Életmód / Táplálkozás

Lapos hasat akarsz? 7 étel, ami biztosan nem puffaszt

Lapos hasat akarsz? 7 étel, ami biztosan nem puffaszt

Uborka

Gyakori hiba, hogy aki el akarja kerülni a puffadást, kevesebb folyadékot vesz magához – mondván, „azzal se teljen a hasa”. Az emberi szervezet azonban ehhez képest fordítva működik. Tehát minél többet iszol, és minél nagyobb víztartalmú falatokat választasz, annál hatékonyabban tud gondoskodni a kiegyensúlyozott folyadékháztartásról. A kalóriaszegény, ám elképesztően finom uborka kiváló alternatíva.

Görögdinnye

Ha megeszel két kiló görögdinnyét, rövid ideig tényleg úgy nézhet ki a pocakod, hogy megkérdezhetik tőled, mikorra várod a porontyot. Amennyiben viszont beéred ennél szerényebb szeletkével is, anélkül örülhetsz teltségérzetnek, hogy ez bármennyire is látszana rajtad. Csapj le a lehetőségre így ősz elején, amíg még megteheted!

Spárga

Most már tudod, hogy a vízvisszatartás a haspuffadás egyik leggyakoribb oka. De vajon azzal is tisztában vagy, hogy a spárga akár a meglévő problémát is hatékonyan csillapítja? A dietetikusok szerint elég belőle néhány szálat az ebédedhez csapni, mielőtt elindulnál a strandra vagy a sorsdöntő randira.

Banán

A fogyókúrázók képesek feketelistára tenni ezt a finomságot, noha tele van nélkülözhetetlen vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Káliumtartalma például hozzájárul a sóháztartás egyensúlyához. Ha ugyanis túl sok nátrium halmozódik fel a szervezetedben, hajlamosabbá válsz a vízvisszatartásra, s előbbi nyomelem kiegyenlíti a viszonyokat.  A végletekig leegyszerűsítve a dolgot úgy is fogalmazhatnánk, hogy kálium egyenlő lapos has. (Bár ezért a velős fiziológiai összefüggésért a szakértők talán nyakon is vágnának, hiszen az egyenletből néhány közbülső lépés kimaradt.)

A cikk még nem ért véget! Lapozz egyet ide kattintva >>

1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást