3 tipp, ami leállítja az agy pörgését – Ha te is mindent túlagyalsz

3 tipp, ami leállítja az agy pörgését – Ha te is mindent túlagyalsz

Címlap / Életmód / Lélek / 3 tipp, ami leállítja az agy pörgését – Ha te is mindent túlagyalsz

Ne rágódj a múlton

Valami lejátszódott az életedben, ami hatással volt rád. Lehet ez egy apró dolog, vagy egy nagyobb élmény. Átgondolod, újra játszod az elmédben, és tovább lépsz. Ez egy egészséges folyamat, hogy annyi időt szántál a visszagondolásra, amennyi éppen szükséges. Kordában tartottad az elmédet, és a vele járó érzelmeket.

A probléma akkor kezdődik, amikor mint egy beragadt bakelit lemez, újra és újra játszod az agyadban.

Ha ez egy pozitív élmény, akkor újfent boldogsággal tölt el, de ha valami negatív, rossz élmény, akkor csak gyötröd magad. Megtöltöd azzal a kellemetlen érzéssel, amit akkor éltél át, amikor megtörtént. Belelépsz ugyanabba a szituációba, átélve annak minden apró részletét.

Állj meg egy pillanatra és tedd fel a következő kérdést magadnak. Tudok változtatni azon, ami már egyszer lezajlódott? Valószínűleg a válaszod, az lesz, hogy nem. Amin viszont tudsz, az az, hogy másképp állsz hozzá. Tanulsz belőle, és ha legközelebb ugyanez az élmény áll majd fenn, okosabban cselekszel. Engedd el a múltat és a vele járó fájó érzelmeket.

Tippek szorongás ellen
AndrewLozovyi/depositphotos.com

Írd le, amin gondolkodsz

Készülsz valamire és nagyon-nagyon izgatott vagy azon, hogy milyen lesz a végkifejlet. Ha lehetne, előre utaznál az időben, hogy megold azt a helyzetet. Feszülté válsz, ingerült leszel, és csak ezen az egy dolgon gondolkodsz. Minden másról elvonod a figyelmedet, csak erre az egy problémára fokuszálsz, mintha nem is lenne más, amire koncentrálnod kellene. Nem eszel, nem iszol, letargikus leszel. Az összevissza cikázó gondolatok sodrásába azt sem tudod mit és hogyan csinálj.

Stoppold le magad egy pillanatra. Vegyél elő egy papírt és egy tollat, és írd le a problémádat és a lehetséges megoldásokat.

Válaszd ki a legmegfelelőbbet, de írd le azt is, hogyha, ha nem sikerül megoldanod, akkor mi lehetséges a végkifejlet. Írj le minden apró részletet. Ha úgy tűnik, hogy a helyzeted elsőre megoldhatatlan, akkor addig ne tedd le a tollat, míg meg nem találod a kiutat. És ami a legfontosabb, ne hagyd, hogy az elméd tragikus kimenetelű jövőt terveztessen veled. Tudd, hogy játszik veled, legyél te az erősebb.

Kérj segítséget

Picit hagyd el a büszkeségedet, és ne szégyellj segítséget kérni. Kérj meg egy szerettedet, hogy engedje meg, hogy beszélj arról, ami bánt téged. Legyen ez egy múltbéli, vagy akár egy még meg sem történt dolog. Azzal, hogy kikomminukálod magadból, már teszel egy lépést afelé, hogy a problémát elengeded, vagy, hogy olyan megoldásokat találj, amik majd segíthetnek. Semmiképpen sem tartsd magadban. Ha ez használt, akkor alkalmazd mindig, amikor túlgondolod a dolgokat.

De ha ugyanúgy pörögsz, pattogsz és cikázó gondolatok hada járja át az elmédet, fordulj szakemberhez.

Ha már nem tudsz koncentrálni, nem alszol esténként, fizikai fájdalmaid vannak, fáj a fejed, a gyomrod, hasmenéssel küszködsz, akkor a lehetséges okok között a szorongás is fenn állhat. Fordulj orvoshoz, hogy minél hamarabb kiderüljön, hogy a kórkép megfelel a valóságnak. A szorongás sajnos egy népbetegség, de a jó hír az, hogy gyógyítható.

De ne várj addig, amíg a szövődményei kárt okoznak a testedben. Vedd komolyan, és ne bántsd magad azért, hogy ez a betegség kiderülhet nálad. Segítséget elfogadni nem szégyen, de annál nagyobb, ha nem fogadod el. És most tedd meg magadért, hogy ezt az egy dolgot nem gondolod túl, inkább cselekedj.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást