Életmód / Táplálkozás

Miért fogy mindenki másképp?

Miért fogy mindenki másképp?

Vajon miért nem hat minden diéta és minden torna ugyanúgy mindenkire? Vajon miért nem tud mindenki célirányosan, csupán egy adott testrészről fogyni?

Miért veszélyes a fogyókúra?

Sokan azt gondolják, hogy azért, mert hatással van a vércukor szintjére, ami természetesen igaz is.

Azt is emlegetni szokták, hogy fogyókúra közben olyan anyagokat veszít a szervezet, melyekre feltétlenül szükség van, így vitamin- és ásványianyag-hiány lép fel.

Igen, ez is igaz lehet. Mégsem emiatt „veszélyes” a fogyókúra.

Ha testet bármilyen módon éheztetjük, az minden zsírsejtre kihat. Viszont a májban lévő zsírsejtekhez bizonyos „mérgek” kapcsolódnak, hiszen a máj egyik fontos munkája a méregtelenítés.

Ilyen méreg lehet például a naftalin is, ami egy gyors fogyókúra miatt, töményen felszabadulva a vérbe, komoly problémákat okozhat, mert nagyon.

Hogyan érdemes fogyókúrába kezdeni?

Nem véletlenül mondják azt, hogy sok vizet kell inni, amikor fogyókúrázunk. Ez nem csak azért van, mert a fogyókúra vízvesztéssel is jár, hanem azért, mert a felszabadult méreganyagoknak valahogy távozniuk kell a szervezetből.

A fogyókúrát éppen ezért méregtelenítéssel érdemes elkezdeni. Ilyen lehet például a csalántea, amit csak mértékkel, meghatározott ideig szabad inni.


Aquaholizmus: így hat a szervezetedre, ha túl sok vizet iszol


A rendszeres mozgás méregtelenít izzadás által, nem csupán a kalóriákat égeti. A kalóriaégetés is jár némi méreganyaggal, ami izzadás által, és a vizelettel távozik.

Ha valaki rendszeresen és eleget mozog, tehát leizzad – ha megfelelően tisztálkodik utána – , akár pattanásmentesebb lesz a bőre is (természetesen csak akkor, ha nem valamilyen más jellegű a probléma).

Egy elkeserítő és egy jó hír a zsírsejtekről

A sárga zsírsejtek azok, amik a hízás problémáját okozzák. A rossz hír az – a tudomány mai állása szerint –, hogy ha kialakul egy zsírsejt, az már ott is fog maradni. A jó hír viszont az, hogy nagysága csökkenthető.

A szervezet úgy alakította a raktározást, hogy a meglévő zsírsejteket tölti fel az új zsírokkal, egészen addig a pontig, míg azok terhelhetők. Ezután a szervezet úgy dönt, hogy új zsírsejteket „teremt” a többi zsír befogadására.

Fogyásnál a meglévő zsírsejtek nagysága csökken, hízásnál pedig ezek nőnek. Ha valakinek a derekán van sok zsírsejt, értelemszerűen oda fog hízni mindig.

Ezért fontos, hogy ha egy gyerek túlsúlyos, akkor az még a fiatal felnőttkor előtt váltson életmódot, hiszen akkor még szabályozható a zsírsejtek testsúlykilogrammonkénti aránya.

Mozgok én eleget a házimunkával?

Nem. Ugyanis a házimunka a frissen bevitt, vagy könnyen hozzáférhető szénhidrátokat emészti fel. Tehát, a sok házimunka, napközbeni futkosás csak szinten tartáshoz elegendő – vagy még ahhoz sem.

Csak a rendszeres mozgás, csökkentett szénhidrátbevitel készteti a szervezetet arra, hogy a zsírraktárakhoz nyúljon, mint energiaforráshoz.

A hangsúly a mozgásban a rendszerességen van. Ha reggel, a reggeli elé ütemezzük a mozgást, sokkal hatékonyabbak leszünk a fogyást tekintve.

Ha a napot egy-két pohár vízzel indítjuk és mozgunk, sok terhet veszünk le szervezetünk válláról a méregtelenítés kapcsán is.

Egy-két érdekesség a zsírsejtekről

A zsírsejtek mennyisége és az ösztrogén női hormon mennyisége összefügg egymással. A magasabb ösztrogénszint viszont nem túl szerencsés. Csak, hogy egy apró kellemetlenséget említsek, hangulatváltozásokat okoz, befolyásolja a libidót, de komolyabb problémákhoz is vezethet.

Amikor fogyni akarunk, mindig csak a bőrünk alatt lévő hájréteggel foglalkozunk. Pedig nem csak ott van zsírraktár, hanem a has belső részeiben is – bár az igaz, hogy kevesebb. Jó hír az is, hogy a hasi rész az, ahonnan gyorsabban tűnik el a zsír, mint máshonnan.
Fontos tudni, hogy a zsír nem ellenség!

Ugyanis nagyon fontos vitaminok csak általuk képesek felszívódni, megmaradni a szervezetben. Ha ezek az anyagok nem jutnak be a szervezetbe, nem csupán hiánytüneteket okoznak, hanem erőtlenek leszünk, ami a testmozgásnál – azaz a fogyás hatékonyságát tekintve – komoly probléma.

A zsírsejteknek közük van a narancsbőrhöz is. A narancsbőr kialakulásának okai még ma sem tisztázottak, ám az biztos, hogy a rendszeres mozgás, az ezáltali testsúly csökkenés és a mozgás általi keringésjavulás az egyetlen olyan megoldás, ami tartós eredményt hoz.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást