Életmód / Táplálkozás

8 bélműködést segítő étel, a reggeli kávén túl

A székrekedést rengeteg minden okozhatja, többek között komolyabb betegségek is – ha viszont tisztában vagy vele, hogy nincs semmi igazi baj, egyszerűen csak nem indul meg, aminek meg kellene, és a reggeli kávé sem segít, akkor érdemes az alábbiakkal is próbálkozni. A nem betegséget érintő szorulás leggyakrabban arra vezethető vissza, hogy keveset iszol, és/vagy nem fogyasztasz elegendő rostot a mindennapokban. A legjobb az, ha az ilyen problémákat nem gyógyszerekkel vagy egyéb „csodaszerekkel” akarod megoldani, hanem egyszerűen változtatsz az étkezési szokásaidon, és többet iktatsz be minden nap az alábbi élelmiszerekből.

Aszalt szilva

Nem véletlen, hogy a szilvát már nagyon régóta hashajtó hatásával együtt ismerik, az aszalt változatban pedig még több a rost, mint a gyümölcsben.

A szilva ezen kívül tartalmaz egy szorbit nevű vegyületet is, ami ahhoz járul hozzá, hogy a széklet felpuhuljon, és könnyebben menjen keresztül az egész testen.

Ha még többet szeretnél kihozni az aszalt szilváidból, éjszakára tedd őket vízbe, és áztasd reggelig.

 

Chia mag

Bár a Közép- és Dél-Amerikaiak sokáig a spanyol zsálya leghaszontalanabb részének hitték, a nyugati világ felfedezte, hogy rostban és vitaminokban gazdag, azóta pedig szuperkajaként fut.

A megfelelő mennyiségű (napi egy-két evőkanál) chia segíthet az emésztésben, mivel szintén rengeteg rostot tartalmaz.

 

Darált lenmag

A lenmag emésztést segítő hatásáról biztosan te is hallottál már, csak azt tudják kevesen, hogy a mag egészben mit sem ér – általában úgy átmegy a szervezeteden, hogy meg sem emészted, és a kukoricához hasonlóan viszontlátod a vécében.

Ezért kell a kemény védőrétegét megtörni, és ledarálni, vagy legalább is egy kicsit összetörögetni, mielőtt elfogyasztja az ember.

A lenmag ráadásul nagyon jó omega-3 zsírsavforrás, és nyilvánvalóan tele van rosttal.

 

Papaya

Bár itthon kevésbé kapható, ha találkozol vele a nagyobb áruházak polcain, mindenképp csapj le rá – ez a gyümölcs ugyanis tele van rosttal, ráadásul nagyon finom is.

Szerencsére a banánhoz hasonlóan tele van káliummal, és ha rendszeresen fogyasztod, a kalcium- és magnézium-beviteleddel sem lesz soha problémád.

 

Körte

A körte is hasonlóképp jó a szorulásra, főleg azért, mert nagy mennyiségben tartalmaz oldható rostot, ami segít a széklet felhalmozásában, és abban is, hogy az megfelelően haladjon végig a szervezeten.

 

Lencse

A lencse egy nagyon egyszerű, és főképp nagyon olcsó módja annak, hogy megfelelő mennyiségű rostot vigyél be a szervezetedbe.

Ha úgy gondolod, hogy jó dolog a papaya, de nem engedheted meg magadnak, hogy minden nap déligyümölcsöt egyél, akkor a lencse lesz a legjobb barátod.

Készíts belőle főzeléket vagy levest, és fogyaszd minél gyakrabban.

 

Szőlő

A szőlő igazi adu ász a szorulás kezelésében, mivel a rosttartalma mellett van benne egy csomó víz is, ami szintén szükséges ahhoz, hogy a bélműködésed rendben zajljon.

Ha szőlőszezon van, igyekezz minél többet bevinni ebből az isteni gyümölcsből.

 

Zab

Nem véletlen, hogy minden egészséges influenszernek a zab a kedvenc reggelije: azon túl, hogy magas rosttartalma miatt könnyen eltelít, még a bélmozgásban is segít.

Ráadásul nincs benne annyira sok rost sem, hogy az bántsa a gyomrodat kora reggel.

Ha nehezen jön az ihlet, akkor próbálj meg zabkását vagy zabpalacsintát reggelizni, utána pedig igyál egy kávét – garantáltan nem lesz többet problémád a székrekedéssel.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást