Másodikos volt a kislányom, amikor azt javasolták, vigyük el őt egy vizsgálatra a nevelési tanácsadóba, mert rossz a helyesírása, és az olvasási tempója is lassú. Hirtelen úgy éreztem magam, mint akit egy sötét verembe dobtak. Eddig nem igazán voltam közel a nevelési tanácsadóhoz, és bevallom, sok előítéletem is volt. Vajon baj van a gyerekkel, hogy ide küldik?
Korai fejlesztés során a lehető legkorábbi beavatkozás, segítségnyújtás a cél. A pár hónapos babák mellett, a kisdedek, de esetenként a még óvodába nem járó kisgyermekek ellátása, fejlesztése zajlik ezen a szakfeladaton. Sok esetben a szülők azért jelentkeznek, mert bizonytalanok abban, hogy gyermekük megfelelően fejlődik-e. Emellett, orvosi javaslatra, védőnői tapasztalatok megerősítése végett is kérik segítségünket.
A mi tagintézményünkben – szintén kapacitáshiány miatt – csak tehetségazonosítás zajlik. A vizsgálat tulajdonképpen tehetséggondozásra ad javaslatot azon a területen, ahol ez beigazolódott.
A gyógytestnevelés is a pedagógiai szakszolgálat feladata jelenleg. Az iskolában vagy óvodában szervezik meg az arra beutalt gyermekek számára ezeket a foglalkozásokat.
Óvoda-, iskolakoordinátori feladatokon belül az óvodapszichológusok és iskolapszichológusok munkáját igyekszünk segíteni. Sajnos az óvodákban még kevés ilyen szakember van, de az iskolákban már sok helyen megtalálhatók.