Tényleg ez az új életcél? A fiatalok csaknem fele szeretne influencer lenni

Tényleg ez az új életcél? A fiatalok csaknem fele szeretne influencer lenni

Címlap / Kikapcsolódás / Szórakozás / Tényleg ez az új életcél? A fiatalok csaknem fele szeretne influencer lenni

Mindig is sokkal jobban szerettem az Instagramot, mint a Facebookot, de mióta előbbit is ellepték a szponzorált tartalmak, egy kicsit megingott a bizalmam. Persze, tudom jól, hogy nem feltétlenül rosszak ezek a reklámok, és sokan tényleg csak olyan termékeket népszerűsítenek, amikben maguk is hisznek, de úgy érzem, már átbillent a mérleg a negatív oldalra. Pedig nincs vége a mondvacsinált indokkal készített képeknek, és a gondosan megkomponált, műéletet népszerűsítő fotóknak: a FMI Marketing Agency és az ArvaliCom által készült felmérés alapján ugyanis a jövő generációjának csaknem fele teljes értékű munkahelyként szeretne tekinteni a közösségi profiljára.

Mik a népszerű platformok?

A kutatást online végezték és a célközönség a 14-18 év közötti korosztály, tehát az az Y és Z generáció volt, akik döntő többségében Instagramon és YouTubeon követik figyelemmel a szimpatikus személyeket. Míg az előbbi platformok 88-87%-ban vezették a listát, addig meg kell említeni a gyorsan növekvő TikTokot is, ami már az év elején is 33%-ot kapott. A fiatalok további 12%-a nagyban ad a SnapChat véleményvezéreinek állásfoglalására.

Némileg érdekes lehet, de a legnépszerűbbnek titulált közösségi oldal a tinédzserek körében leáldozóban van.

A mi generációnk talán azt gondolta, a Facebook örök sláger marad, de ebből a felmérésből is kiderült, hogy egyre csökkenő tendenciát mutat. A felsorolásban a fiatalok csupán 19%-a jelölte, hogy ezen a közösségi oldalon követi a kedvenc influencerjét, ami megdöbbentően nagy különbség az Instagram 88%-ához képest.

Mennyire hitelesek az influencerek?

Nem véletlen, hogy egyre több cég keresi fel a különböző influencereket azért, hogy általuk reklámozzák saját termékeiket. Ugyan a felmérés eredményéről a készítők hangsúlyozzák, hogy az nem reprezentatív, az adatok mégis sokatmondóak: kiderült, hogy a mai fiatalok csaknem annyira hitelesnek tartják az influencereket, mint az oktatóikat, és a családjuk véleménye is csak éppen hogy megelőzte a lényegében vadidegen celebek állásfoglalását.

A megkérdezettek csaknem fele, 47%-a nyilatkozott úgy, hogy rendszeresen követi az influencerek megosztásait, átlagosan 30-45 percet töltenek naponta azzal, hogy az újabb tartalmakat böngészik – és bizony vannak, akik 1-1,5 órát is áldoznak erre a napjukból. A kérdőívet kitöltők úgy nyilatkoztak, hogy szerintük a jövőben is hajlandóak lesznek ennyi időt tölteni a közösségi profilok böngészésével. Így aztán érthető, hogy népszerű hirdetési felületté váltak az influencerek: hitelesnek tartjuk őket, és még időt is szánunk rájuk…

prometeus/depositphotos.com

Nem gond, ha átlátszó a reklám

Be kell vallani, az influencerek nagy része nem túl kreatív, ha reklámról van szó, de úgy tűnik, ezt sem a hirdetők, sem a követők nem várják el. A megkérdezettek 90%-ban nyilatkoztak úgy, hogy szerintük észreveszik a reklámot, de csaknem ennyien vannak azok is, akik elfogadják, hogy időnként ilyen tartalmat is megosztanak az influencerek.

Az azonosulást jól tükrözi az is, hogy a kérdőívet kitöltők 40%-a el tudja képzelni sőt, egyenesen szeretné, ha felnőttként saját maga is ilyen jellegű reklámokkal, influencerként tudná tengetni a mindennapjait. 

Érdekesség, hogy bár szinte mindenki azt mondta, észreveszi a reklámot, csak 60% nyilatkozott úgy, hogy fel tud idézni valamilyen népszerűsített terméket, szolgáltatást a kedvenc influencerétől az elmúlt hónapot illetően. Az ismert márkák jobban megragadtak a megkérdezettek emlékezetében, a már eleve népszerű termékek tehát még tovább mélyítették hírnevüket az influencereknek köszönhetően. Ellenben a kevésbé ismert szolgáltatások és termékek alaposan lemaradtak a közkedveltségi listán.

Kulcsfontosságú kérdés: mi alapján választunk influencert?

A kérdőívet kitöltő fiatalok elsősorban szórakozni szeretnének online, ugyanis 74%-uknak fontos, hogy az általuk követett influencer vicces, humoros legyen, de 62% szerint az is lényeges, hogy a megosztott tartalomnak legyen értelme, tehát a tinédzserek szívesen veszik, ha profitálhatnak a kapott ötletekből. A megkérdezettek fele szerint számít, hogy az influencerrel azonosulni tudjanak, és egyfajta példaképként tudjanak tekinteni rá, ellenben nem döntő tényező a meglévő követőtábor. A válaszadók több mint fele ugyanis úgy nyilatkozott, hogy sokszor szívesebben követ 50 000 alatti követővel rendelkező influencereket. 

VIDEO Így készíts pár perc alatt merész, füstös szemsminket

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!