Galveston diéta, avagy a legjobb étrend a menopauza alatt

Galveston diéta, avagy a legjobb étrend a menopauza alatt

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Galveston diéta, avagy a legjobb étrend a menopauza alatt / 2. oldal

Mikor lehet étkezni?

A Galveston diéta kulcsfontosságú eleme a szakaszos böjt, vagy is az étkezések egy napon belül történő korlátozása. Bár a szakaszos böjt még csak néhány éve került újra köztudatba, valójában évszázadok óta sok vallás és ősi hagyomány része.

Ami a jelenlegi kutatásokból tűnik, hogy a napi nyolc órás étkezési idő, majd az azt követő 16 órás böjt támogathatja a testsúly optimalizálását és javíthatja az inzulinérzékenységet. 

Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy a szakaszos böjt nem mindenkinek való, a cukorbetegeknek például kifejezetten ajánlott elkerülni. Ami biztos, hogy ha ki szeretnéd próbálni, előtte mindenképpen egyeztess róla a háziorvosoddal, hogy biztos semmilyen egyéni szükségleted ne szoruljon háttérbe. 

Érdemes belevágni?

Az olyan étrendek, mint a Galveston diéta, hasznos útmutatók lehetnek, és segíthetnek megismerkedni olyan gyakorlatokkal, mint jelen esetben a szakaszos böjt. Fontos azonban megjegyezni, hogy nincs olyan étrend, ami mindenkinek megfelelne. Mindannyiunk emésztése, az ételek feldolgozása és felhasználása egyedülálló.

Ha ehhez hozzáadjuk az energia, az inzulin és a kalóriák metabolizálásának különböző módjait, könnyen beláthatjuk, hogy az általános étrendi irányelvek nem mindenki számára hatékonyak. Ha éppen menopauzától szenvedsz, adhatsz egy esélyt a Galveston diétának, de csakis akkor, ha a háziorvosod is egyetért vele.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást