Svéd diéta: a skandinávok karcsúsító étrendje

Svéd diéta: a skandinávok karcsúsító étrendje

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Svéd diéta: a skandinávok karcsúsító étrendje

Sokféle diéta létezik, de ha őszinték vagyunk magunkhoz, akkor belátjuk, hogy ha nem egészségügyi okból való diétáról van szó, hanem a célunk a fogyás, meglehetősen nehéz lehet látványos sikereket elérnünk velük, és még ha össze is jön, akkor is általában rövid ideig tartanak, majd gyakran jelentkezik a jojó hatás.

Kulcsfontosságú a megfelelő étrend kiválasztása

 A kívánt alak elérése sok tényezőtől függhet. Közülük is az egyik legfontosabb a megfelelő étrend kiválasztása, és a svéd diéta pontosan erről szól: kevesebb diéta, több egészséges étel és valódi sikerek. Akár arról van szó, hogy fogyni szeretnél néhány kilót, akár csak arról, hogy egészségesebben szeretnél táplálkozni, a svéd diéta egy nagyszerű megközelítési mód lehet.

A legjobb benne, hogy még a nassolásról sem kell lemondanod.

Mi pontosan a svéd diéta?

A svéd diéta egy fehérjében gazdag étrend, amelyben sok zöldség és különböző halfélék is szerepelnek. Ezen kívül olyan ételeket is tartalmaz, amelyek tartós telítettségérzetet biztosítanak, így elkerülve a nemkívánatos gyakori éhségérzetet és a különböző finom falatok utáni sóvárgást. Annak érdekében, hogy a diéta valóban sikeres legyen, vannak bizonyos szabályok, amelyeket ajánlott betartani.

A svéd diéta fehérjében gazdag étrend
luza studios/istockphoto.com

Megengedett élelmiszerek

A svéd diéta a vikingekhez fűződő hagyományokban gyökerezik, és természetes, friss élelmiszerekből áll. Az alapköve a nagy mennyiségben fogyasztott tápanyagokban gazdag zöldségek, de a húsfogyasztás is megengedett. Főként olyan, északon népszerű zöldségek állnak a középpontjában, mint a káposzta, a brokkoli, a kelbimbó, a karfiol és a borsó. 

A halfajták közül népszerű a lazac, a szardínia, a makréla, a hering és a szárított sós tőkehal, a húsfélék közül pedig főként a csirke – és marhahús. A gabonafélék közül szóba jöhetnek a teljes kiőrlésű gabonák, a rozs, az árpa is a zab. Népszerű elemei még az avokádó, az olajbogyó, a gomba, a diófélék és a növényi tejalternatívák.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást