Pénz és hivatás

5+1 ok, amiért megéri korán kelni, még ha nehéz is

5+1 ok, amiért megéri korán kelni, még ha nehéz is

Gyerekkoromban imádtam a nagy utazások előtti korán kelést, soha nem okozott gondot kipattanni az ágyból néhány évesen, hajnalok hajnalán, hogy aztán időben kiérjünk a sípályára, ha épp a hegyekbe indultunk vakációzni télen, vagy hogy még az este leszállta előtt odaérjünk a nyaralóhelyre, ha nyári szabadságra indultunk a családdal. Aztán az egyetemi éveim alatt is, ha hajnalban keveredtem haza egy buliból, reggel 7-kor már fenn voltam, hogy ne múljon el a nap nélkülem. Ma is – a munkámból adódóan, hosszú évek óta – magamtól ébredek hajnali 4:30-kor, és a férjem is átvette a koránkelés szokását, így este a család minden tagja együtt hajthatja álomra a fejét.

1. Nincs rohanás

Szerencsésnek mondom magam, hogy nem ébresztőórára kelek, de azért minden reggelre be van állítva, hogy nehogy elkéssek. Annak pedig, akinek csak csengőszóra megy az ébredés, javaslom, hogy ne nyomja be a szundi-t. Így jut elég idő kényelmesen elindítani a napot, és nem kell rohanni sehova. Egy jól induló reggel után a napi teendőket is kényelmesen végezheted szépen sorban, ez pedig már félsiker.

2. Reggeli csend

Hajnalban még minden csendes: nem zúgnak az autók, nem csörög a telefon, nem csacsognak körülötted a gyerekek vagy a kollégák, azaz jut tér és idő gondolkodni.

Ilyenkor érdemes megtervezni a napot, átgondolni a teendőket, élvezni a frissen főtt kávét, de én néha arra is szánok időt, hogy bámuljam a Holdat, hallgassam a szelet vagy a madárcsicsergést. És bár meglehetősen kevés koránkelő társam van, ismerek olyat, aki ilyenkor olvas, mert még nem zavarja senki.

Kép forrása: Sepy/depositphotos.com

3. Van idő reggelizni

A reggeli a legfontosabb étkezés, amire – ha korán kelsz – jut időd. A későn kelők általában reggeli nélkül indítják a napot. Ilyenkor délre már az egész hűtőt megennéd, vagy ki sem bírod ebédig, és néhány egészségtelen nasival tömöd magad, hogy valamiből energiát nyerj. Mennyivel kényelmesebb és egészségesebb asztalnál ülve, tányérból reggelizni, mint bekapni valamit az autóban vagy az íróasztalon a számítógép billentyűi fölött.

4. Reggeli sport

Sportolni szinte bármikor lehet, nincs időhöz kötve. A reggeli edzés azonban olyan előnyökkel bír, amivel semmilyen más napszakban végzett sportolás nem vetekszik: soha nem kell elhalasztani valami más, fontosabb, izgalmasabb program miatt, és erre is igaz, hogy jól indul a nap, ami már félsiker.

5. Hatékonyság

Az éjjeli baglyok biztosan nem értenek egyet velem, de a reggel a leghatékonyabb napszak, amikor még nem vagy fáradt, nincsenek zavaró telefonhívások, chat-ablakok, felugró e-mailek, értekezletek.

Érdemes ilyenkor a legbonyolultabb, legnehezebbnek tartott feladattal kezdeni, az egyszerűbb problémák később is megoldhatók.

Az sem elhanyagolható szempont, hogy a korán teljesített feladatok rendkívül motiválók lehetnek a nap további részében.

6. Lásd a célt!

Ha vannak céljaid, mindenképp érdemes korán kelni. Ez nem jelenti azt, hogy mindennap meg kell váltanod a világot, de ha korán kelsz, megtervezheted, hogy aznap mit tudsz hozzátenni ahhoz, hogy egyszer majd a korábban kitűzött nagyobb célodat elérd. Így lépésről lépésre, napról napra közelebb jutsz hozzá. Szinte minden napi teendődet dedikálhatod a későbbi, nagyobb célod elérésének.

Lehet, hogy a korán kelés eleinte nem lesz kellemes, és lehet, hogy soha nem fogsz magadtól ébredni hajnalban, de a pozitív hatásokat garantáltan érezni fogod majd. Eleinte elég csak 20-30 perccel korábban ébredni, és amikor ez már jól megy, akkor újabb 10-15 percet faragni az alvásidőből reggelente (ez este pótolható korán fekvéssel), míg el nem éred a kívánt célt. Arra vigyázz, hogy ha cseng az óra, azonnal pattanj ki az ágyból, még ha nem is esik jól. Ne keress kifogást, mert aztán máskor is nehéz lesz megtenni.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást