Életmód / Táplálkozás

Jó szénhidrát, rossz szénhidrát – 5 szénhidrát forrás, amit a diéta idején is bátran fogyaszthatsz

Jó szénhidrát, rossz szénhidrát – 5 szénhidrát forrás, amit a diéta idején is bátran fogyaszthatsz

A szénhidrátok kapcsán mind a mai napig – még annak ellenére is, hogy számos platformon megcáfolták – rengeteg tévhit él a fejekben. Sokan még mindig a diéta főellenségeként tartják számon, sőt sokan egyenesen magának az ördögtől valónak titulálják. A helyzet viszont az, hogy a jól megválasztott szénhidrát tele van rostokkal és megfelelő energiát képes adni a mindennapokhoz. Az alábbiakban öt olyan szénhidrátforrást mutatunk, amiket bátran fogyaszthatsz akár a diéta idején is.

Az árpa

Az árpa a természet igazi ajándéka nekünk, rengeteg tudományos kutatás bizonyítja pozitív hatásait az emberi szervezetre.

Egészséges szinten tartja a vércukorszintet, segít megelőzni a diabéteszt, ezenkívül pedig csökkenti az étvágyat, illetve a szív és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

Gazdag növényi olajokban, vitaminokban és ásványi anyagokban, B vitamin tartalmának hála pedig a fizikai és szellemi teljesítőképességet is hatékonyan fokozza.

 

A zab

Azt már biztosan te is tudod, hogy a rostban gazdag táplálkozás az egészséges étrend egyik alappillére, hiszen ha sok rostot fogyasztasz, akkor könnyedén elejét veheted az elhízásnak, sőt a szívbetegség kialakulásának esélyét is jó eséllyel csökkentheted.

Ha reggelinek zabot választasz, akkor máris sokat tettél az egészséged megóvásának érdekében, hiszen a zabban található rostok képesek javítani a rossz koleszterinszintet, ezenkívül pedig kiváló B és E-vitamin források, sőt rengeteg magnézium, foszfor, cink, mangán és vas is található bennünk, ami a megfelelő anyagcsere folyamatok szempontjából kiemelt jelentőséggel bírnak.

 

Qunioa

A qunioa egy méltatlanul mellőzött gluténmentes gabonaféle, ami mind a kilencféle alapvető aminosavat tartalmazza és, ami rendkívül magas fehérje tartalommal bír, éppen ezért az egyik legjobb növényi fehérjeforrás, amit csak el tudsz képzelni.

A qunioában rengeteg C, E és B vitamon található, ráadásul az öregedésért felelős szabadgyököket hatástalanító béta-karotin is nagymértkében előfordul benne, ha pedig mindez nem győzött volna meg, akkor tudnod kell, hogy rendkívül ízletes és többféle képpen is elkészíthető, köretként tálalható.

 

Édesburgonya

Bár az utóbbi időben egyre nagyobb népszerűségnek örvend, mégis még mindig nagyon kevés háztartásban alkalmazzák, pedig napi 100 gramm édesburgonya képes fedezni egy napi A-vitamin szükségletünket.

Ezenkívül pedig gazdag B és E vitamin forrás, sőt béta-karotinban is rendkívül gazdag.

Ásványi anyagok közül káliumot, kalciumot, vasat, magnéziumot és foszfort is tartalmaz, rosttartalma végett pedig javítja az anyagcsere folyamatokat.

Számos módon elkészíthető, köretként vagy önmagában is tálalható.

 

Barna rizs

A rizs rendkívül közkedvelt köret fajta, a barna változata pedig remekül beilleszthető a diétás étrendbe is.

A barna rizs feldolgozásánál a számos héj közül csak a legfelsőt távolítják el, így egy B vitaminokban, vasban, rostokban és esszenciális zsírsavakban gazdag rizsszem lesz az eredmény.

Ellenben a fehér rizs ezeket nem tartalmazza, barna társával szemben pedig jóval több kalóriát is tartalmaz, ám a barna változat méregtelenít, sőt akár már nagyon kicsi adagtól és képes lehetsz jóllakni, ugyanis nagyon hamar telítettség érzetet biztosít.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást