6 meglepően egészséges húsvéti étel

6 meglepően egészséges húsvéti étel

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 6 meglepően egészséges húsvéti étel

Az ünnepi ételek a hagyományokról és szokásokról szólnak, de egyes ételek nagyon károsak egészségünkre. Íme a legegészségesebb húsvéti ételek listája:

Tojás

A tojásnak manapság rossz hírneve van, mivel a tojássárgája magas koleszterinszintet okoz, de számos tanulmány kimutatta már, hogy a szívbetegségeket kiváltó magas koleszterinszintet a telített és transz-zsírok fogyasztása váltja ki, nem pedig a tojás.
A tojásban D-vitamin (többek közt ismert fogyókúrás vitamin) és kolin található (vitaminszerű anyag, amely a B-vitaminok családjába tartozik, mégsem igazi vitamin, mert a szervezetünk elő tudja állítani).

Burgonya

A krumpli is rossz hírnevet szerzett magának az elmúlt időszakban, hisz ezt tartják a legveszélyesebb kalóriaforrásnak, pedig valójában az egyik legegészségesebb élélmiszer a bolygón. Azon kívül, hogy magas rosttartalma van, C-vitamin, B-vitaminok, egyedülálló szénhidrát és keményítő van benne.
Természetes állapotában a burgonyában található szénhidrátnak még zsírégető hatása is van, mert mikor a vastagbélbe kerül erjesztő fojamat indul be, amely zsírégetést vált ki.

Torma

Ez a fűszer megnyitja az “üregeinket”, elősegíti a légzést. Kimutatták továbbá, hogy a torma erősíti az immunrendszert és nagyobb fordulatszámra kapcsolja az anyagcserét. Rengeteg előnye közt jó tudni, hogy szinte nulla kalóriát tartalmaz.

Petrezselyem

Sokan azt hiszik, a petrezselyem csak egy dekoratív dolog, ám valójában egy táplálkozási erőműről van szó.

Ez a mediterrán növény erősíti az immunrendszert, rengeteg C-vitamint és rákellenes anyagot tartalmaz.
Egy állatkísérlet kimutatta, hogy a petrezselyem rendszeres fogyasztása megállította a tüdődaganat növekedését, valamint semlegesítődtek a rákkeltő anyagok, mint amilyen a cigaretta füst is.

Bor

A vörös bor talán a legegészségesebb alkoholos ital, amit Húsvétra el lehet képzelni, de a fehér is hasonlóan egészséges.
Egy spanyol tanulmány szerint a bor szinten tartja a koleszterint és csökkenti a a gyulladásokat – mindkettő fontos, hogy a szív erős és egészséges maradjon.

Húsvéti sonka

A sonkákban (és átlalában a húsokban) levő foszfor sokkal könnyebben felszívódik, mint a gabonafélékben vagy hüvelyesekben levő foszfor. A húsok jelentős B12-vitaminnal szolgálnak. Kerüljük azonban a zsíros sonkák, szalámik, szalonnák fogyasztását, mert ezek magas zsír, só és nitrát/nitrit tartalommal bírnak.
Egy tanulmány szerint a fahéjjal és kurkumával fűszerezett sonka egészségügyi áldás a II-típusú cukorbetegségre. Fogyasszunk tehát sovány sonkát, lehetőleg nyers álapotban vásároljuk és mi magunk készítsük el. A házi füstölt sonkák sem ártalmasak, de napi 60-75 grammnál többet nem ajánlatos fogyasztanunk belőle.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást