Így lehetnek trendi posztjaid – az Instagram designer ajánlásával

Így lehetnek trendi posztjaid – az Instagram designer ajánlásával

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Így lehetnek trendi posztjaid – az Instagram designer ajánlásával

Ha egy honlap szép, átlátható, és egyértelmű, hogy milyen értékeket képvisel, akkor a látogatókat is sokkal könnyebb motiválni arra, hogy rendszeresen visszatérjenek. Ehhez azonban – akár egy klasszikus honlapról, akár egy a Facebook vagy az Instagram felületén létrehozott profilról van szó, létfontosságú lehet egy találó design.

Hogy miként varázsolhatsz magadnak te is ilyen oldalakat, ahhoz az egyik legkiválóbb magyar web – és Instagram-designer, Garzóné Pálocska Andrea tanácsait feltétlenül érdemes megfogadnod.

Mivel foglalkoztál eredetileg, és minek a hatására érezted úgy, hogy szakmát szeretnél váltani?

Eredetileg közgazdászként végeztem marketing szakirányon, de akkoriban sajnos nem volt lehetőségem marketinges területen elhelyezkedni. Megpályáztam egy Debrecenben működő zrt-nél egy titkársági pozíciót és azt az állást ugyan nem én kaptam, de olyan szimpatikus lettem a vezérigazgatónak az interjúk során, hogy felajánlott egy éppen megüresedő főkönyvelői munkát. Ez akkor elég nagy kihívásnak tűnt, így belevágtam. Később elvégeztem a mérlegképes könyvelői tanfolyamot is és végül 9 évig dolgoztam könyvelési területen.

Az évek alatt egyértelművé vált számomra, hogy ez bizony nem az én utam, nem látom a jövőm ebben a szakmában. Sokáig törtem a fejem és kutattam, kerestem, merre tovább, amikor szembejött velem egy webdesign tanfolyam hirdetése. Éreztem, hogy ez lesz az, hiszen ez kellőképpen színes és rengeteg lehetőséget rejt magában. Van benne marketing is, kiélhetem a kreativitásomat.

Úgy gondoltam, ha valamiben igazán jó tud lenni az ember, akkor arra biztos, hogy lesz kereslet is. 

Hol sajátítottad el a webdesign készítés alapjait?

Ez egy 1 éves tanfolyam volt, a Pixelgyár Online Webdesign Tanfolyam. Minden percét imádtam. Ez volt minden napom fénypontja, amikor a munka utána leülhettem tanulni és a feladatokat csinálni, illetve hétvégente is több órát szántam erre. Rengeteget adott nekem ez az időszak.

Mikor döntötted el, hogy saját vállalkozást szeretnél? Voltak kezdeti nehézségeid?

Időközben gyermekem született, éppen előtte sikerült leadnom a vizsgamunkám, az első honlapomat. Amikor 1 éves lett a kislányom, akkor döntöttem el, hogy szeretnék most már ezzel komolyabban foglalkozni és vállalkozóvá válni. Érdekes módon a nehézséget nem az ügyfelek szerzése okozta, mert szinte maguktól érkeztek a megkeresések és a megbízások. A nehézség számomra az volt, hogy az 1 éves kislányom mellett tudjak haladni a munkáimmal. Ez rengeteg éjszakázással járt. Sok támogatást kaptam a szüleimtől is, hogy legyen időm a vállalkozásomra, ezért örökké hálás leszek nekik. Ma már egy 3 fős kis szabadúszó csapat is segíti a munkám, bizonyos részfeladatokat ők látnak már el.

Miben látod a gyorsan növekvő szakmai sikered kulcsát?

Mindig arra törekedtem, hogy maximális elégedettséget érezzen az ügyfelem a munka végeztével. Ehhez az kell, hogy pontosan megértsük, mire vágyik, mit szeretne, de ugyanakkor szakmailag megtámogassuk a döntéseit és vezessük a megfelelő irányba őt. Ha pedig elégedett az ügyfél, akkor ajánlani fog minket és ez újabb és újabb megbízásokat eredményez. Úgy gondolom, hogy ez a kulcs a sikerhez. Természetesen a saját magam irányába fektetett elvárások is magasak.

Mielőtt megmutatok egy honlapot a megrendelőnek, milliószor átnézem, hiszen nagyon nagy jelentősége van minden apró részletnek és pixelnek. Egy design attól is jó, hogy tökéletesen rendezett, semmiképp sem zsúfolt, megfelelőek a távolságok, a színek, az elérni kívánt hangulat. Azt hiszem elég jó a szemem ehhez. Természetesen alapvető elvárás az is, hogy a honlap vezesse a látogatót és vásárlást vagy megkeresést eredményezzen. Ehhez kell egy jó felépítés és kattintásra ösztönzés.

Hogyan néz ki általában egy hétköznapod?

Az első, hogy reggel elviszem a lányomat az óvodába. Mióta a férjem ügyvéd, azóta egy közös irodában dolgozunk, így a második utam oda vezet. Előtte home office-ban dolgoztam. Délután 4 óráig itt végzem a feladataimat. Általában több honlapkészítős projektem fut egyszerre, illetve a korábban nálam készült honlapokkal kapcsolatos fejlesztésekben is segítek az ügyfeleimnek. Minden megbízás egy online konzultációval kezdődik, így egy-egy ilyen megbeszélés is a napom része lehet. Emellett logótervezésben és egyedi Instagram feed tervezésben is fordulhatnak hozzám.

A feladataim közé tartozik még a marketing is, ami egy soha véget nem érő és szerteágazó tevékenység. Rengeteg az ötlet, de kevés az idő a megvalósításra, így amikor tehetem, fejlesztem és fejlődök benne magam is. Fontos a folyamatos közösségi média jelenlét is, amivel szintén végtelen időt lehet eltölteni. Igyekszem naprakészen tartani az online kurzusomat is, hogy minél értékesebb segítséget nyújtsak általa azoknak, akik szeretnék kihasználni az Instagram által nyújtott lehetőségeket akár ügyfélszerzésre vagy márkaépítésre, értékesítésre. Hiszen én magam is megtapasztaltam, hogy milyen hasznos itt, ezen a felületen láthatóvá válni és ezáltal könnyedén ügyfeleket szerezni.

Fotó: instagram.com/naturalsentiments

Milyen egyszerűen kezelhető alkalmazásokat javasolsz azoknak, akik egy modern, jól átlátható designra vágynak Instagramon vagy Facebookon?

Tulajdonképpen a Canva az, amiben szinte minden, de minden megvalósítható már az ingyenesen elérhető verziójában is. Számos csodaszép és jól megtervezett sablon közül választhatunk, amit aztán könnyedén a saját arculatunkra szabhatunk. Készíthetünk benne képes vagy videós Instagram és Facebook bejegyzést vagy storyt, de akár egy arculatunkhoz illeszkedő ebookot is, amit aztán ingyenes vagy fizetős tudásanyagként felhasználhatunk. Eszméletlen szuper lehetőségek vannak a Canvában és a kurzusom éppen abban segít, hogy ezeket ki is tudjuk használni és a javunkra fordítani.

Fontos arra odafigyelnünk, hogy legyen egy social media arculatunk és azzal összhangban készüljenek a posztjaink, ilyen szemmel válasszunk sablont és a saját arculati színeinket, betűtípusainkat használjuk.

A kevesebb több elvét sem árt szem előtt tartanunk.

Érdemes rászánni az időt egy Instagram feed megtervezésére például. Inkább válasszuk ki az arculati színeinket egy hét alatt és gondolkozzunk rajta akár napokig, mintsem 5 perc alatt döntsünk egy ilyen fontos kérdésben. Csak a színek is nagyban befolyásolják a hangulatot. Azt szoktam javasolni, hogy gondoljuk át, mit szeretnénk üzenni, mi a célunk, a küldetésünk. Ehhez fogalmazzuk meg a legfontosabb kulcsszavakat, értékeket, amit képviselünk és ezzel összhangban válasszunk színeket.

Hogy érzed, milyen elemek kellenek ahhoz, hogy egy Instagram-profil idehaza elérje a 10 ezer követőt? 

Nincs még 10 ezer követőm, de folyamatosan növekszik a követőim száma, így a nekem bevált elemekről tudok csak beszélni, ezek közül is néhányat tudok most kiemelni, mert elég komplex dologról van szó. Fontos, hogy minden posztunk látványos és szép legyen, hiszen ez határozza meg az első benyomást. Ha ez pozitív, akkor várhatóan meg fogják nézni a profilunkat is. Ezért a következő, hogy legyen egy jó profilképünk, megfelelően kitöltött BIO-nk, és egy szemet gyönyörködtető feedünk. Így lesz esélyünk arra, hogy megnézzék a tartalmainkat is.

A tartalomnak megfelelően kivitelezettnek, érdekesnek (lapozós és videós posztok, saját fotók) és értékesnek kell lennie valamilyen formában, pl. lehet edukáló, inspiráló vagy szórakoztató.

Ha ezt is ki tudjuk pipálni, akkor már elég nagy az esélyünk arra, hogy követőket szerezzünk. Emellett rendkívül fontos az is, hogy aktívak legyünk és a rendszeres posztok és a napi storyk mellett mások tartalmára is reagáljunk, kommenteljünk, lájkoljunk, kapcsolatokat építsünk Instagramon.

Talán ez a néhány tényező a legfontosabb. …és még valami, ami teljesen megakaszthatja ezt a többlépcsős folyamatot: ha nem adjuk az arcunkat a profilunkhoz, tehát nem lehet rájönni, hogy ki van a profil mögött. Hiszen akkor tudnak hozzánk igazán kapcsolódni, ha megismerhetnek minket akár fotók, videók vagy a személyes történetünk által.

Fotó: instagram.com/naturalsentiments

Mit tanácsolnál feltétlenül annak, aki most kezdi el építeni a márkája Instagram-profilját? 

