Életmód / Táplálkozás

4 édes zöldség, ami helyettesíti a csokit

4 édes zöldség, ami helyettesíti a csokit

Csoki helyett zöldséget? Ki képes erre! Ha a szervezeted cukorra vágyik, akkor hogyan hallgattathatnád el valami zöld nyúlkajával? Meg fogsz lepődni, de nagyon könnyedén, bizonyos zöldségeknek ugyanis kifejezetten magas a cukortartalma!

Édeskés zöldség kontra csoki

Bizonyos zöldségeknek kifejezetten magas a cukortartalma, bár ez természetesen még mindig meg sem közelíti a csokoládéét vagy a süteményekét.

Arról nem is beszélve, hogy mivel lassan felszívódó gyümölcscukorról van szó, ezért ezeket az ételeket nyugodtan fogyaszthatod, nem hizlalnak, mégis elütik a tested édesség iránti vágyát.

Természetesen az édes íz is kevésbé intenzív, de ez mindössze megszokás kérdése, ha néhány hétig mellőzöd a kristálycukrot, és csak zöldségeket fogyasztasz nasinak, hamarosan ezeknek az édességét is sokkal erősebbnek fogod érezni.

Az alábbi finomságok kifejezetten édeskés ízűek, és még a fogyásodat is elősegítik, így kiváló diétás csemegék lehetnek.

Zöldborsó

A cukorborsóként is ismert zöldség nem véletlenül kapta ezt a becenevet, igazi édes finomság, amire könnyű rákapni, hamarosan akár tévénézéshez, olvasáshoz is eheted csoki, mogyoró vagy popcorn helyett. Annak ellenére azonban, hogy édes, a zöldborsó nem csak úgy segíti a fogyókúrát, hogy elnyomhatod vele a csoki iránti vágyadat.

A zöldborsó segít helyre tenni az emésztési panaszokat, a benne található magnézium és kalcium pedig hozzájárul a normál anyagcseréhez, valamint a zsírok lebontásához.

A benne található C-vitamin szintén a természetes zsíranyagcseréhez járul hozzá. A legjobb, ha nyersen, frissen fogyasztod az üde zöld bogyókat.

Sárgarépa

A roppanós, édeskés sárgarépa magas rosttartalmával azonnal beindítja az emésztést, segít megszabadulni a lerakódott salakanyagoktól, vízhajtó hatásának köszönhetően pedig még a sejtek között megrekedt nyirokfolyadékot, és az abban pangó mérgeket is kimossa.

A sárgarépa gazdag antioxidánsokban is, a benne található vitaminok pedig támogatják a zsírok lebontását és az anyagcsere helyreállítását.

Nem mellesleg a sárgarépa a fogaidat is tisztítja, így a mosolyod sokkal szebb lesz, mintha csokoládét nassolnál.

Cékla

A céklát leginkább savanyúság formájában ismerjük, de lereszelve például almával, répával is finom. Édes ízével nem csak finom csemege, de az immunrendszert is erősíti, valamint segíti a méregtelenítést és a helyes anyagcserét is.

Segíti a vese és a máj működését, és fogyasztásával könnyebben lebonthatod a hasi zsírokat is, vízhajtó hatásának köszönhetően pedig megszabadít a combon, fenéken, csípőn lerakódott fölösleges folyadéktól és narancsbőrtől is.

Rebarbara

Egyesek gyümölcsnek, mások zöldségnek tekintik, de az biztos, hogy fanyarkásan-édes ízével a rebarbara nem csak finom választás, de egészséges, és a fogyást is elősegíti.

A kora tavasztól már kapható rebarbara rosttartalma különösen magas, így segít megszabadulni a lerakódott salakanyagoktól, a benne található A-, B1-, B2- és C-vitamin pedig hozzájárul a zsíranyagcseréhez és az izomépítéshez is.

A rebarbarát felkockázva, nyersen is fogyaszthatod, de egy picit megpárolva és egy csipet fahéjjal vagy szegfűszeggel meghintve igazi zsírégető nasi készíthető belőle.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást