Adventi egészségtippek, hogy kirobbanó formában várd a karácsonyt

Adventi egészségtippek, hogy kirobbanó formában várd a karácsonyt

Címlap / Életmód / Egészség / Adventi egészségtippek, hogy kirobbanó formában várd a karácsonyt

Decemberben nemcsak a lakásodat és a lelkedet érdemes ünnepi pompába öltöztetni, hanem a testedet is. A következő tanácsok megfogadásával előre gondoskodhatsz róla, hogy ne hagyjon rajtad nyomot a néhány napos konyhai dőzsölés és a vendégjárás okozta stressz. Elvégre szerinted is az egészség a legnagyobb ajándék, ugye?

Vegyél nagy levegőt!

Mi legyen a menü? Mit kapjanak ajándékba Pistáék és Jucikáék? Mit fog szólni az anyósod a mézes kalácshoz? Valahányszor azon kapod magad, hogy úrrá lesz rajtad az idegeskedés az ehhez hasonló dilemmák miatt, állj le egy pillanatra!
Csukd be a szemed, lélegezz be mélyen az orrodon keresztül, és lassan engedd ki a szádon. Tudatosan lassítsd a felére a levegővételed ütemét, és ismételd meg a gyakorlatot hússzor. A hatás döbbenetes: azonnal lenyugszol, lelassul a pulzusod.

Tápláld az immunrendszered!

Ne csak egyél, táplálkozz is! A cinkben, vasban és C-vitaminban gazdag diéta bizonyítottan hatékony a fertőzések megelőzésére. Ennek sajnos az ellenkezője is igaz: akinek kevés jut a szervezetébe az említett anyagokból, sajnos fogékonyabb a megbetegedésekre.
Zöldségek és gyümölcsök bőséges fogyasztásával tehetsz azért, hogy egészségesen várd az ünnepeket. Amennyiben aggódsz, hogy táplálék útján képtelen vagy bevinni a szükséges mennyiséget, beszélj a háziorvosoddal, melyik étrend-kiegészítőt tartja számodra megfelelőnek!

Takaríts részletekben!

A „majd megcsinálom 23-án” attitűdnek hatalmas lelki teher lehet a vége. A tavaszi nagytakarítást is megszégyenítő procedúra ugyanis totálisan lefoglalhat egy egész napra – márpedig közvetlenül karácsony előtt nyilván egyéb dolgod is akad.
Ha pedig nem tudod „rendesen” megcsinálni, lelkiismeret-furdalás gyötör majd. Az egyetlen megoldás, hogy elosztod a teendőket. Így napi félórányi időráfordítással is célt érhetsz!

Óvd a májad!

A méregtelenítésben kulcsszerepet játszó szerved sosem pihen: tudtad, hogy munkája révén ő termeli a testhőd nagy részét? A karácsonyi trakta és alkoholfogyasztás különösen megviselheti, de minimalizálhatod a kárt, ha előtte kényezteted egy kicsit.
Ehhez nem kell mást tenned, mint egy ideig elkerülni a szeszt és a nehéz ételeket, továbbá minél több vizet inni. Az ünnepi ivászat során pedig érdemes minden adag alkohol mellé két pohár vizet leküldeni. Így még a másnaposságot is megúszhatod!

Rohangálj bátran!

A karácsonyi készülődés közepette sokan hajlamosak megfeledkezni a rendszeres testmozgásról. Ha te is a decemberi lustulók közé tartozol, célszerű minél jobban belevetni magad a hétköznapi teendőkbe.
A házimunka és a vásárlás is kalóriát éget – persze, nem veheti föl a verseny a sporttevékenységekkel. A legjobb döntés, ha egy kis sétát is a mindennapjaid részévé teszel. Ez a mozgásforma ugyanis kiváló zsírégető, emellett a kikapcsolódásban is segít.

Legyen egy „én-napod”!

Vagy csak egy délutánod. Vagy csak egy órád – amennyi belefér. A lényeg, hogy kényeztesd magad egy kicsit! Az ünnepek közeledtével hajlamos lehetsz a családod és a barátaid érdekeit nézni, teljesen megfeledkezve a saját igényeidről.
Nem csoda, ha ez előbb tudat alatt, majd a felszínre kerülve még inkább ellenérzést kelt benned. Megelőzheted a bajt, ha odafigyelsz magadra, és egy kis wellness-program vagy bármilyen más kikapcsolódási forma keretein belül átéled a gondtalan létezés örömét.

Védekezz a herpesz ellen!

A herpesz utálatos fertőzés, hiszen általában a legalkalmatlanabb időpontokban újul ki. Karácsony előtt kedvez neki a stressz, az ünnepek idején pedig eleve adott a fertőzésveszély: a közösen fogyasztott italok és a nagy süteményestálak mind elősegítik a fellobbanását és a terjedését.
Amennyiben hajlamos vagy rá, mindig legyen nálad elsősegély gyanánt valamilyen patikai készítmény, valamint érdemes kerülnöd a közös edények és evőeszközök használatát is. Ha úgy érzed, hogy adventkor fáradtabb vagy a szokásosnál, ne ess pánikba: gondold végig, ér-e mostanság fokozott fizikai, szellemi vagy érzelmi megterhelés! Igenleges válasz esetén nincs más dolgod, mint lazítani. Ellenkező esetben viszont irány a doki!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást