Életmód / Receptek / Táplálkozás

Ha ezt a 7 finomságot fogyasztod reggelire, a nap első felében biztosan rád tör az álmosság

Érezted már azt, hogy reggeli után legszívesebben azonnal visszabújtál volna a takaród alá? Hogy órákba telt, mire sikerült nagyjából kiűznöd az álmosságot a szemedből, és emiatt a délelőttöd jelentős részében nem tudtál produktív lenni? Ha igen, lehet, hogy a reggelidben keresendő a hiba, ugyanis az alábbi ételek bizonyítottan álmosságot okoznak. Akár hosszú órákra is!

Bagel

Az amerikaiak egyik kedvenc finomsága itthon is kapható, sőt, elég csak rákeresned a neten, és máris rengeteg receptet találsz, amiből kedvedre válogathatsz.

Azonban nem feltétlenül érdemes túl gyakran enni, ugyanis egyetlen bagel annyi tápanyagmentes szénhidrátot tartalmaz, mint négy szelet kenyér.

Ezzel az a baj, hogy nincs bennük fehérje és rost, pedig ezek segítenének, hogy a szénhidrátok emésztése lassabban történjen meg, és tovább maradj energikus.

Azonban mivel ezeket nem viszed be a szervezetedbe, így csak annyit fogsz érezni, hogy egy kis ideig éberebb vagy, majd utána kétszer olyan álmos lettél; és ez utóbbi eltart egy darabig.

 

Ízesített joghurtok

A görög joghurt szuper választás reggelire, hiszen tele van fehérjével és probiotikumokkal, de ha olyat veszel, ami ízesítve van magas fruktóztartalmú kukoricasziruppal vagy cukorral, fel kell készülnöd az álmosságra.

Ezek ugyanis – akárcsak a fent említett szénhidrát – rövid ideig adnak neked energiát, de miután az édes összetevők végigmennek a szervezeteden, csökkentik az orexin-termelő sejtek aktivitását, amelyek egyébként abban segítenének, hogy éberebb legyél és jobban tudj koncentrálni.

 

(Amerikai) palacsinta

A filmekben gyakran látjuk, hogy a főszereplők reggelire isteni palacsintát esznek, és bár tényleg finomnak tűnik, energikusság szempontjából messze nem a legjobb választás.

Olvastad már?  Már akár napi egy cukros üdítő is ronthat az egészségeden

A gond az, hogy ez az étel majdnem 100%-ban szénhidrátokból áll össze, fehérje és rost szinte egyáltalán nem található az alapreceptben.

Mivel a testünk a szénhidrátot cukorrá alakítja át, hamar rád jön majd a kajakóma egy palacsintás reggeli után, és nem meglepő, hogy ilyenkor legszívesebben mennél is vissza az ágyadba szundítani.

Szerencsére nem kell végleg lemondani a palacsintáról, hiszen egyes alapanyagokat egészségesebbekkel is kiválthatsz.

A fehér lisztet cseréld ki zabpehelylisztre, a cukrot édesítőszerre, a tejet pedig növényire, és máris jobban fogod érezni magad a fogyasztását követően.

 

Narancslé

Egy pohár finom narancslé – a tökéletes reggeli része, igaz? Sajnos nem annyira.

Hiába gondoljuk úgy, hogy ezzel jó kis vitaminbombát adunk a testünknek, valójában ha nem frissen, te magad facsarod le otthon, nem biztos, hogy jól jársz vele.

A legtöbb kész változatban ugyanis rengeteg fruktóz szirup, mesterséges színezék és cukor található, ráadásul szénhidrátokban is gazdag, ezért egy pohár fogyasztása után is érezheted a vércukorszintedben a változást.

Legközelebb inkább otthon készítsd el a családnak!

 

Gabonapehely

Sokszor megesik veled, hogy még az ebédig se jutsz el, de máris éhes vagy, ráadásul nagyon álmos is?

A magas cukortartalmú reggelit teheted ezért felelőssé!

Valójában egy doboz gabonapehelyben sokszor rengeteg cukor, fruktóz szirup és egyéb szénhidrát található, amelyek először felpörgetik az energiaszinted, majd utána szélsebesen zuhanásnak indítják.

Legközelebb, amikor a gabonapelyhek között válogatsz, nézd meg, minek mennyi a cukortartalma, és válaszd az egészségesebbet.

Olvastad már?  Nyomós okok, amiért rendszeresen kellene bogyós gyümölcsöket ennünk

Utólag némi fahéjjal és magvakkal te is megspékelheted!

 

Húsos szendvics

Te is szereted az olyan szendvicseket, amelyek egy kis uborka, sajt és rántott hús vagy kolbász felhasználásával állnak össze?

Bár tényleg finom, valójában ez sem a legideálisabb reggelire.

A testednek a zsírt és a fehérjét együtt nem kis erőfeszítésébe telik feldolgozni, ezért ilyenkor a szervezeted elvonja az energiádat, hogy erre fordítsa, te pedig csak annyit érzel, hogy álmos vagy, nem tudsz koncentrálni, és lecsukódik a szemed.

Inkább próbálj meg a zsír mértékén csökkenteni, és csirkemellet vagy abból készült sonkát tenni a szendvicsbe!

 

XXL smoothie

Azt gondolnánk, a legegészségesebb gyümölcsök felhasználásával nyugodtan készíthetünk magunknak egy hatalmas turmixot, hiszen ez megadja a kellő löketet, ráadásul tele van vitaminokkal.

A gond azonban az, hogy ha tényleg mindenfélét beleteszel, ráadásul nem is keveset, az hatalmas cukorlöketet ad a testednek, hiszen ez a gyümölcsökben is megtalálható.

Ha túl sokat iszol belőlük, sokkal álmosabbá válsz, és nem fogod tudni elérni a kívánt hatást.

Dietetikusok szerint a lényeg az egyensúlyon van, azaz mindig inkább kevesebbet tegyél a turmixgépbe, megfelelően összeválogatva.

Például legközelebb vegyél egy fél bögrényit a kedvenc gyümölcsödből, és tegyél hozzá egy maréknyi spenótot, egy evőkanál chia magot, valamint édesítetlen mandulatejet, és máris kész az egészségesebb smoothie, ami nem fog álmossá tenni!