Életmód / Receptek / Táplálkozás

A kávémentes élet 10 hatalmas előnye

A kávémentes élet 10 hatalmas előnye

Kis mennyiségben a koffein nemhogy káros, de egyenesen egészséges is: felgyorsítja az anyagcserédet, jót tesz a szív- és érrendszerednek, ráadásul statisztikák szerint az Alzheimer-kórra való hajlamot is csökkenti. Viszont annak is megvannak az előnyei, ha teljesen elhagyod, és nem élsz ilyesmivel a mindennapjaidban. Az alábbi tíz pozitívummal például biztos, hogy számolhatsz, ha egy jó ideig nem iszol koffeines italokat.

Kevesebb szorongás

Ha valaki szorongó típus, azon a kávé nem segít sokat, ezért ha elhagyja a koffeines italokat, akkor a szorongása is enyhülhet. Ugyanaz az energizáló hatás, amiért kávézunk, a test küzdj vagy menekülj ösztöneit is beindítja, ami a szorongáson kívül a szapora szívverést és a pánikrohamokat is beindíthatja, vagy ronthat az állapotukon.

Jobb alvás

Kutatások kimutatták, hogy a nem megfelelő mennyiségű és rosszkor fogyasztott koffein belezavarhat a test természetes biológiai ritmusába, és azt eredményezheti, hogy nem eleget, vagy nem megfelelő minőségben alszol. 

A tápanyagok jobb felszívódása

Ha nem fogyasztasz koffeines italokat, akkor az olyan tápanyagok és ásványi anyagok, mint a kalcium, a vas és a B-vitaminok sokkal hatékonyabban és gyorsabban szívódhatnak fel a szervezetedben. Így a koffeinfogyasztás korlátozása hozzájárulhat, hogy ne kelljen étrendkiegészítőket szedned.

Egészségesebb fogak

Nem érdemes tagadni: a kávé, a tea, és a legtöbb koffeines ital nagyon rosszat tesz a fogaknak, gyengíti a fogzománcot és elszínezi a fogsort. Mindez az italokban található tanninok számlájára írható.

Szintre hozza a női hormonokat

Kutatások kimutatták, hogy a nőknél a rendszeres és nagy mennyiségű koffeinfogyasztás beleszól az ösztrogéntermelésbe, már napi 200 milligrammnyinál érezhető ez a hatás. Az ugráló ösztrogénszint pedig kifejezetten veszélyes lehet, ha endometriózisod van, vagy veszélyeztetett vagy mellrákra vagy méhnyakrák kialakulására. 

Alacsonyabb vérnyomás

A koffein az idegrendszerre is hat, ezért ha sokat fogyasztasz belőle, felnyomhatja a vérnyomásodat. A magas koffeinfogyasztás ráadásul megnövelheti az esélyedet a szív- és érrendszeri betegségek kialakulására. Ha felhagysz a koffeinnel, nemcsak ennek az esélyét csökkented, hanem a vérnyomásodat is lejjebb tornázhatod.

Kiegyensúlyozott agyi kémia

Kutatások kimutatták, hogy a koffein képes úgy módosítani az agyműködést, ahogy az olyan drogok, mint például a kokain is tudják. Ráadásul a koffeinfogyasztás tünetei sokban hasonlítanak a drogfüggőségre. Ha egy ideig nem iszol koffeines italokat, akkor az agyad kémiája helyreállhat, és – annak ellenére, hogy az elején akár elvonási tüneteid is lehetnek – egy idő után nem mutatsz majd függőségi tüneteket.

Kevesebb fejfájás

Ahogy az előbb említettük, a koffeinmegvonásnak komoly elvonási tünetei lehetnek, ezek közül az egyik a gyakori fejfájás, ha nem jutsz hozzá a megszokott adagodhoz. Ugyanígy megjelenhet még a fáradtság, ingerlékenység, a koncentrációs készség hiánya is. Ha most nem is érzed a tüneteket, akkor is hosszú idő alatt felépítheted magadnak a koffein okozta krónikus fejfájást is.

Egészséges emésztés

A koffeinfogyasztás az emésztésre is hat, a kávénak és a teának is hashajtó hatása lehet például. Kutatások azt is kimutatták, hogy akár a reflux kialakulásában is szerepet játszhat, ha túl sok koffeines italt iszol.

Lassabban öregszel

A koffein lelassítja a bőrben lezajló kollagénszintézist, ami azt jelenti, hogy sokkal hamarabb lesz ráncos és száraz az arcbőröd, ha sok koffeint iszol. Ha elhagyod a reggeli kávét, akkor kevesebb ráncra és üdébb bőrre lehet számítani.

Forrás

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást