Életmód / Táplálkozás

6 ínycsiklandó vega előétel, amit mindenkinek érdemes kipróbálni

6 ínycsiklandó vega előétel, amit mindenkinek érdemes kipróbálni

Ha előételről van szó, vegetáriánusként sem kell mindig beérned néhány salátalevéllel és egy kis öntettel! A következő ínycsiklandó és egészséges fogásokat otthon is pillanatok alatt elkészítheted, hogy még a húsimádó családtagok és barátok ízlelőbimbóit is meggyőzd velük!

Tapenade

A fantasztikus mártogatós krém elkészítéséhez fél-fél csésze fekete és zöld olívabogyót, két gerezd fokhagymát, két evőkanál olívaolajat, egy teáskanál citromlevet és negyed teáskanál feketeborsot keverj össze.

Tetszés szerint kapribogyóval is kiegészítheted, ha szereted. Botmixer vagy aprítógép segítségével mindössze 10 perc alatt elkészül, de akár villával is összekeverheted. Bármilyen pirítósra kenheted, vagy akár zöldséget is meríthetsz bele.

Paradicsomos-bazsalikomos bruschetta

12 enyhén megpirított bagettszeletre kenj olyan masszát, ami 3 érett paradicsomból, egy evőkanál olívaolajból és friss bazsalikomból, valamint negyed teáskanál tengeri sóból készült.

Az elkészítés alig néhány percet vesz igénybe, viszont a krémnek a lehető legjobb, ha körülbelül 4 órán át állni hagyod a hűtőben, hogy minél inkább összeérjenek az ízek.

Feketebabos con queso

Negyed csésze vajhoz vagy margarinhoz adj egy apróra vágott hagymát, két gerezd fokhagymát, harmad csésze lisztet, két csésze tejet, 20 dkg cheddar sajtot, két feketebab-konzervet, illetve ízlés szerint csilipaprikát, fűszerpaprikát vagy csípős szószt.

Kukoricalisztből készült tortilla chips-szel tálalva a legjobb.

Sült édesburgonya

A batáta néven is ismert édesburgonya az egészséges táplálkozás egyik alapvető kelléke. Édeskés aromája a sütőtökre emlékeztet, így a sütőben elkészítve hasonló ízélményt várhatsz tőle.

Három nagyobb darabot vagdalj össze, tegyél hozzá egy evőkanál olívaolajat, egy teáskanál tetszőleges fűszert – például köményt –, egy kis borsot, paprikát és sót. 200°C-ra előmelegített sütőben készítsd körülbelül félóráig!

Padlizsán rudacskák

Mindössze egy éles késre, egy zöldséghámozóra, egy közepes padlizsánra és némi sóra lesz hozzá szükséged a klasszikus palacsintatészta mellett.

Hámozd meg a padlizsánt, vágd minél hosszabb csíkokra, sózd meg, hagyd állni félóráig, öblítsd le, paskold szárazra, majd palacsintatésztába mártva (esetleg prézlibe is forgatva) dobd őket forró olajba. A gyerekek körében legalább annyira népszerű lesz, mint a halrudacska!

Félperces vegán sajtszósz

Ez olyan egyszerű, hogy talán nem is lehet receptnek nevezni. De ne becsüld alá, mert vendégek érkezésekor aranyat érhet!

Mindössze tetszés szerinti mennyiségű csilipaprika és növényi eredetű krémsajt kell az elkészítéséhez, amelyeket összekeverve olyan univerzális mártogatóst tehetsz az asztalra, mely nyers zöldségkockákkal és tortilla chips-szel is kiváló.

Miért jó a vega koszt?

Heti egy vegetáriánus nap tartásával, illetve olykor kizárólag növényi eredetű fogások választásával a húsevők is jól járnak.

Az állati táplálék ugyanis rendkívül gazdag vitaminokban, nyomelemekben és tápanyagokban, de megterhelheti az emésztőrendszert, amely a fentihez hasonló egyszerű recepteknek köszönhetően egy kis „szabadságra mehet”.

Arról nem is beszélve, hogy új ízeket ismerhetsz meg! Ha újoncnak számítasz a vega ételek terén, rengeteg weboldal és blog segíthet benne, hogy hamar profivá képezd magad.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást