Baba-mama-gyerek dizájner vásár – interjú a Pici Piac megálmodójával

Baba-mama-gyerek dizájner vásár – interjú a Pici Piac megálmodójával

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Baba-mama-gyerek dizájner vásár – interjú a Pici Piac megálmodójával

Ha te is voltál már várandós, vagy van a családodban, baráti körödben kisgyermek, akkor jól tudod, milyen izgalmas, és egyszerre hatalmas kihívás, hogy egy hamarosan születendő gyermek számára minden fontos holmi készen álljon, és olyan dolgokkal legyen körülvéve, amelyek között mind a baba, mint pedig a kismama biztonságban érezheti magát. A kínálat viszont hatalmas, így korántsem olyan könnyű a választás.

Szerencsére azonban több olyan magyar tervező és márka is van, akiknek a munkáiban megbízhatunk, ezáltal pedig örömmel válogathatunk közülük. Ha pedig egy olyan helyet keresel, ahol a minőség, a gondosság és az odafigyelés összeér, akkor a Katona Eszter által megálmodott Pici Piacon biztosan megtalálod. Ez a csodálatos dizájner vásár ugyanis egy igazi paradicsom az anyukák és kisgyermekeik számára.

Eszter reklámszakemberből lett vállalkozó, mára pedig több saját márkával is büszkélkedhet. Első márkája, a babyberry kínálata webshopon bármikor elérhető, de új, Nyári Fruzsinával, a Flora ReBaby Store tulajdonosával közös újlipótvárosi üzletében is rengeteg csodálatos baba-mama holmi vár. Eszter az ideáig vezető útról, a legpozitívabb vállalkozói élményeiről és a csodálatos Pici Piac működéséről is mesélt. 

Pici Piac

Korábban egy reklámügynökségnél dolgoztál. Milyen út vezetett odáig, hogy ma a babyberry márka és a Pici Piac design vásár is a te büszkeségeid?

Az utolsó pillanatig nem akartam elhinni, hogy nekem ez az utam és hogy belőlem egyszer vállalkozó lesz. Pedig utólag visszagondolva minden olyan egyértelműnek tűnik, mégis rengeteg tépelődés és bizonytalanság árán mertem csak felmondani több, mint 10 év után. De amilyen nehezen jött a döntés, utána olyan könnyen állt át az agyam – ez több mint 7 éve volt már, azóta sem bántam meg!

Hogyan építetted ki a márkáidat? Adódtak nehézségek?

Az első márkám a babyberry volt, amit egy hosszú, 9 hónapos tervezési fázis előzött meg. A legnehezebb része a termékek megvalósítása volt, hogy megtaláljam a megfelelő szakembereket, alapanyagokat, hogy a fejemben létező álom fizikai testet öltsön. Szerencsére már a legelejétől fantasztikus szakemberekkel vagyok körülvéve, akiktől rengeteget tanultam és akikre mindig számíthatok. 

A Pici Piac igényét pedig már a babyberry hívta életre, hiszen webshopként nagyon szükségem volt rá, hogy személyesen is találkozhassak a vásárlóimmal: és úgy gondoltam, ezzel talán nem vagyok egyedül.

Szerencsére a gyakorlat is ezt igazolta. A Pici Piac azonnal “berobbant” és mostanra már több mint 50 vásár van a hátunk mögött Budapesten és Székesfehérváron. De persze a pandémia sok kihívás elé állított minket.

A legrosszabb időkben egyáltalán nem tudtunk vásárt tartani és igyekeztük túlélni ezt a nehéz időszakot, és bízni benne, hogy ha újra lesz Pici Piac, a vásárlók visszatérnek. Nagyon boldogok vagyunk, mert úgy tűnik, a vásárlóknak is legalább annyira hiányzott a Pici Piac, mint a kiállítóknak és nekünk szervezőknek, amiért nagyon-nagyon hálás vagyok.

Miben más a babyberry, mint a legtöbb itthon is elérhető baba-mama webshop?

Amikor elindult a babyberry, akkor tényleg egyedülállónak számított, hogy harmonizáló gyerekszoba kollekciókat kínáltunk. Az elmúlt években viszont gombamódra megszaporodtak az online bababoltok (amit a pandémia csak felerősített), és el kell ismernem, nagyon sok színvonalas versenyző jelent meg a piacon, ami egyre nehezebbé teszi, hogy kitűnjünk a mezőnyből. 

Én továbbra is nagyon fontosnak tartom, hogy a babyberry kínálatában olyan hazai és különleges külföldi világmárkák jelenjenek meg, amelyeket máshol nem találnak meg a vásárlók. Nagyon hiszek a fenntarthatóságban, előnyben részesítem az organikus alapanyagokat, amit tudunk, újrahasznosítunk, a külföldi termékek közül is sok kézzel, manufakturális keretek között készül. 

Amiben talán igazán kiemelkedik a babyberry, az a személyesség, hogy a márka mögött ott vagyok én.

A vásárlók megtalálnak, szívesen segítek, mindenkinek személyesen válaszolok, mert számomra kiemelten fontos, hogy a vevőim 100%-ig elégedettek legyenek. Ez nemcsak a termékek kifogástalan minőségében, de a nyújtott szolgáltatásokban is megmutatkozik.

Miért érezted úgy webshop tulajdonosként, hogy személyesen is fontos találkozni a vevőiddel?

Nekem is fontos, hogy beszélgethessek a vásárlóimmal, hogy letapogassam a felmerülő igényeket, hogy lássam, mit szeretnek, mire vágynak. Ugyanakkor úgy érzem, hogy a vásárlóimnak is fontos, hogy megnézhessék, megsimogathassák a termékeket, hogy élőben összeválogathassák a színeket és persze hogy kérdezzenek. 

