5 jel, hogy a szorongásod már az egész életedet megnehezíti

5 jel, hogy a szorongásod már az egész életedet megnehezíti

Címlap / Életmód / Egészség / 5 jel, hogy a szorongásod már az egész életedet megnehezíti

Rengeteg ember küzd szorongással, de a legtöbbünknél ez csak néha, bizonyos helyzetekben, vagy apróságokban nyilvánul meg. Ha azonban valaki igazán szorongó típus, hajlamos erre teljesen „berendezkedni”, mígnem azt veszi észre saját magán, hogy bizonyos dolgokat azért tesz, vagy egyes döntéseket csupán azért hoz meg, mert szorongásai vezérlik.

Elutasító vagy

Sokszor megkapod, hogy tüskés vagy és nem nyitsz eléggé az emberek és az új helyzetek felé? Talán van valami oka annak, hogy elutasító vagy, legyen szó egy új kapcsolatról, egy új barátságról vagy egy munkahelyi helyzetről. Gondold át, hogy mi miatt vagy elutasító, mi okoz számodra akkora szorongást, hogy nem engeded magadat olyan helyzetbe kerülni, amelyben akár jól is érezhetnéd magad.

Rettegsz a hibáktól

Nemcsak magadban, de mindenkiben és magad körül mindenhol keresed a hibákat. A tökéletességre törekszel, olyannyira, hogy sokszor még lezárt projekteket, lezajlott beszélgetéseket sem tudsz elengedni, hanem újra és újra lejátszod a fejedben a jelenetet és azon agyalsz, hogyan csinálhattad volna jobban. Hidd el, senki sem tökéletes, és nem várja el tőled sem senki, hogy az legyél, így állj le mások és főleg saját magad kritizálásával, mert tönkreteszed vele az életedet.

Kezdj el sportolni, táplálkozz egészségesen, próbálj meg nyitott lenni a programokra és add át magad az élet szépségeinek, hiszen van belőlük bőven, még ha nem is hibátlanok.

Jobban szeretsz egyedül lenni

A társas helyzetekben való szorongás, a folyamatos rettegés attól, hogy megfelelj másoknak, ahhoz vezethet, hogy elkezdesz elszigetelődni a környezetedtől. Ha azt veszed észre magadon, hogy túl sokszor választod a magányt és az otthonod biztonságát ahelyett, hogy élveznéd az életet és emberek közé mennél, akkor gondold át, hogy mitől félsz.

Biztosan olyan fontos számodra, hogy mások mit gondolnak rólad? Keresd fel egy barátodat, vagy valamelyik családtagodat, akiben maradéktalanul megbízol, és aki előtt semmit nem kell szégyellned, és kérj tőle tanácsot – talán segíthet neked, hogy visszatalálj a barátaidhoz vagy új barátokat szerezz és kimozdulj kicsit a vackodból.

Pótcselekvéseket végzel

Azt veszed észre magadon, hogy túl sok pótcselekvést végzel, pakolod ide-oda a tárgyakat a lakásban, indokolatlanul átrendezed a szekrényedet, esetleg sokáig kattogsz azon, elzártad-e a gázt vagy kihúztad-e a vasalót? Mindenkinek vannak ilyen apróságai, de van az a szint, amikor ez már kórosnak mondható.

Ha úgy érzed, hogy nem tudod kezelni ezeket a dolgokat, fordulj szakemberhez, hiszen komolyan megnehezítheti az életedet egy ilyen szorongás.

Sok minden állhat a háttérben, de egy jó szakember segíthet kimászni neked ebből. Ne szégyellj segítséget kérni, hidd el, rengeteg ember küzd hasonló problémákkal!

Káros szokásaid vannak

Körömrágás, láncdohányzás, ideges vakarózás, hajcsavargatás. Egy darabig még csak rossz szokás, azonban ha fokozódik, és egyre többször kapod magad ezeken a pótcselekvéseken, akkor ki kell derítened, mi állhat a háttérben. Hasonló a helyzet az állandó és egyre hosszabb ideig tartó halogatással is: ha az előtted álló feladatok nem töltenek el lelkesedéssel és nem tudod megfogni a munka végét, mert úgy érzed, hogy szinte megbénít a felelősség, az nem egy egészséges reakció.

Gondold át, hogy azon a helyen vagy-e, ahol lenned kell és azt csinálod-e, amit igazán szeretnél. Fordulj a családodhoz, a barátaidhoz, keress meditációs lehetőségeket, de egy szakembert vagy valamilyen csoportot is választhatsz, ahol van lehetőséged beszélni a legbensőbb gondolataidról, a legnagyobb szorongásaidról is.

Kép forrása: lacheev/depositphotos.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást