Életmód / Család

Baba-mama jóga gyakorlatok

A jóga már Magyarországon is nagyon népszerű sportnak számít, így nem meglepő, hogy elterjedőben van az a változat is, amelyen a babák és a mamák együtt jógáznak, vagyis a baba-mama jóga. Tudj meg róla többet!

Óra felépítése

Ha baba-mama jógára megyünk gyermekünkkel, a következő programra számíthatunk: az óra elején bemelegítjük a babákat, esetleg meg is masszírozzuk őket, majd mi magunk is bemelegítünk.
Ezeket követik maguk a jógagyakorlatok, vagyis az ászánák. Ezek után közös mozgás, játék a gyerekkel, majd gátizomtorna, relaxálás következik, végül a légzőgyakorlatokkal fejeződik be az óra. 

Csoportok

Ha a létszám ezt szükségessé teszik, akkor két csoportra szokták osztani a babákat korunk szerint. Általában néhány hetes csecsemők egészen 8-10 hónapos korig „járnak” egy csoportba, vagyis addig, amíg nem tanulnak meg járni.
A nagyobb, 10-12 hónapos vagy annál idősebb gyerekeknek már más mozgástípus kell, így ők a nagyobb csoportba kerülnek. 

Idegrendszer

A babajóga kedvezően befolyásolja a fejlődő kisbaba idegrendszerét. Nem csak megnyugtatja őt, de olyan ingereket is megtapasztalhat, amiket máshol nehezebb lenne megvalósítani.
Ráadásul a jógázás közben jótékonyan hat rá a mama simogató érintése is, és ringatja, mikor átkerül édesanyja egyik kezéből a másikba. 

Mozgásérzékelés

A jóga eleve segít a mozgással kapcsolatos problémák javulásában, a baba-mama jóga pedig különösen hatékony ilyen téren.
A kicsinek van alkalma anyukája közreműködésével többször is próbálgatni a gyakorlatokat, emellett pedig lehetősége nyílik a gyakorlatok pontos megfigyelésére, hisz mindenki ezeket végzi a teremben. 

Baba-mama kapcsolat

Minden kapcsolat egyik alapvető meghatározója az, hogy milyenek a közös élmények.
A baba-mama jógával színesebbé és érdekesebbé tehetjük a mindennapokat, hiszen egy új, felfedezésre váró programot adunk ezzel mindkettőnknek. A közösen töltött idő pedig tovább mélyíti a gyerekkel való kapcsolat intimitását. 

Babatársaság

Nem elhanyagolható szempont, hogy a baba-mama jógák alkalmával a baba találkozhat kortársaival.
Ez nem csak azért fontos, mert érdekesnek tartják egymást, hanem azért is, mert így megtapasztalhatják azokat a szabályokat, amiket a későbbi társas érintkezések alkalmával majd hatékonyan használhatnak. Vagyis megtanulnak alkalmazkodni és a másikra is odafigyelni.

Olvastad már?  Közeledik a megfázós szezon! A légzőgyakorlat, ami kipréseli a méreganyagokat a testedből

Mamatársaság

Nem csak a babáknak, de a mamáknak is szükségük lehet olyan közegre, ahol hasonló helyzetben lévőkkel találkozhatnak. A baba-mama jóga ideális hely ilyen szempontból is, mivel mindenki kisgyermekkel érkezik, így valószínűleg nagyon hasonlóak a gondjai és az örömei is, mint a miénk.
Érdemes ezért barátkozni és információt cserélni a gyereknevelés bármely témájával kapcsolatban.

Tartásjavítás

A jóga edzi gerincünket és minden izmunkat is. Ha a tartásunkkal van gond, ami könnyen előfordulhat a terhesség vagy a szülés miatt, vagy azért is, mert a kicsit sokat emelgetjük, akkor a jóga segíteni fog a fájdalom megszüntetésében és az izmok megerősítésében.
Ráadásul nem csak a fájdalom múlik el, de tartásunk is látványosan javul, ami megelőzi a további hátproblémák jelentkezését. 

Regenerálódás

A szülés után az édesanya gyógyulásának, regenerálódásának sokszor több idő kell, mint ahogy azt eredetileg terveztük. Megváltozik az életünk, a napok beosztása és nem tudni előre, hogy hogyan fogunk reagálni az új problémákra, például a kevesebb alvásra.
A jóga segít abban, hogy kiegyensúlyozottak maradhassunk, és gyorsítja a szervezet regenerálódását is. Nem utolsó sorban kiváló alakformáló hatással is rendelkezik, ami szintén csak javítani tud hangulatunkon.