Az újdonsült kismamák sokszor nagyon bizonytalanok, mert még nem tudják, mire lesz valóban szükségük, ha megszületik a babájuk: és ilyenkor én mindig őszinte tanácsokkal látom el őket.

Néha nevetek is magamon, mert előfordul, hogy magam ellen dolgozom, és lebeszélem a leendő szülőket egy felesleges vásárlásról. Azt hiszem, erősebb bennem a tudatos énem, mint az értékesítői vénám…  De hiszek benne, hogy ezek hosszútávon beérnek.

Pici Piac

Milyen előkészületekkel járt, hogy létrejöhessen a Pici Piac?

A Pici Piac egy nagyon egyértelmű és jól körülhatárolt esemény sorozat, amit egy valós igény hívott életre: mind a vásárlók irányából, mind pedig a készítők részéről. Amint megfogalmaztam a koncepciót és validáltam az igényt, szinte magától mentek a dolgok. A részletek kidolgozásában segítségemre volt egy nagyon kedves barátnőm, aki megosztotta velem rengeteg vásár szervezési tapasztalatát. 

A munka másik nagy része a márka felépítése volt, ami azóta is egy folyamatos feladat. A Pici Piac az évek alatt egy olyan márkává nőtte ki magát, ami sokkal több, mint egy kereskedelmi esemény. Ide szeretnek járni az emberek, mert a vásároknak van egy nagyon különleges Pici Piac hangulata. Sokat dolgozom rajta, hogy a Pici Piacot ne csak ismerjék, de szeressék is.

Milyen gyakran kerül megrendezésre a vásár?

Ha minden jól megy és a külső körülmények lehetővé teszik, akkor 1-2 havonta tartunk Pici Piacot.

Mindenféle babaholmi megtalálható a Pici Piacon?

A Pici Piacon részt vevő kiállítókat egy zsűri választja ki, ami lehetővé teszi a vásáron megjelenő termékek és szolgáltatások állandó, magas színvonalát. Igyekszünk lehetőséget adni a kisebb vállalkozásoknak, az új tehetségeknek és nagyon szeretjük, ha különleges újdonságokkal jelentkeznek a potenciális kiállítók, hiszen az a célom, hogy a vásárlók számára minél szélesebb kínálatot és minél izgalmasabb termékeket tudjunk bemutatni.

Pici Piac

Milyen egyéb programok szokták várni a Pici Piacra látogatókat a nézelődési és vásárlási lehetőségen kívül?

A Pici Piacon nem szoktunk egyéb programokkal készülni, mert azt szeretnénk, hogy a vásárra azért jöjjenek a látogatók, hogy vásároljanak és ne az ingyenes szórakoztató programok vonzzák be őket. Ettől függetlenül mindig van a vásáron egy gyereksarok, ahol a kicsik megpihenhetnek és természetesen a Pici Piac teljesen bababarát, szoptatós és pelenkázós lehetőségek is adottak. Valamint ami szintén nagyon fontos számomra, hogy a Pici Piacokon mindig van egy nemes ügy, amit támogatunk. Létrehoztuk a SOK PICI jótékonysági programot, aminek keretében adományokat gyűjtünk a rászorulók számára.

Pici Piac

Milyen elveknek kell megfelelnie azoknak a tervezőknek, akik a Pici Piac kínálatát szeretnék gazdagítani?

Mindenképpen hazai készítők itthon készült termékeit vagy szolgáltatásait várjuk és természetesen kritérium, hogy kismamáknak vagy babáknak, gyerekeknek szóljanak. Ha valaki megfelel ezeknek a kritériumoknak, akkor megvizsgáljuk, hogy a Pici Piac koncepciójába beleillik-e: magas minőséget és esztétikai értéket keresünk és ahogy korábban is említettem, minél különlegesebb, minél újítóbb egy termék, annál nagyobb esélye van a bekerülésre.

Mivel biztatnád azokat az anyukákat, akik szintén bele szeretnének vágni egy saját vállalkozásba?

Higgyenek az álmukban és magukban, ne féljenek belevágni! Minél egyedibb és minél inkább a sajátjuk az ötlet, annál nagyobb esélyük van kiemelkedni a tömegből. Én hiszek a minőségben és a fenntarthatóságban, bízom benne, hogy a világ is erre tart, úgyhogy nagy szeretettel üdvözlök minden új vállalkozást, amelynek hasonló az értékrendje!

Pici Piac

Mely eddig elért sikereidre emlékszel vissza a legszívesebben?

Az mindig nagyon megdobogtatja a szívemet, amikor egy forgalmas Pici Piacon körbenézek és mindenhol kedves, mosolygós családokat látok. Amikor nap végén kiderül, hogy a vásárra, amit néhány éve megálmodtam, egy nap alatt több mint ezren kilátogattak. Amikor egy hosszú vásár után odajönnek hozzám a fáradt, de feltöltődött kiállítóim és megköszönik, hogy rekordbevételt értek el aznap.

Pici Piac

Milyen jövőbeli terveid vannak?

Először is nagyon bízom benne, hogy két őrült év után végre picit megnyugodhatunk, lecsendesedhetünk és egy biztosabb környezet vár ránk, ami lehetővé teszi, hogy ne tüzet oltsunk és folyamatosan újratervezzünk, hanem élvezhessük az elért eredményeket. Én egy békés, stabil, tervezhető jövőt kívánok magamnak, magunknak és ha ez megvan, akkor jöhetnek az újabb világmegváltó tervek!

VIDEO A csillagjegyek stresszkezelése a legrosszabbtól a legjobbig

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!