Napi egy adag csodát tesz: a 6 legjobb gyulladáscsökkentő élelmiszer

Napi egy adag csodát tesz: a 6 legjobb gyulladáscsökkentő élelmiszer

Címlap / Életmód / Napi egy adag csodát tesz: a 6 legjobb gyulladáscsökkentő élelmiszer

Ugyan sajnos konkrét gyógymód még nem létezik erre krónikus fájdalommal járó betegségre, azonban kutatások bizonyítják, hogy megfelelő étrenddel sokat javíthatunk állapotunkon. Az alábbi hat étel nemcsak egészséges, hanem határozottan gyulladáscsökkentő hatással is bír.

1. Olíva olaj

Az olíva olaj nemcsak azért egészséges, mert tele van antioxidánsokkal és telítetlen zsírsavakkal – melyek jót tesznek a szívnek – hanem gyulladáscsökkentő hatása is legendás.

Az amerikai Ízületi Gyulladás Alapítvány kutatói szerint ez az olajban található oleocanthal nevű anyagnak köszönhető, ami idegvédő és gyulladáscsökkentő hatással bír.

A szakemberek azt javasolják, hogy naponta két evőkanál extra szűz olíva olajat fogyasszunk, vagy salátaöntetként, vagy egyszerű sütő-hozzávalóként.

Fontos, hogy a legkevésbé feldolgozott, azaz extra szűz olajat használjunk, hiszen abban marad meg a legtöbb hasznos tápanyag.

2. Zöld tea

A zöld tea köztudottan egészséges, pozitív hatásairól ódákat zengenek. Antioxidáns tartalma segít megelőzni a kardiovaszkuláris betegségeket és a rákos megbetegedéseket, de gyulladáscsökkentő hatása is jelentős.

Napi három-négy csésze zöld tea elfogyasztása nemcsak a begyulladt területek fájdalmát csökkenti, hanem magát az ízületet is gyógyítja. Ezen kívül magas a C-vitamin tartalma és remek immunerősítő is.

Oldalak: 1 2 3

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást