Miért sajnáljuk magunkat a menzesz alatt? A mozgás ilyenkor is segít

Miért sajnáljuk magunkat a menzesz alatt? A mozgás ilyenkor is segít

Címlap / Életmód / Egészség / Miért sajnáljuk magunkat a menzesz alatt? A mozgás ilyenkor is segít / 2. oldal

#2. Összpontosíts az előnyökre

Próbáld végiggondolni, mi az, ami megakadályoz a testmozgás gyakorlásában. Van, akinek extra motiváció kell ahhoz, hogy a fájdalmai ellenére is mozogjon. Lehet, hogy te is ebbe a körbe tartozol.

Tégy egy próbát, meglátod, hogy a sportolás után nagyon jól fogod érezni magad, a fájdalmaid enyhülnek majd. Ez is lehet egy olyan extra motiváció, amelyből erőt meríthetsz a következő mozgáshoz. Amikor már érzed, hogy a fájdalom a mozgás hatására enyhül, akkor az lesz a folyamatos motivációd.

Sport a menstruáció alatt
Vadymvdrobot/depositphotos.com

#3. Válassz jól!

Mármint menstruációs terméket. Nem minden mozgásformához jó ugyanis a betét, hiszen azzal nem mehetsz vízbe, ahogy a menstruációs bugyival sem. Ezek más sportokhoz kiválóak lehetnek, de vízisportokhoz válassz inkább tampont vagy intimkelyhet. A választásnál légy mindig körültekintő.

#4. Vedd lazán!

Ne görcsölj rá a menzeszedre, hiszen az egy természetes folyamat része. Nem szabadulhatsz tőle és nem is változtathatod meg.

A hozzáállásodat azonban igen! Vedd lazán az egészet! Semmiképp se szégyelld magad ezeken a napokon!

A menstruáció remek alkalom arra, hogy megtaláld a mozgás és a pihenés közti egyensúlyt. Nem kell átlépned a tested fizikai határait, csupán azt kell tenned, ami jól esik. Sétálj egyet, jógázz, nyújtsd a tested izmait, táncolj, ha épp ahhoz van kedved. A szex is testmozgás, ez is segít legyűrni a kellemetlenségeket, és menstruáció alatt sem tilos (ellentétben a tévhitekkel).

#5. Figyelj a testedre!

A női ciklus alatt a tested folyamatosan jelez neked, hogy mi jó neki és mi nem. Ezekre a jelekre nem mindenki figyel fel, ezt tanulni kell. Vannak élethelyzetek, amelyekre fájdalommal, másokra jóleső bizsergéssel reagál. Tudnod kell, hogy a tested nem hasonlít senkiéhez, nem vonhatsz le következtetéseket abból, hogy a barátnőd vagy a nővéred hogy érzi magát a menstruációja alatt.

A te tested csak a tiéd, te érzed, milyen reakciókat vált ki belőled a menzesz és a menzesz alatti mozgás.

Ne hagyd, hogy mások mondják meg, mit kellene tenned, hogyan kellene sportolnod a menstruációd alatt. Találd ki magadnak a megfelelő mozgásformát, és csak azt tedd, ami neked tetszik. Figyeld a tested jelzéseit és használd ezt a cikket útmutató gyanánt. 

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást