Egészség / Életmód

Problémás a nyári edzés? – S.O.S. tippek, hogyan éld túl!

Problémás a nyári edzés? – S.O.S. tippek, hogyan éld túl!

Már attól leizzadsz, hogy bekötöd a futócipődet vagy bepakolsz a sporttáskádba? És akkor még az allergia is elkezd kínozni? Megmutatjuk, hogyan teheted könnyebbé a mozgást még 35 fokban is.

Szénanáthád, napallergiád van

Legyél rugalmas! Az allergiádhoz igazítsd az edzés időpontját vagy típusát.

Ha például tudod, hogy az a növény, amire allergiás vagy, mikor poroz, akkor ne menj ki futni, vagy a strandra úszni.

Minden kültéri mozgást halassz el. Amennyiben napallergiával küzdesz, akkor kénytelen leszel edzőterembe menni, vagy csak este, szürkület után kint sportolni.

De szuperek az szenzitív, illat- és színezőanyagmentes, 50 faktoros naptejek, ami allergiás bőrre is jó, kísérletezz velük, melyik válik be.

A ruha kidörzsöl, az átizzadt zokni feltöri lábadat

Egyelőre felejtsd el, hogy te leszel a legtrendibb a teniszpályán vagy a futóedzésen.

Bő, pamut cuccokban menj edzeni, és a sport titokzokni helyett válaszd a rendes bokazoknit, ami tuti nem csúszik le, még átnedvesedve sem.

Lenge sortot vegyél fel, ne most hasítsd a légellenállást a feszes, testhezálló cuccokban.

Kérd kölcsön a pasid egyik bő pólóját, az pont tökéletes lesz!

És akkor van pár vízi sport, ami még szóba jöhet, csak válassz sportfürdőruhát hozzá: aqua aerobik, wake board, SUP.

A klóros viztől ekcémás leszel és a szemedet is kikészíti

Annyira szeretnél csobbanni ebben a melegben? Amúgy is előírás, hogy le kell zuhanyozni a medencézés előtt higiéniai okokból, de jót is teszel vele a testednek.

A nedves hajba kevésbé tesz kárt a klór, úszás után pedig olyan tusfürdővel zuhanyozz, ami olajos vagy testápolót is tartalmaz.

A hajad pedig megérdemel egy gazdag, olajos pakolást. Ne sajnáld, rakj rá egy egész maroknyit, ha hosszú a hajad.

Viszont a szemedet nem a klór marja, hanem a többi kémiai anyag és a baktériumok, amik az uszoda vizében vannak. Este egy kis jéghidegre hűtött kamillával borogasd be, és használj úszáshoz szemüveget!

Hiába kened magad magas faktorszámú napvédővel, mindig leégsz

Bőrgyógyászok szerint mindenképp érdemes sport napkrémet beszerezni, mert azt kifejezetten arra találták ki, hogy erős izzadás esetén is védje a bőrödet.

Tanácsos spray helyett a naptejet választanod, mert az jobban fed, és biztosan nem marad ki egy milliméter felület sem, ha rendesen bemasszírozod a bőrödbe.

Azokon a részeken is kend be magad, ahol ruha fed majd, mindenhova jusson a krémből, még a fülcimpádra is.

Amikor végzel az edzéssel, futással meg tudnál inni 5 liter vizet

A hidratálást már mozgás előtt el kell kezdeni, igyál meg a sportolás előtt egy órával egy liter vizet, így biztosan nem veszítesz az izzadsággal majd vészes tartalékot, és utána nem kínoz annyira a szomjúság.

Egy-egy kortyot igyál futás, biciklizés vagy edzés közben ízesített vizet.

Próbáld ki a málna-menta kombót vagy az uborka-bazsalikom mixet, imádni fogod!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást