8 ok, amiért a padlizsán jó az egészségednek

8 ok, amiért a padlizsán jó az egészségednek

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 8 ok, amiért a padlizsán jó az egészségednek

A tojásgyümölcsként is ismert padlizsán neve a szanszkrit vatin-ganah kifejezésből ered, ami az araboknál badinjan-ként honosodott meg. Pontokba szedtük, miért érdemes enned ebből a sokféleképpen elkészíthető, ízletes burgonyaféléből!

Tele van antioxidánsokkal

Koffeinsav, klorogénsav és nasunin tartalmának köszönhetően nagyon erős antioxidáns hatása van.

Ez azt jelenti, hogy segít a szervezetednek a külső és belső hatások okozta károsodás kivédésében.

A nasunin bizonyítottan agysejtvédőként működik az állatok esetében, a klorogénsavnak pedig jelentőséget tulajdonítanak számos emberi betegség megelőzésében.

Kell a szívnek

A padlizsán rendszeres fogyasztása segíthet a „rossz”, tehát az LDL-koleszterin és a trigliceridszint csökkentésében.

Az antioxidánsok a szívet és az érrendszert is védik a betegségektől valamint az elmeszesedéstől.

A zöldség rengeteg rostot rejt, ami ugyancsak jót tesz a vérkeringésnek.

Felturbózza az agyat

A nasunin nevű antocianin segít az agyi funkciók serkentésében, mégpedig a sejtek zsíranyagcseréjének kiegyensúlyozásával.

Ennek köszönhetően javul a koncentrációs képesség, a rövid távú memória, valamint csökken az időskori szellemi hanyatlás, azaz a demencia veszélye.

Rostbomba

Egy csészényi padlizsán máris fedezi a napi rostszükséglet 8%-át, hozzájárulva ezzel az egészséges emésztéshez, valamint az ideális testsúly kialakításához és megőrzéséhez.

A rostnak kulcsszerepe van a megfelelő koleszterinszintben és az érfalak rugalmasságának megőrzésében.

B-vitamin hegyek

B1-, B3- és B6-vitamin is van a padlizsánban, ami elengedhetetlen a központi idegrendszer egészségéhez, az optimális energiafelhasználáshoz, a hormonális egyensúly megtartásához, valamint a kifogástalan májműködéshez.

Emellett hozzájárulnak a megfelelő vércukor- és koleszterinszint kialakításához.

Segít a fogyásban

A B-vitaminok, a rost és az antioxidánsok kombinációja hozzájárul a fogyókúrád sikerességéhez.

Ne feledd, hogy a kilók leolvadásához stabil anyagcserére van szükség, amelyet koplalás helyett rengeteg zöldség, gyümölcs, fehér hús, teljes kiőrlésű gabona és zsírszegény tejtermék fogyasztásával érhetsz el a rendszeres testmozgás mellett!

Erős csontok

A padlizsánban lévő mangán, kálium, magnézium és réz segít a csontsűrűség megőrzésében, aminek minden életkorban óriási a jelentősége – különösen a menopauza környékén, amikor az ösztrogéntermelés leállásával drámaian csökken ez az érték, felvetve a csontritkulás veszélyét.

Megelőzheti a rákot

Sok orvos és tudós véli úgy, hogy a padlizsán összetett hatóanyag-kombinációja védhet bizonyos rákfajták ellen.

A BEC5 nevű növényi hatóanyagnak például szerepet tulajdonítanak a bőrrák kezelésében, ami ausztrál és angol kutatások szerint 12 hetes helyi kenőcsös kúra során csaknem 100%-os eredménnyel gyógyította meg a betegeket.

A padlizsánt úgy érdemes fogyasztanod, hogy lehetőség szerint minél enyhébb hőhatásnak tedd ki, illetve ne használj hozzá sok zsiradékot!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást