Egy kép többet mond ezer szónál

Egy kép többet mond ezer szónál

Címlap / Kikapcsolódás / Tech és kütyük / Egy kép többet mond ezer szónál

Az ember vizuális lény, a látás a legaktívabb érzékszervünk. Az emberi agy nagy százalékát a vizuális feldolgozásnak szenteli, ezért a képek könnyen képesek megragadni a figyelmünket. Akár ennél a bejegyzésnél, ugye? (x)

A vizuális elemek megjelenítése jó módja annak, hogy a közönség figyelmének felkeltésével interakciót érjünk el, különösen a közösségi média platformokon. A képek azonnali figyelmet kapnak, inspirálnak, és ösztönzik a márkával való elköteleződést.

Milyen a jó fotó?

Akár terméket, akár szolgáltatást árul a vállalkozásod, a képek elengedhetetlen részét képezik online és offline marketingednek, hiszen magától értetődőek, azonnal kommunikációt jelentenek a potenciális ügyfelek felé. Igényes, profi fotókért keresd az Ideastyle csapatát, akár portré, akár termék-, enteriőr vagy rendezvényfotóra van szükséged, az általuk készített fotók biztosan nem jönnek szembe más honlapokat böngészve.

De miért fontos, hogy milyen fotó kerül egy weboldalra? Amennyiben nem legális úton jutottál hozzá, a szerzői jogok miatt bonyodalmakba keveredhetsz, ha pedig ingyenesen felhasználható stockfotót választottál, más honlapokról is visszaköszönhet, így kevésbé professzionális megjelenést ad.

A legjobb megoldás, ha profi fotósra bízod az elkészítését, hiszen egy stylist bizonyos beállításokban vizuális útmutatással és ötletekkel segíthet meghatározni a márka stílusát és identitását, így vizuálisan is kiemelkedhetsz a versenytársak közül.

Képek a digitális világban

Legyen szó weboldalról, offline nyomtatott anyagokról, sajtócikkekről, közösségi média csatornákról, a képek a márka történetének elmesélésére szolgálnak. És bár egyes platformokon a videóknak nagyobb jelentőséget tulajdonítunk, a képeknek továbbra is megvan a szerepe a médiastratégiában.

Az emberek jóval nagyobb százalékban jegyzik és tekintik meg a képekkel párosított információkat, mint azokat, amelyek csak szöveget tartalmaznak. 

A keresőmotorok számára is fontos, mivel a felhasználók sokkal nagyobb valószínűséggel foglalkoznak egy márkával, ha kép is megjelenik a keresési eredmények között.

A képek szerepe az online marketingben

A jól eltalált fotók, leginkább a márkát, a vállalkozást bemutató fényképek termékek árusítása esetén kiemelt jelentőséggel bírnak, hiszen az emberek nem fognak megvenni valamit anélkül, hogy először meg ne néznék. Amennyiben a termékfotó megragadja a figyelmüket, vásárlásra ösztönözheti őket. És itt nemcsak a fotó minősége, hanem az üzenete is számít, amit egy professzionális csapat könnyedén megalkot a cég elemzése alapján, valamint céljai ismeretében.

A képek nem csak fotók lehetnek, más grafikai elemeknek is nagy szerepe van a vizualitásban. Az infografikák például egyedi módon és egyértelműen, gyorsan adják át az információt a felhasználóknak.

A weboldalra szánt fotók kapcsán azonban nem szabad megfeledkezni azok szerkesztéséről, a képoptimalizálásról sem, hiszen az előnyök mellett hátrányokkal is jár, késlelteti a weboldal betöltődését egy nem megfelelően méretezett fotó.

VIDEO Így készíts pár perc alatt merész, füstös szemsminket

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!