Legyen egy jól megfogalmazott célja, üzenete, küldetése. Ebben a témában készítsen értékadó tartalmat és ezt támogassa meg egy látványos arculattal, designnal. Legyen jelen folyamatosan és ne adja fel 1 hónap alatt, mert erre bizony idő kell és bele kell tenni az energiát. Ajánlom az online kurzusom PRO csomagját is az induláshoz, ami komplex segítséget nyújt ebben. Ehhez egy minimális Instagram tapasztalat szükséges csupán, mivel nem teljesen alap szintről indul a tanfolyam.

Hogyan ismered fel, hogy egy adott Instagram-felülethez milyen design passzol a leginkább?

Legyen a design mindig egységes, letisztult, felismerhető és beazonosítható. Ez az utóbbi talán a legfontosabb mind közül. Ahogy fentebb is említettem, ismernünk kell a célt, valamint érdemes meghatároznunk a fontosabb kulcsszavakat, amelyek ezt a célt leginkább kifejezik. Ezekhez a kulcsszavakhoz kell színeket párosítanunk. Az egyszerűbb és letisztultabb design mindig nyerő. A kevesebb, több. Vannak olyan oldalak/szakmák, ahol nincs szükség különösebb feed tervezésre, de nekik is lehet extrább feedjük. Az extrább számomra azt jelenti, hogy nem csak fotókból áll, hanem visszatérő grafikai elemek és szöveges részek is kiegészítik a designt, valamint lapozós posztokat és videós tartalmakat is alkalmazunk.

Látványában milyen tartalmakkal motiválhatóak a felhasználók a legjobban arra, hogy aktív követői legyenek egy Instagram-felületnek?

Ha a látvány kellemes a szemnek, egyben van és szép, ugyanakkor izgalmas, kreatív és mozgalmas (tipikusan ilyenek a videós tartalmak) is.

Milyen gyakran szervezel online kurzusokat, és mire számíthatnak a résztvevők?

Az Instagram Feed Tervező Online Kurzusom folyamatosan elérhető, bármikor megvásárolható a hozzáférés, most április 27-ig egy ajándék Story Design Minikurzust is kapnak a vásárlók. A kurzuson lépésről lépésre segítek a megfelelő arculat kialakításában, egy látványos feed megtervezésében és azonnal alkalmazható tippeket és ötleteket is adok, valamint videós és lapozós posztokat is készítünk a kurzuson. Ez egy átfogó Instagram design tudásanyag. Korlátlan hozzáférést adok az oktatóbázishoz, több mint 10 lecke és több, mint 25 videó található a kurzus felületen. Bónuszként egy munkafüzetet, e-bookot, check listet és 2 db testre szabható lapozós sablont is adok. A PRO csomag pedig még a megfelelő tartalom gyártásban is segítséget nyújt.

Melyik eddigi projektjeidre emlékszel vissza a legszívesebben?

Nehéz lenne kiemelni bármelyiket is, mindegyikre szívesen emlékszem vissza. Volt például egy megkeresésem, ahol a kedves ügyfél egyszerre három honlap elkészítésével bízott meg. Később személyesen is megismerkedtünk és a mai napig partneri kapcsolatban vagyunk. Vagy van jelenleg egy ügyfelem, akire a vállalkozásom indításakor egy elérhetetlen sztárként néztem és ma pedig én kezelem a honlapját. Több olyan számomra különleges megbízóm volt, aki, amikor felkért, azt éreztem, hogy: „Úristen! Komolyan Ő azt szeretné, hogy én készítsem el a honlapját? Azta, milyen megtisztelő!” Szavakkal leírhatatlan öröm ez nekem és nagy-nagy boldogság.

Jó érzéssel tölt el, hogy ilyen különleges emberekkel is elégedetten zártuk az adott projektet minden esetben.

Büszke vagyok a Knapek Évának (több, mint 30 ezer követővel rendelkező klinikai szakpszichológus) tervezett Instagram feedre például. Amikor elkészül egy szép design, akkor arra tudni kell vigyázni is és Évi az, aki hosszú távon gyönyörűen tudta folytatni a neki tervezett feedet. Jó érzéssel tölt el, hogy bízva bennem, felkérnek egy olyan feladatra, ami nagy lépés minden vállalkozás életében és ezáltal részese lehetek picit a sikerüknek én is. Megtisztelő.

Fotó: instagram.com/naturalsentiments

Milyen jövőbeli terveid vannak?

Mindig töröm a fejem a fejlődésen és szerencsére látom még az utat magam előtt és vannak terveim. A sok-sok felkérésnek köszönhetően és ezáltal idő hiányában a megvalósítás már egy sokkal nehezebb lépés. A fő szolgáltatásom a honlapkészítés és egy ezzel kapcsolatos saját projektet tologatok magam előtt már hónapok óta, ami úgy gondolom, hogy nagy segítség lesz majd a kisvállalkozóknak. Bízom benne, hogy idén ez is megvalósul.

Nyitófotó: instagram.com/naturalsentiments

VIDEO Ezek a szerencsehónapjaid 2024-ben

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!