Ezeket próbáld ki egy fárasztó munkanap után

Írta: ,

Egy fárasztó munkanap után mindenki arra asszociál először, hogy egy finom fürdő és egy jó kiadós alvás majd mindent megold, de nem feltétlen ez a jó megoldás. Néha ki kell lépnünk a komfortzónánkból ahhoz, hogy a hétköznapok ne daráljanak be minket. Ha te is sokáig szoktál dolgozni, akkor biztosan érted, hogy miről beszélünk! Sokszor egész másra van szüksége a testünknek és a lelkünknek, mint az agyunknak. A most következő módszerektől például azonnal elmúlik majd a fáradtság!

Ne gondolkozz, csak táncolj! Kép forrása: playbuzz.com

1/5 Ne gondolkozz, csak táncolj!

Ez így elsőre furán hangozhat, főleg, ha nem vagy a táncparkett ördöge. De most nem is az a lényeg, hogy profi legyél, hanem az, hogy kitáncold magadból az egész napos feszültséget!

Tedd be a kedvenc zenédet (Rihanna például mindig okot ad rá, hogy felkeljünk a fotelből) és kezdj el mozogni! Ne érdekeljen senki és semmi – de akár el is vonulhatsz, ha nem szeretnéd, hogy bárki meglásson.

Legyen ez a Te „énidőd”, amit minden este kötelező elvégezned. 1-2 nap és a munkahelyeden is megmozdul majd a lábad az asztal alatt.

Footloose!:)

Sportolj!!! Kép forrása: victoriassecret.com

2/5 Sportolj!!!

Ez lehet aerobic, futás, tánc, squash… igazából bármi. Egy hosszú munkanap után nem testileg vagy fáradt (bár lehet, hogy így érzed), hanem szellemileg vagy kimerült.

Sokan azért nem állnak neki munka után sportolni, mert azt érzik, hogy alig állnak a lábukon és csak feküdni szeretnének egész este, pedig a testünk valójában egész mást akar. Nevezetesen, hogy az egész napos ülés után végre megmozgassák!

Lehet, hogy az első tíz perc kegyetlen lesz, de hidd el, fél óra múlva nem fogsz tudni leállni. Nem feltétlen kell konditerembe menned, nagyon sok jó gyakorlatot találsz már a neten is, szóval nincs több kifogás!

Tévedj el néhanapján Kép forrása: barefootblonde.com

3/5 Tévedj el néhanapján

Miután kijössz a munkahelyedről, ne a megszokott irányba indulj el, hanem válassz egy másik, teljesen ismeretlen útvonalat.

Csak menj és élvezd, hogy annyi új dolog jön veled szembe. Hallgass közben zenét, vagy csak merülj el a gondolataidban, a lényeg, hogy más impulzusok is érjenek a hétköznapokban, főleg munka után.

Ez tutira kizökkent majd a megszokottságból.

Dobj össze egy spontán bulit! Kép forrása: listal.com

4/5 Dobj össze egy spontán bulit!

Oké, ezt ne úgy értsd, hogy hétfő délután rendezz egy Project X-féle partit, de egy laza este a barátokkal téged is fel fog tölteni. Ráadásul biztos unják már, hogy folyamatosan lepasszolod őket a munka miatt, így tuti kiengeszteled majd őket.

Ha tudod, hogy lazább napod lesz a melóban és kicsit korábban leléphetsz, akkor siess haza, dobj össze pár party falatkát, hűts be egy finom bort és élvezd ki, hogy végre a barátaiddal lehetsz.

Ez jár neked!

Vesd be az alfa, vagy théta meditációt Kép forrása: movenourishbelieve.com

5/5 Vesd be az alfa, vagy théta meditációt

Saját magadat is meglepheted egy jó kis estével. Ha tiszta ideg vagy munka után, mert az egyik kollégád felidegesített, akkor menj szépen haza, gyújts meg pár gyertyát, lazulj el és csinálj végig egy alfa vagy théta meditációt. Az alfa állapot az ellazult, álmoskás, befelé figyelő állapotunk, amit jellemzően elalvás előtt, vagy után tapasztalhatunk meg, a théta meditáció pedig a könnyű alvás, vagy a mély meditáció állapota.

Ne aggódj, ha magadtól nem tudod, hogyan állj neki a relaxálásnak. A neten számtalan hanganyagot találsz, szóval válogatni is tudsz majd. Másnap reggel pedig érdemes egy béta meditációt beállítani ébresztőnek, mert ez az éber, aktív állapotunkat hívja elő, így nem lesz olyan nehéz kimászni az ágyból.