A cég története
A Dolce&Gabbana 1985-ben alakult, a cég nevét a két alapítója, Domenico Dolce és Stefano Gabbana adta. Míg az előbbi a szabásokért felelős, addig utóbbi – grafikus lévén – inkább a látványon és a grafikai munkákon dolgozik. Alakulásuk óta egyre népszerűbbek lettek, mára az egész világon elterjedek az egyéni és kifejezetten magas színvonalat képviselő ruháik.
Dolce&Gabbana párosa
Domenico Dolce és Stefano Gabbana 1980-ban találkoztak, életük a szakmai és a magánéletben egyaránt összefonódott. Érdekes módon kapcsolatuk akkor kapott hivatalosan is nyilvánosságot, mikor 2005-ben véget ért. A szakítás azonban nem befolyásolta a sikeres közös munkát, változatlan feladatmegosztással és sikerekkel dolgoznak tovább a cégben mindketten.
A Dolce&Gabbana brand
Az eredeti cégnév és az ezt a nevet viselő Dolce & Gabbana ruhák inkább klasszikus szabásokat, időtlen darabokat jelentenek, a termékek kifejezetten a luxus kategóriába tartoznak, árfekvésük a D&G árai felett van. A divattervező páros darabjai a hollywoodi vörös szőnyegről is visszaköszöntek, valamit ők tervezték Szörnyella de Frász fekete-fehér ruháját is a 101 kiskutya című filmhez.
Dolce&Gabbana tavasz/nyár 2012
A D&G brand
D&G márkanév a Dolce & Gabbana cég másik brand-je. A D&G termékcsalád jellemzően fiatalosabb, trendibb, és alacsonyabb árfekvésű termékeket forgalmaz, a ruhák mellett a kiegészítőik is nagyon népszerűek. Ugyanide tartozik a D&G Junior márka is, amelyik a 12-13 éves kor alatti korosztály számára gyárt divatos és színvonalas ruhadarabokat.
Bezárás
A Dolce & Gabbana világszerte bezárja a D&G termékeket forgalmazó üzleteit. A brand beolvad az eredeti Dolce & Gabbana-ba, vagyis a különbség annyi lesz, hogy nem két különálló brand-ként üzemelnek. A D&G termékek stílusát tehát átemelik a Dolce & Gabbana-hoz. A D&G márkanév így idén hivatalosan megszűnik, utolsó kollekciójuk a 2012 tavasz/nyár lesz.
Egyéb termékek
A Dolce & Gabbana a ruhákon és kiegészítőkön kívül az utóbbi években egyre több más, szintén luxus kategóriába tartozó termékhez is a nevét adta. Ilyen például a Motorola aranytelefon és a Dolce & Gabbana Gold étterem Milánóban, ahova az egész világról érkeznek vendégek, hogy a csodás konyhán túl a fényűző berendezést is megcsodálják.
Dolce&Gabbana Gold étterem, Milánó