Életmód / Egészség / Lélek

Ha szorongó típus vagy, ezt az egy szokást építsd be a reggeli rutinodba

Lehet, hogy már korábban is gondoltál rá, de tényleg itt az ideje elkezdeni a reggeli meditációt. Ez ugyanis a tudomány szerint is sokat segíthet azon, hogy jobban és nyugodtabban induljon a reggeled!

Biztosan te is észrevetted már, hogy ha későn kelsz fel, rohanás az egész reggeled, és azon stresszelsz, hogy el fogsz késni, az az egész napodra rányomja a bélyegét. Erre még egy lapáttal rárak az, ha egyébként szorongó típus is vagy, és már előre aggódsz azért, mi fog történni aznap. Ez egy igazi dupla dinamit: a szorongás és a stressz miatt belekerülsz egy ördögi körbe, és már akkor el van rontva a napod, amikor még el sem indult igazán. 

Mit tehetsz az ellen, hogy belekerülj ebbe az ördögi körbe? Szakértők szerint egyetlen egyszerű reggeli szokás kihúzhat a bajból: a meditáció.

Arról már korábban is írtunk, hogy a meditációnak, hiába tűnik keleti áltudománynak, igenis tudományos szempontból is rengeteg haszna van, és tényleg hatékonynak mondják még a kutatók is. A meditáció rövid távon is jót tesz, de hosszú távon is megváltoztatja az agy kognitív funkcióit és a szerkezetét is. Egyelőre csak abban nem biztosak a tudósok, hogy pontosan hogyan.

PeopleImages/istockphoto.com

De hogy segíthet a reggeli szorongás mérséklésében?

Az, ha korábban felkelsz, és meditálsz, beindítja a paraszimpatikus idegrendszeredet, vagyis az idegrendszered azon részét, amelynek feladata a szervezet nyugalmi helyzetének visszaállítása, a regenerálás, és a raktárak feltöltése. Tehát alapvetően nyugodtabban kezdheted a napodat, ráadásul a meditáció közben a jókedvért és az energiáért felelős endorfinok is felszabadulnak. Igazi dupla dinamit: az elmédet lenyugtatja, a testedet pedig felébreszti. Az endorfinlöket egyébként annyira erős lehet, hogy nem is kell majd kávét, vagy más koffeines italt innod, ami a szorongástól szenvedőknek egyébként sem árt.

Ha reggel meditálsz, hiába találkozol azokkal a stresszfaktorokkal, amelyek egyébként felbosszantanának, könnyebben veszed az akadályokat, mert fordítottál pár percet magadra felkelés után. 

Érdemes fokozatosan hozzászoknod, hogy korábban kelsz – először csak öt perccel állítsd be korábban az ébresztődet, majd két-három naponta haladj visszafelé. Ezzel egy olyan rutint állítasz be, amivel haladni is tudsz, és ami segít kereted adni a napjaidnak. A reggeli meditáció még a munkahelyi hatékonyságodat is megemelheti. 

A szorongással sokszor az is a probléma, hogy nem a jelenbe, hanem a bizonytalan jövőbe tekint miatta az ember. A meditációval ezen is segíteni lehet: ilyenkor csak a jelenre, befelé kell figyelni, és minden mást kizárni. Ezáltal sokkal jobban tudsz majd fókuszálni a napi teendőidre is, hiszen nem érzed majd úgy, hogy eláraszt a munka, és nem látod, hol a vége.

Ha először nem érzel különbséget, ne add fel egyhamar – ezt is gyakorolni kell, mint általában mindent. Ha nem tudod, hogy kezdj neki, milliónyi applikációt tudsz letölteni gyakorlatilag bármelyik telefonra. Youtube-on is utánanézhetsz, hogyan is érdemes belevágni a rendszeres meditációba.

Forrás

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW