5 tipp, hogy szörnyű munkahelyen is megőrizd a józan eszed

Írta: ,

„Utálom a munkámat!” – panaszkodnak sokan. Ez az állapot testi és lelki betegségek melegágya lehet ugyan, ám ha észnél vagy, megelőzheted a bajt. Összeszedtünk néhány olyan praktikát, amelyekkel harmonikusabban vészelheted át a hétköznapokat.

Fogalmazd meg a célt!

Még a munkaidő kezdetén érdemes alaposan végiggondolnod, mi az aznapi cél. Milyen feladatokat kell elvégezned majd, hogyan szeretnéd mindeközben érezni magad, és milyen történésekre számíthatsz.

Oké, hogy nem látsz mindent előre, ha viszont van egy stabil, pozitív nézőpontból kialakított szemléleted, kisebb eséllyel zökkentenek ki a nyugalmadból a kellemetlenségek.

Akár vizualizációs technikát is segítségül hívhatsz a folyamathoz: próbáld minél érzékletesebben elképzelni, hogy a feladatokat kiegyensúlyozottan pipálod ki!

Ha szükséges, ezt akár már otthon is megteheted, vagy elvonulhatsz egy olyan helyre az épületen belül, ahol van másfél nyugodt perced.

Meditálj egyszerűen!

Szó sincs arról, hogy lótuszülésben kellene várnod a napfelkeltét a város szélén a lelki nyugalom eléréséhez.

A meditációnak különböző típusai és fokozatai vannak, így már egy bárhol elvégezhető légzőgyakorlat is annak számít.

Ha legközelebb úgy érzed, szorul a nyakad körül a hurok a munkahelyeden, belégzés közben számolj el hétig, ugyancsak hétig számolva tartsd bent a levegőt, majd szintén hétig eljutva fújd ki.

Ismételd, amíg le nem nyugszol, vagy legalább enyhül valamelyest a feszültség okozta kínod.

Persze, akár agykontrollt, autogén tréninget, progresszív relaxációt vagy bármilyen más technikát is bevethetsz.