Hogyan írhatunk hatékony álláshirdetést?

Hogyan írhatunk hatékony álláshirdetést?

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Hogyan írhatunk hatékony álláshirdetést?

Ha megfelelő számú és minőségű jelöltet szeretnénk szerezni a toborzási folyamat során, akkor az alternatív promótálási megoldások mellett az álláshirdetés összeállítására is kiemelt figyelmet kell fordítanunk. (x)

Rendkívül nagy verseny folyik ugyanis az igazán tehetségek jelöltekért.  Elég csak megnézni az allasorias weboldalt, ahol több tízezer cég hirdet, és több, mint kétszáz hirdetés fut nap mint nap. Ha pedig még ehhez hozzávesszük azt is, hogy milyen gyorsan rotálódnak a hirdetések, világossá válik, hogy csak akkor fogja siker koronázni az erőfeszítéseinket, ha odatesszük magunkat az álláshirdetés összeállítása során is.

Írjuk le az összes fontos információt a cégről és magáról a pozícióról is!

Egy olyan álláshirdetés, amelyből lényeges információk hiányoznak két dolgot sugallhat a pályázók felé. Egyrészt azt, hogy nem igazán tudjuk, mit akarunk, ami valljuk be, nem túl vonzó az álláskeresők számára. Másrészt pedig azt, hogy valami fontos dolgot titkolunk el előlük, amellyel végképp azt érjük el, hogy senki nem fog jelentkezni hozzánk.

Ezért a hatékony hirdetés megírásának legelső lépése az, hogy a céggel és a pozícióval kapcsolatos összes fontos információt belefoglaljuk a szövegbe.

Legyünk konkrétak a feladatokkal kapcsolatban!

Mi sem szeretjük azt, ha egy álláskereső semmitmondó szavakkal dobálózik az önéletrajzában. Sokkal jobban értékeljük azt, ha konkretizálja az eredményeit. Ugyanez igaz fordítva is. 

Ha tehát szeretnénk egy hatékony álláshirdetést készíteni, akkor fontos, hogy a pozícióhoz kapcsolódó feladatokat részletesen leírjuk. Például, ha IT-s szakembert keresünk, akkor említsük meg, hogy milyen szoftverekkel kell dolgoznia, milyen feladatokra számíthat, mely részlegekkel kell majd együtt dolgoznia.

Az elvárások megfogalmazásánál is próbáljunk meg minél konkrétabban fogalmazni! 

Fontos, hogy ez a szekció a konkrét szakmai háttér mellett tartalmazza az ideális jelölttől elvárt tulajdonságokat és a magaviseletet is!

De, mint a feladatok esetében, itt is próbáljuk meg kerülni az általános megfogalmazást, és legyünk minél konkrétabbak! Tegyük fel például, hogy egy marketingest keresünk, akkor nála az alap elvárás a kreativitás, valamint a Facebook, az Instagram, a TikTok, illetve az azokon uralkodó trendek ismerete lesz.

Végül mindenképpen térjünk ki a munkakörülményekre és a munkával járó előnyökre!

Csak akkor tud kitűnni a hirdetésünk a “digitális zajból”, ha pontosan felvázoljuk az általunk meghirdetett pozíció előnyeit. 

Mutassuk meg, hogy milyen munkakörülményekre számíthat a jelentkező, és erősítsük meg abban, hogy ez valóban egy bejelentett munka a piacon stabil helyet elfoglaló cégnél, amely hosszú távra szól! 

Továbbá világítsunk rá a munkával járó egyéb előnyökre is! Ilyenek lehetnek például az előléptetési lehetőségek és a különböző juttatások. De a jelentkezők azt is nagyra értékelik, ha a cég többféle továbbképzési lehetőséget is biztosít, mivel fontos számára a dolgozók tudásának fejlesztése.

VIDEO Közvetlen járat Budapestről: ezekkel a látnivalókkal csábít Tirana

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!