Kikapcsolódás / Szórakozás

Éttermi etikett – 5 dolog, ami kiborítja a felszolgálókat

Túlságosan válogató vendég

Érthető, ha nehéz dönteni a remek fogások közül, de ha végre sikerült, már ne variálj rajta. Miután kivitte a pincér a tányérokat, és te akkor jössz rá, hogy a sült krumpli helyett mégiscsak jobb lett volna salátát rendelni, már ne kérd arra a felszolgálót, hogy cserélje ki azt.

Belefér, ha rendeléskor megkéred a személyzetet, hogy ne tegyenek a hús mellé majonézt, de lehetőleg ne legyen túl sok extra igényed, amely eltér az étlapon feltüntetettnél, mert biztosan felbosszantod őket, ha hosszan sorolod, mit hogyan szeretnél.

Panasz az ételre, miután a fele már elfogyott

Természetesen előfordulhat, hogy nem ízlik a fogás, amit kihoznak neked, túl száraz a hús, érezni, hogy kissé odaégett, rég kihűlt, és esetleg tejesen ehetetlennek ítéled meg, de ne akkor jelezd ezt a felszolgálónak, amikor már az egészet vagy legalább a felét megetted.

Ha ezután fenyegeted meg, hogy nem vagy hajlandó fizetni az ételért, akkor csak tetézed a bajt. Amennyiben valami nincs rendben a rendeléseddel, kóstold meg és azonnal jelezd a pincérnek. Ilyenkor, ha jogos a panaszod, akkor többnyire elnézést kér, visszaviszi és hoz helyette újat.

Rendetlen gyerekek

Gyermekeket bátran vihetünk étterembe, de nagyon fontos, hogy ott jól viselkedjenek. Egyik vendég és felszolgáló sem szereti, ha rohangáló, kiabáló, hangoskodó és neveletlen kicsik veszik át az uralmat az étteremben.

Ha tudod, hogy a gyermekeid rosszul viselik, ha sokáig csendben, egy helyben kell maradniuk, ne tedd tönkre mások estéjét is, inkább hagyd otthon őket, bízd a nagyszülőkre és kettesben a pároddal menjetek el vacsorázni.

Biztosan rátok fér egy kis romantikázás, üljetek be egy elegáns helyre és koccintsatok egy pohár finom borral.

A cikk még nem ért véget! Lapozz egyet ide kattintva >>

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást