Életmód / Táplálkozás

Hatalmas tévhitek a reggeliről, amik többet ártanak, mint hinnéd

Hatalmas tévhitek a reggeliről, amik többet ártanak, mint hinnéd

Reggel a szénhidrát a legjobb

Logikusnak tűnhet, hogy reggelire olyan ételt válassz, ami pillanatok alatt ellát energiával, pedig ez így önmagában nem feltétlenül állja meg a helyét. Sőt, kifejezetten rosszat teszel a vércukrodnak, ha reggel határok nélkül engedsz a csábításnak és kakaós csigát eszel tejeskávéval…

A napot ehelyett lassan felszívódó szénhidrátokkal és komplett fehérjékkel kell kezdened, amihez fogyaszthatsz némi inzulinérzékenységet fokozó ételt, de a nagy mennyiségű, gyors szénhidrátot ekkor is kerülnöd kell. Mit is jelent ez?

Ha édességre vágysz, válassz pl. zablepényt, banánpalacsintát, zabpelyhet aszalt gyümölcsökkel, magvakkal, de kiváló ötlet a selyemsonkás szendvics is, frissen vágott zöldségekkel.

Reggel bármennyit ehetsz

Sajnos már régen tudjuk, hogy reggel sem kell úgy étkeznünk, mint egy királynak! Bár valóban a délelőtti időszak az, amikor lazábbra engedheted az étkezésedet, de a legtöbben ezt a kiskaput alaposan félreértelmezik.

Nincs értelme reggel teljesen leterhelned a gyomrodat, még feleslegesebb annyira sokat enned, hogy meg se bírj mozdulni! Ezzel alaposan felborítod a napi étrendedet, hiszen nem fogsz tudni tízóraizni, és jóval később kívánod majd az ebédet, végül pedig a vacsorát. Ráadásul mindez a vércukrodra sincs jó hatással…

A „bűnözést” illetve a jelentősebb étkezéseket 11-13 óra közé érdemes időzítened, tehát leginkább a tízórai alkalmas a nassolásra, az ebéded pedig akkor jó, ha az összes étkezésed közül az a legkiadósabb.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást