Egészség / Életmód

5 ok, ami a fáradtságod mögött állhat – és nem az, hogy nem aludtál eleget

5 ok, ami a fáradtságod mögött állhat – és nem az, hogy nem aludtál eleget

Ijesztő lehet, ha minden nap megvan a napi nyolc óra alvásod, mégis folyton fáradt vagy. Csakhogy a fáradtság nemcsak a kialvatlanság következménye lehet, hanem rengeteg minden okozhatja – például az alábbiak is.

Túl sok koffein

Kutatások bebizonyították, hogy 12 órával lefekvés előtt nem érdemes már kávét, vagy egyéb koffeintartalmú italt inni, mert ennyi idő szükséges, hogy teljesen kiürüljön a szervezetedből az élénkítő anyag.

Ha ez nem történik meg, lehet, hogy ugyanúgy elalszol este, de az alvásminőséged a béka feneke alatt lesz, és hiába a 8-9 óra pihenés, a tested és az agyad nem tudja kipihenni magát.

Ha délután is kávéznál, cseréld le a koffeinest koffeinmentesre, és reménykedj, hogy a placebo hatás még így is működik.

 

Dehidratáció

A szervezeted nagy része víz, így nem is csoda, hogy rengeteg folyadékra van szüksége a megfelelő működéshez.

Ha fáradtnak érzed magad (és ez főként a kora délutáni fáradtságra vonatkozik), akkor próbáld pótolni a folyadékbevitelt, és igyál meg egy liter csapvizet, tisztított vizet, vagy szénsavmentes ásványvizet!

Ugyanez a helyzet egyébként a fejfájással is, így ha ez és a fáradtság egyszerre tör rád, nagy az esélye annak, hogy „csak” dehidratált a szervezeted.

 

Rossz étrend

A szervezeted abból nyer energiát, amit az élelmiszerekkel beviszel – nem mindegy tehát, hogy milyen minőségű tápanyagokat eszel.

Ha sok egészségtelen ételt fogyasztasz, gyakran érezheted magad fáradtnak, ezek ugyanis komoly ingadozást okoznak a vércukorszintedben.

Akkor is rosszul járhatsz, ha diétázol vagy életmódot váltasz, és túl kevés tápanyagot viszel be, azaz túl keveset eszel.

Figyelj arra, hogy mindig megfelelő mennyiségű, természetes, egészséges élelmiszerrel tápláld a tested, különben nem lesz elég energiája a működéshez.

 

Stressz

A stressz csendes gyilkos, úgy építi le az egészségedet, hogy észre sem veszed.

A folytonos feszültség és szorongás fejfájáshoz, az immunrendszer legyengüléséhez, figyelemvesztéshez, az alvásminőség romlásához, mellkasfájdalomhoz és kiégéshez vezethet.

Ha úgy érzed, hogy nagy stressz ér mostanában, sajátíts el egy olyan technikát, amivel el tudod engedni a nap végén az aggasztó gondolatokat.

Mindegy, hogy ez meditáció, sport, gondolatgyakorlatok, vagy valamilyen új hobbi, a lényeg, hogy leadd vele a feszültséget – meglátod, sokkal frissebb leszel a mindennapokban!

 

Túl kevés vagy túl sok sport

Mint az életben mindenhol, itt is az arany középút az igazi: ha túl keveset mozogsz, a szervezeted alapvetően alacsony energiaszinten működik majd, bármennyire is furcsán hangzik, ha pedig túl sokat, kifárasztod a testedet.

Találd meg azt a mennyiséget, ami neked ideális!

Nem arról van szó, hogy minden nap le kell nyomnod egy másfél órás crossfit-edzést: néha már egy kiadós séta is sokat segít abban, hogy ne legyél olyan fáradt.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást