VIDEO Nyári horoszkóp: Mit hoznak idén nyáron a csillagok?
Mindig is sokkal jobban szerettem az Instagramot, mint a Facebookot, de mióta előbbit is ellepték a szponzorált tartalmak, egy kicsit megingott a bizalmam. Persze, tudom jól, hogy nem feltétlenül rosszak ezek a reklámok, és sokan tényleg csak olyan termékeket népszerűsítenek, amikben maguk is hisznek, de úgy érzem, már átbillent a mérleg a negatív oldalra. Pedig nincs vége a mondvacsinált indokkal készített képeknek, és a gondosan megkomponált, műéletet népszerűsítő fotóknak: a FMI Marketing Agency és az ArvaliCom által készült felmérés alapján ugyanis a jövő generációjának csaknem fele teljes értékű munkahelyként szeretne tekinteni a közösségi profiljára.
Mik a népszerű platformok?
A kutatást online végezték és a célközönség a 14-18 év közötti korosztály, tehát az az Y és Z generáció volt, akik döntő többségében Instagramon és YouTubeon követik figyelemmel a szimpatikus személyeket. Míg az előbbi platformok 88-87%-ban vezették a listát, addig meg kell említeni a gyorsan növekvő TikTokot is, ami már az év elején is 33%-ot kapott. A fiatalok további 12%-a nagyban ad a SnapChat véleményvezéreinek állásfoglalására.
Némileg érdekes lehet, de a legnépszerűbbnek titulált közösségi oldal a tinédzserek körében leáldozóban van.
A mi generációnk talán azt gondolta, a Facebook örök sláger marad, de ebből a felmérésből is kiderült, hogy egyre csökkenő tendenciát mutat. A felsorolásban a fiatalok csupán 19%-a jelölte, hogy ezen a közösségi oldalon követi a kedvenc influencerjét, ami megdöbbentően nagy különbség az Instagram 88%-ához képest.