Életmód / Táplálkozás

Imádod a fast food-okat? Hoztunk néhány egészségesebb, vegán alternatívát!

A fast foodok ugyan nagyon ízletesek tudnak lenni, de sajnos az egészségünkre nézve nem túl jótékony hatásúak, és tápérték szempontjából sem a legjobb választások. Azonban szerencsére létezik vegán alternatíva is kedvenceinkből, amelyet akár otthon is elkészíthetünk. Ehhez hoztunk most 4 szuper receptet neked!

A tökéletes vegán margherita pizza

Hozzávalók:

¾ csésze langyos víz, 30 g élesztő, 1 tk. cukor, ½ csésze aquafaba, 2 ek. olíva olaj, 1 tk. só, 1 tk. sütőpor, 1 és ¾ csésze teljes kiőrlésű, gluténmentes liszt, 3 paradicsom, 2 gerezd fokhagyma zúzva, só, bors, bazsalikomlevél, vegán sajt.

Elkészítés:

Az élesztőt futtasd fel a vízben, a cukor hozzáadásával, közben keverd el a lisztet az aquafaba-val és a sütőporral. Ha felfutott az élesztő, öntsd a liszthez, keverd el, majd add hozzá az olajat. Dagaszd meg a tésztát, majd nyújtsd pizzaformára 20 perc kelesztés után.

A paradicsomokat főzd meg, húzd le a héjukat, majd nyomd őket össze villával. Add hozzá a fokhagymát, borsot és egy csipet sót, majd kend a pizzára. A tetejére kerüljön vegán sajt, majd süsd meg, és tegyél rá friss bazsalikomlevelet.

Olvastad már?  Már most a világhír küszöbén: magyarok fejlesztik az új vegán húst

 

Karfiol burger

Hozzávalók:

1 közepes karfiol, ½ csésze vegán BBQ szósz, ½ csésze teljes kiőrlésű liszt, ½ csésze növényi tej, 1 tk. füstös paprikapor, 1 tk édes paprika, 1 tk.fokhagymapor, só, bors, 1 csésze pankó morzsa, 2 vegán burger zsemle, 2 szeletelt paradicsom, ½ lilahagyma felkarikázva, salátalevelek, 2 ek vegán majonéz.

Elkészítés:

A karfiolt vágd szeletekre, közben keverd el a növényi tejet a liszttel, a paprikaporokkal és a fokhagymával, majd ebben mártsd meg a szeleteket. A szeleteket forgasd bele a morzsába, majd egy sütőpapírral bélelt tepsin süsd meg.

Ha elkészült, vágd félbe a bucikat és tedd bele a karfiolt. Erre jöhet a BBQ szószból, majd a lilahagyma, a saláta, a paradicsomszeletek, végül a vegán majonéz és a zsemle teteje.

 

Répa hot dog

Hozzávalók:

4 nagy sárgarépa, 1 ek. olíva olaj, 1,5 tk. só, 1 tk. oregánó, 1 tk. rozmaring, 1,5 ek. szójaszósz, ½ csésze víz, 400 g csicseriborsó konzerv, 3 közepes savanyú uborka, 1 hagyma, saláta, 1 tk. almaecet, bors, só, ½ csésze vegán majonéz, 4 vegán hot dog kifli.

Elkészítés:

A répákat pucold meg, az olíva olajat keverd össze sóval, oregánóval, rozmaringgal és a szójaszósszal, majd ebbe pácold be a répákat. Egy serpenyőben lefedve párold puhára ezeket, a víz hozzáadásával.

Olvastad már?  4 meglepő pszichológiai tény a vegetáriánusokról

A csicseriborsót tedd egy tálba leszűrve, sózd és borsozd meg, add hozzá a feldarabolt hagymát és uborkákat, az almaecetet és a majonézt, majd keverd jól össze. Vágd fel a kifliket, tegyél bele salátát, erre jön a répa és egy kevés a csicseriborsós salátából.

 

Ínycsiklandó vegán wrap

Hozzávalók:

  • 4 csésze darabolt édesburgonya,
  • olíva olaj,
  • só,
  • 1 tk. füstös paprika,
  • 1 tk. koriander,
  • ½ tk. kömény,
  • tortilla lapok,
  • 2 avokádó,
  • vegán BBQ szósz,
  • saláta,
  • újhagyma.

Elkészítés: A burgonyákat fűszerezd be, majd süsd meg olíva olajon. A tortilla lapokra kenj egy keveset az avokádók szétnyomkodott belsejéből, tegyél rá salátát, majd a krumpliból is egy-egy adagot. Vágd apróra az újhagymát, szórj az édesburgonyára, majd öntsd nyakon egy kis BBQ szósszal, mielőtt feltekernéd a wrapokat.