Teszt: Konditerem vagy csoportos edzés? Ez illik hozzád!

Teszt: Konditerem vagy csoportos edzés? Ez illik hozzád!

Címlap / Életmód / Egészség / Teszt: Konditerem vagy csoportos edzés? Ez illik hozzád!

Te is úgy döntöttél, idén tényleg komolyan veszed a mozgást? Annak érdekében, hogy az elhatározásod ne csak néhány hétig tartson, a sport legélvezetesebb formáját kell választanod. De neked vajon milyen edzéstípus válik be igazán?

0%

Gyermekként sportoltál valamit?

Mennyire érzed motiváltnak magadat az újévi fogadalmadat illetően?

Mennyire tartod tájékozottnak magadat a különféle edzéstípusokat, gyakorlatokat illetően?

Jelenleg mi az elsődleges célod az edzéssel kapcsolatosan?

Mit gondolsz, hogyan vagy képes elérni a legjobb eredményt?

Teszt: Konditerem vagy csoportos edzés? Teszteld, melyik illik jobban hozzád!
Edzés a konditeremben

Edzés a konditeremben

Mivel nem áll tőled messze a sport és tisztában vagy az alapfogalmakkal, hozzád jól illik az edzőterem és mindaz, amit ez a hely kínálni tud. Legfeljebb arra lesz szükséged, hogy az új gépek első használatánál segítséget kérj, de ezt nem érzed kínosnak, hiszen nem vagy már teljesen laikus. Nem az a célod, hogy mindenkit lepipálj, hanem hogy kicsit jobb formába lendülj és az elért álomalakot megtartsd – szerencsére az ehhez szükséges motivációért sem kell a szomszédba menned. Ugyan nem lőhetsz mellé a különféle csoportos edzésekkel sem, egyedül is bátran mehetsz kondizni, így szintén csodás eredményeket érhetsz el. Tipp: törekedj a változatosságra, és ne ragadj le egy-egy gyakorlatnál, mozgásformánál!
Csoportos órák

Csoportos óra

Bár van némi motivációd, hozzád az edzőtermi óráknál jobban illenek a csoportos edzések. Ennek több oka is van: ha nem önállóan kell döntened az edzésről, hanem már előre be kellett jelentkezned az órára, jóval nagyobb eséllyel fogsz elmenni rá, mintha senkinek sem tartoznál beszámolóval arról, miért nem mozogtál. Szintén a csoportos edzések mellett szól, hogy ismét meg akarod szeretni a mozgást, és ez sokkal könnyebb egy jó társaságban, mint önállóan. Harmadszor pedig a különféle aerobic, táncos, vagy akár spinning edzésekkel remekül lehet fogyni, és ezek jó állóképességet biztosítanak számodra, ha a későbbiek során, a további formásodás érdekében mégis inkább súlyzós edzésekre váltanál. Tipp: vedd rá egy barátnődet az edzésre, így kölcsönösen motiválhatjátok egymást!
Személyi edző irányítása

Edzés személyi edzővel

Sajnos tőled nagyon távol áll a sport és a mozgás szeretete, ezért első körben jól fog jönni a segítség. Azt semmiképpen sem ajánljuk, hogy egyedül kezdj el edzőterembe járni, mert valószínűleg elmegy a kedved az egésztől, és céltalanul fogsz bolyongani a gépek között. A csoportos edzések már jobb választásnak bizonyulnak, hiszen ott irányítottan kell mozognod, és a többiek is motiválnak majd, a jó hangulat pedig arról gondoskodik, hogy megszeresd a sportot. Azonban, ha látványos eredményt szeretnél, és véletlenül sem fecsérelnéd az idődet, érdemes személyi edzőt fogadnod. Ez húzós lehet az elején, de már 10-20 alkalom után megértheted, mit miért csináltok, kitapasztalhatod, milyen súlyokkal dolgoztok és megismerheted, hogyan működnek a gépek – a befektetés tehát garantáltan megtérül, a látható eredménynél pedig aligha motiválhat jobban bármi. Tipp: próbálj kitartani 3-4 hétig! Ennyi idő szükséges ahhoz, hogy egy új szokás a hétköznapi rutinunk részévé váljon.

Oszd meg az eredményed:

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást