Ezért nem szereted te sem a mosolyodat. Miért félünk megmutatni?

Ezért nem szereted te sem a mosolyodat. Miért félünk megmutatni?

Címlap / Életmód / Lélek / Ezért nem szereted te sem a mosolyodat. Miért félünk megmutatni?

A 2000 amerikai bevonásával készült válaszadó körében végzett felmérés szerint a legtöbben a mosolyra (76%) vagy a pillantásra (69%) alapozzák az első benyomást valaki másról, nem pedig a ruhájukra (56%) vagy a közösségi médiában való jelenlétükre (27%). 

Dacára annak, hogy csak a negyedik helyre futott be az online megítélés, távolról sem szabad félvállról venned ennek fontosságát. Erre a kutatók is felhívták a figyelmet, továbbá megjegyezték, hogy rengetegen ellenőrzik az online profilt mind az ismerkedés, mint a karrier tekintetében.

Kiderült, hogy a közösségi médiában látható képek és videók alapján az emberek 52%-a ítélkezik. A helyesírás és a nyelvhelyesség is rendkívül fontos, ezt 49% jelölte. Ehhez jön még hozzá 48%-ban az egyéni megosztások minősége és száma: ezek mind-mind befolyásolják az első benyomást.

Ha tehát idáig nem tetted, most érdemes visszagörgetned az adatlapodat és ellenőrizned a korábbi megosztásaidat.

Ez különösen igaz a nyilvános posztokra, de azokra is, amiket az ismerőseid láthatnak. Manapság már lehetőséged van a tartalmakat archiválni, elrejteni mások elől, nem kell búcsúznod tőlük, ha kellemes emlékek fűződnek hozzájuk. De abban is biztos lehetsz, hogy nem a pozitív benyomást erősíti rólad, ha az első posztod egy nagyon görbére sikerült estéről szól – akkor sem, ha éppen a diplomádat ünnepelted. 

Egyébként sokan éltek az említett lehetőségekkel. A közvélemény-kutatás szerint a megkérdezettek 57%-a már eltávolította a régi fotóit az internetről, de nem ügyelnek különösebben a profilképük frissítésére, ami átlagosan hatéves. Azért ezt sem árt néha lecserélni, főleg a hivatalosabb adatlapokon. 

Fontosnak tartjuk a mosolyt, csak a sajátunkat félünk megmutatni

A válaszadók 71%-ának van egy kedvenc fényképe magáról, amiről azt gondolja, hogy a legelőnyösebb oldalát mutatja meg. Ám szomorú tény, hogy csak 25% mosolyog rendszeresen a fotókon. A többi 75% ezt nem szereti megengedni magának, mert úgy véli, nem vonzó a mosolya. Emiatt sokan egyáltalán nem is mosolyognak még zárt ajkakkal sem: ők szinte a válaszadók felét kiteszik a 46%-ukkal. Ehhez csatlakozik 43%, akik kényszeredetten eltakarják a szájukat, vagy meglepett arckifejezést mutatnak, hogy eltereljék a figyelmet a mosolyukról. 

A legtöbben egyébként azért félnek mosolyogni, mert nem érzik tőle vonzónak magukat. Ez jellemző módon a fogak esztétikai hibáiból, elszíneződéseiből, vagy akár kuszaságából ered, de sokakat zavarnak a mosolygás hatására felerősödő mimikai ráncok, vagy éppen a hangsúlyosabbá váló ajkak, amik így esetenként még vékonyabbnak tűnnek. 

Anastasia Shuraeva/pexels.com

Nagy a nyomás, hogy mosolygósnak tűnjünk

A nyomás, hogy mosolyogjunk, abból ered, hogy mások vonzónak és elégedettnek lássanak minket. Adataink azt mutatják, hogy az emberek több mint kétharmada megbízhatóbbnak, magabiztosabbnak és elérhetőbbnek tartja azokat, akik mosolyognak” – mondta Spark Aligners szóvivő. 

Arra vonatkozóan, hogy az emberek melyik közösségi média felületeken érzik a legnagyobb nyomást, hogy megmutassák a mosolyukat, a Facebook elsöprő sikerrel győzött: 53%-kal nyert. 

Egyébként a mosolygós arckifejezések a randevúk világában is hasonló mérétkű győzelmet arattak. A társkeresők használatakor a legtöbb válaszadó elsőként a kiszemelt mosolyát veszi észre a profilképen (32%). Ez talán nem tűnik olyan nagyon soknak, de annak tekintetében, hogy ez a szám több mint kétszerese a testtartásra, testtípusra irányuló figyelemnek, máris érthető, miért nyom olyan sokat a latban. 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást