7 egészségesnek hitt étel, amely mégis JUNK

7 egészségesnek hitt étel, amely mégis JUNK

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 7 egészségesnek hitt étel, amely mégis JUNK

Csak azért, mert valami organikus, vagy a dobozán feltüntették, hogy nem tartalmaz hozzáadott cukrot, nem azt jelenti, hogy egészséges is.

1. Szóda

Előfordulhat, hogy egyes szódák bár nem tartalmaznak semmilyen színezéket, vagy tartósítószert, mégis egészségtelenek. Tartalmazhatnak ugyanis cukrot, amelyet leggyakrabban cukornádból, kukoricából vagy barna rizsből vonnak ki. A cukrok cukrok maradnak, ezért nem nagy különbség kólát inni, vagy ízesített szódát.
Javaslatunk, hogy a buborékos ásványvízbe természetes gyümölcslevet csöpögtessünk, így egészséges “ízesített” italt fogyaszthatunk.

2. Sajtos makaróni

A legtöbb kapható sajt már nem organikus, hisz színezékeket és tartósítószereket tartalmaz. A makaróni sem csak liszt, tojás és víz… A sajtos makaróni bár gyorsan elkészül és nagyon finom, semmilyen zöldséget és rostot nem tartalmaz, csak az elfogyasztott kalóriák ugranak az égbe!
Javaslatunk a zöldséges tészta – párolt zöldséggel, fűszerekkel és lehetőleg házi készítésű tésztával.

3. Fagylalt

Nem vitatjuk, hogy a krémes, finom fagylaltok nem finomak. Azonban legtöbb esetben nem természetes összetevőkből készülnek. A nyomokban gyümölcsöt vagy vaníliát tartalmazó fagylaltok tele vannak színezékekkel, ízesítésekkel, ízfokozókkal és tartósítószerekkel.
Javaslatunk a házi készítésű fagylaltok készítése, igazi gyümölcsből, tejszínből. Az is jó megoldás, ha gyümölcsöt keverünk össze natúr joghurttal és lefagyasztjuk, majd jégkrémként fogyasztjuk.

4. Hasábburgonya

Még ha úgy is szól a reklám, hogy nem hidrogénezett olajban sült, tartósítószer mentes a hasábburgonya, az olajban sült hasábburgonya semmilyen körülmények közt nem egészséges! Azon túl, hogy rettentően hizlal és nem szívbarát, az olajban sült élelmiszerek gyomorsavat okoznak és növelik a rák kialakulásának kockázatát.
Javaslatunk a sütőben sült burgonya elkészítése, ez egy gramm olajat sem tartalmaz, mégis hasonlóan finom!

5. Fánkok

Ugyanaz a helyzet a fánkokkal is, mint a hasábburgonyával. Az olajban sült ételek nehezek a gyomornak és egészségtelenek. Persze mértékkel fogyaszthatjuk, de rendszeresen nagy mennyiségben ne fogyasszuk!
Javaslatunk: nincs élelmiszer, ami helyettesíthetné a fánkot, de hamár hagyományos finomságra vágyunk, fogyasszunk szilvásgombócot (burgonyás tésztából készül és vízben van megfőzve).

6. Csokoládé

A világ tele van pro- és kontra érvekkel, amiért a csokoládé egészséges vagy egészségtelen. Az igazi csokoládé valóban egészséges, de a kereskedelemben kapható legtöbb tejcsokoládé alig lát kakaót, tele van ízesítésekkel és tartósítószerrel.
Javaslatunk: élvezzük inkább a nagy kakaótartalmú (80% felett) keserű csokoládék ízét, ezek a legegészségesebbek és még a vonalainkra is vigyáz!

7. Rántott sajt

Szeretjük a rántott sajtot, mert kívülről ropogós, belülről pedig krémesen lágy… De a dobozolva kapható fagyasztott rántott sajt-csodák messze állnak az egészségestől. Mindig olvasd el a dobozon feltüntetett komponenseket, meglehet, hogy alig tartalmaz sajtot, viszont rengeteg furcsa nevű összetevőre bukkanhatsz.
Javaslatunk: ha egy finom, ropogós sajtra vágysz, szerezz be friss mozzarella sajtot, majd grillen süsd ropogósra!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást