4 munkahelyi szituáció, amiből csak te csinálsz tragédiát

Írta: ,

Tény, hogy vannak rossz munkahelyek, rossz főnökök, kiállhatatlan feladatok, de az is igaz, hogy gyakran hajlamosak vagyunk saját magunk kreálni drámát ott, ahol valójában csak egy kis rugalmasságra lenne szükség. Ha az alábbi helyzeteket a helyükön kezeled, a te életed is könnyebb lesz.

Kritika

Senki sem szereti, ha megszidják, vagy ha szembesülnie kell azzal, hogy nem jól végzi a munkáját.

Az igaz, hogy egy jó munkahelyen elvárható, hogy a kritika is kulturált formában érkezzen, azaz például a te véleményedet is meghallgassák, vagy ne a többi kolléga előtt szégyenítsenek meg.

De az, hogy a főnököd építő jellegű javaslattal él, vagy rámutat egy hibádra, önmagában még nem tragédia. Hidd el, nem téged akar zrikálni, egyszerűen csak neki az a dolga, hogy mindenki a maximumon teljesítsen.

Ne vedd túlságosan a szívedre a kritikát, inkább gondolkodj el rajta, hogy jogos-e, és lehet, hogy ha változtatsz néhány dolgon, a saját munkád is könnyebb és hatékonyabb lesz.

Plusz munka

Senki nem szereti, az már biztos, és a fizetetlen túlóra joggal is veri ki a biztosítékot. De tényleg akkora gond, ha egyszer-egyszer egy kicsit húzósabb a napod, vagy negyed órával korábban kell bejönnöd?

Természetesen van egy egészséges szint, és senki nem várhatja el, hogy a munkád a magánéleted rovására menjen, de ha egyszer-egyszer elvállalsz valami plusz feladatot, attól még nem dől össze a világ.

Gondolj arra, hogy ezzel megmutathatod az elkötelezettségedet, szakmailag is fejlődhetsz, és az ilyesmi az önéletrajzodban is jól mutat. Nem kell a gyárnak adnod a lelkedet, de ha kicsit lelkesebben állsz a munkádhoz, az mindenkinek csak jót tesz.

Idegesítő kollégák

Pletykálnak, panaszkodnak, vagy egyszerűen csak túl sokat beszélnek. Akárhogy is, velük kell töltened a mindennapjaidat.

Ha végképp nincs más megoldás, egyszerűen próbáld a minimumra csökkenteni a kommunikációt velük – elvégre csak együtt kell dolgoznotok, de nem kötelező barátoknak is lennetek.

Az sem árt, ha egy kicsit magadba nézel, és belátod, hogy biztos neked is vannak nehezen elviselhető dolgaid.

Marika a könyvelésről pedig talán sokat beszél, de öntözte a virágaidat, amíg szabin voltál, a rendszergazda meg lehet, hogy kicsit modortalan, de ha lemegy kávéért, mindig megkérdezi, hogy más is kér-e.

Lehet, hogy nem is olyan elviselhetetlenek ezek az emberek?

Elkövetett hibák

Szögezzük le gyorsan: aki dolgozik, az hibázik is, ezen nincs mit szépíteni. Persze, a dolog megítélését nagyban befolyásolja, hogy milyen hibáról van szó, mekkora kárt okozott, és hanyadjára követted el, de az igazság az, hogy a legtöbb esetben valószínűleg túlreagálod a dolgot.

Egy rendes ütemtervbe bele van kalkulálva, hogy valakinek valami talán nem sikerül elsőre, és a hibázás tényénél sokkal fontosabb, hogy vállald érte a felelősséget, és kooperatív legyél, amikor a megoldásról van szó.

Ha ezeket a feltételeket betartod, fölösleges kanosszajárásba kezdened, vagy otthon álmatlanul forgolódnod a dolog miatt.