7 bevált praktika a menopauza tüneteinek enyhítésére

7 bevált praktika a menopauza tüneteinek enyhítésére

Címlap / Életmód / Egészség / 7 bevált praktika a menopauza tüneteinek enyhítésére

Minden kornak megvan a maga szépsége, kivéve ennek – mondják azok, akik éppen a menopauzán mennek keresztül. Akármilyen szörnyűek is a tünetek, beleértve például a hőhullámokat, a fejfájást, a hüvelyszárazságot és a pattanásokat, minden esélyed megvan arra, hogy ilyenkor is jól érezd magad!

Éjszakai hőhullámok ellen

Az éjszakai hőhullámok akár három percig vagy tovább is tarthatnak egyhuzamban, és egy-egy ilyen rohan végén verejtékben úszva, visszaalvásra képtelenül forgolódhatsz az ágyban.

Ha a vastag flanelpizsamát könnyed pamutra cseréled, vagy a legnehezebb időszakban egy csomag mirelit borsót teszel a párnád alá, gondoskodhatsz a tested mielőbbi lehűléséről. A tollpaplan helyett pedig válassz vékonyabb, hipoallergén takarót! Az ágy mellé helyezett ventilátor sem rossz ötlet.

A jó alvásért

A jóga, a tajcsi és a meditáció mind elősegíti a megfelelő mennyiségű és minőségű pihenést. Bármilyen mozgásforma hozzájárulhat a jó alváshoz, de fontos, hogy legalább három órával lefekvés előtt érj az edzés végére. 

Este semmiképpen se fogyassz alkoholt, cseréld inkább egy bögre meleg tejre! Ha pedig még mindig pörög az agyad, egyszerűen olvasd álomba magad.
Orvosi konzultáció nélkül pedig még vény nélkül kapható nyugtatóhoz vagy altatóhoz se nyúlj!

Segítség a testednek

A menopauza hormonális változásainak nyomán a hüvelyfal kiszáradhat és elvékonyodhat, ami fájdalmassá teszi a szeretkezést – sőt, akár alaphelyzetben is kellemetlen érzetet okozhat.

Először recept nélkül kapható krémekkel is próbálkozhatsz, de ha ezek esetleg nem segítenek, ne restellj orvoshoz fordulni! 

Gyakori és viszonylag könnyen kezelhető problémáról van szó, mely nemcsak a szexualitásról, hanem az egészségedről is szól: a száraz hüvely ugyanis hajlamosabb a fertőzésekre.

Éleszd fel a párkapcsolatodat!

A változókor hangulatingadozásokkal járhat, amire rátesz egy lapáttal, hogy ilyenkor a szexualitás is átalakulóban van az imént említett okok miatt.
Ahelyett, hogy magára az aktusra fektetnének hangsúlyt, adjatok inkább a romantikának: a randevúk, a masszázs és a bensőséges beszélgetések hozzájárulnak ahhoz, hogy újra örömötöket leljétek egymásban, a stabil érzelmi háttér pedig segít átvészelni az időleges panaszokat.

Leszámolás a fejfájással

A migrén és az időjárásra vagy a stresszre való érzékenység sajnos rosszabbodhat a menopauza alatt. Ahelyett, hogy ilyenkor automatikusan kapkodnád a fájdalomcsillapítókat, próbáld meg azonosítani a mintát: pontosan mi válthatja ki a kellemetlen tünetet nálad? 

Amennyiben az éhség miatt szokott megfájdulni a fejed, falatozz inkább többször keveset! Az alváshiányt pedig orvosold azonnal, megfelelő mennyiségű és minőségű pihenéssel. Még mindig baj van? Kérj orvosi segítséget!

Hajcsomók a lefolyóban

A menopauza ideje alatt sokan számolnak be a hajszálaik elvékonyodásáról, továbbá fokozott hajhullásról. Sőt, ami talán még rosszabb, ilyenkor nem kívánt helyeken is felbukkanhatnak a szőrszálak.

Utóbbiak esetében törekedj a gyökeres eltávolításra – helyfüggően gyantával, csipesszel vagy epilátorral –, a hajadat pedig védd szilikonmentes termékekkel, és bánj csínján a szárítással, a vasalással meg a formázással!

Kései pattanások

Azt hitted, hogy az aknéval végleg leszámoltál tinikorodban? Akkor most kellemetlen meglepetésben lesz részed így az ötödik iksz környékén… 
A menstruáció elmaradásakor ugyanis meglehetősen gyakori a pattanások megjelenése, melyekre azonban direkt felnőtt problémás bőrre való kencék szükségesek. Keresd az „olajmentes” és „nem komedogén” kifejezéseket a termékeken, és látogass el gyakrabban a kozmetikusodhoz, ha szükséges!
Kiemelten fontos, hogy ha bármilyen kérdés merül fel benned a menopauzával kapcsolatban, beszélj róla nyíltan az orvosoddal, és rendszeresen kommunikálj legalább egy sorstársaddal.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást