Így égethetsz el 300 kalóriát akkor is, ha közben ülőmunkát végzel

Így égethetsz el 300 kalóriát akkor is, ha közben ülőmunkát végzel

Címlap / Életmód / Egészség / Így égethetsz el 300 kalóriát akkor is, ha közben ülőmunkát végzel

Akár 300 kalóriát is elégethetsz óránként az íróasztalnál

Ki mondta, hogy ülve nem égethetsz el kalóriákat? Valójában ez is abszolút megvalósítható, csak egy olyan mini szobakerékpárra van szükséged, amely könnyen elfér az íróasztalod alatt, miközben a laptopodon dolgozol. Az ilyen szobakerékpárok állítható magasságú asztallal rendelkeznek, így kényelmes üléshelyzetbe állíthatod, és úgy tekerheted, ahogyan az neked kényelmes. Ami pedig a legjobb, hogy egy ilyen könnyű kardio edzéssel akár 300 kalóriát is elégethetsz óránként. 

Több szempontból is praktikus választás

Attól függően, hogy milyen gyorsan kerékpározol, a pulzusszámod hosszabb ideig a zsírégetési tartományban lesz. Húsz perc alatt nagy megterhelés nélkül is elégethetsz 100 kalóriát, ami egyáltalán nem rossz, főleg ahhoz képest, mintha végig csak ülnél.

Ez a beltéri kerékpározási opció jó lehetőség azoknak is, akik nem szeretik a szabadtéri sportokat, vagy nincs sok idejük.

Nem is beszélve arról, hogy egy ilyen eszközzel akkor sem kell lemondanod a biciklizésről, ha éppen rossz az idő. Ami pedig szintén jó hír, hogy az ilyen szobabiciklik egyszerűbb változatai nem is túl drágák, de a célnak, hogy mozogj, teljesen megfelelnek.

pixdeluxe/istockphoto.com

Egy mini futópad is szóba jöhet

A mini szobakerékpárokhoz hasonlóan népszerűek a mini futópadok is, amelyek helytakarékossági szempontból is ugyanolyan jó választásnak bizonyulhatnak. Ezek a kis fitneszeszközök könnyen elrakhatók, és tszintén több mozgást hozhatnak az otthoni irodádba. Ha nincs időd sétálni, csak gyorsan ugorj fel két feladat között a saját mini futópadodra, és gyűjts össze minél több lépést sok elégetett kalóriával.

Olyan verziók közül is válogathatsz, amelyek rögzítik az edzési adatokat, például az időt, a távolságot, a lépéseket és az elégetett kalóriákat. Így pontosan nyomon követheted, hogy a további mozgással milyen sikerélményeket szerezhetsz. Ha pedig minden nap többször is használod ezt a szintén roppant praktikus eszközt, akkor azt fogod észrevenni magadon, hogy több energiád van, remekül tartod a súlyodat, sőt még néhány kiló is lemehet, hogy ha éppen az a célod.

martin-dm/istockphoto.com

Az étkezéseidre is figyelj oda az ülőmunka során

Rendszeres ülőmunka esetén remek lépés az, ha beszerzel egy mini szobabiciklit vagy futópadot, és használod is minden nap. Az igazán jó eredmények eléréséhez, és ahhoz, hogy teljes mértékig jól érezd magad, más dolgokra is érdemes odafigyelned.

Ugyan szimplán ezen eszközök használatával is fittebb lehetsz, de még jobb eredményeket érhetsz el, és jobban is érezheted magad, ha az étkezéseidre is legalább ekkora hangsúlyt fektetsz.

Ügyelj arra, hogy munka közben lehetőleg nagyjából ugyanazokban az időpontokban, nyugodt körülmények között étkezz. Nem szerencsés, ha a papírhalmokra helyezed az ebédedet, és persze az sem mindegy, hogy mit eszel. Ha teheted, ülj ki az étkezőasztalhoz, és akár reggeliről, ebédről tízórairól vagy uzsonnáról van szó, válogass tápláló és egészséges ételek közül, mellette pedig a folyamatos vízbevitelre is ügyelj. Ha ezeket a dolgokat is szem előtt tartod, biztos, hogy az ülőmunka is szórakoztatóbb és kevésbé megterhelő lesz.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást