Már elindítottad a saját vállalkozásod – le a kalappal-, vagy még csak őrlődsz rajta, hogy bevállald-e – ebben az esetben is már megemeljük a kalapunkat a bátorságod előtt – akkor az egyik legelső kérdés az: kinek tudod majd eladni a termékedet vagy szolgáltatásodat? Van az a mondás, hogy a bevétel helyrebillent mindent és erősíti is a szabályt. De hogyan lehet online bevételre szert tenni? Ha már meglévő weboldallal rendelkezel, vagy csak éppen most vagy az ötletelési fázisban, akkor ideje, hogy megismerkedj az egyik leghatékonyabb konverziógeneráló gépezettel: a landing oldallal. (x)
A honlapod kiváló: fantasztikus látványvilággal, ütős tartalommal és lehengerlő termékkínálattal rendelkezik.
Hetek, hónapok alatt tökéletesítetted, rengeteg időt és energiát öltél bele.
Csak egy probléma van: nem hoz annyi konverziót, mint amennyit szeretnél.
Ennek az az oka, hogy amikor a konverzióról van szó, a honlapod megléte nem elegendő.
A weboldalak több céllal is rendelkeznek, például ösztönzik a látogatkat a felfedezésre és az információszerzésre, könnyen elkalandoznak a navigációnak köszönhetően.
Neked és a cégednek viszont a fókuszt az eladásra kell helyezned.
Landing oldalra van szükséged.
A céloldalak egyetlen dologra összpontosítanak : a cselekvésre ösztönzésre (röviden CTA-ra).
Tehát pontosan mik is céloldalak, és hogyan lendíthetik fel ennyire a konverziót?
Mi is az a landing oldal?
A landing page egy önálló oldal a weboldalon belül, amelyet arra terveztek, hogy egy adott műveletet végezzenek el az oda látogatók. Ezt azért hívják céloldalnak, mert a felhasználók az értékesítési út másik részéből landolnak rajta.
Ez lehet egy link egy hírlevélben, egy cikkben, egy hirdetésben, vagy egyszerűen egy Google-keresés után.
A cél a vásárlás.
Ez általában az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások esetében fordul elő, ahol a felhasználót közvetlenül vásárlásra vagy előfizetésre ösztönzik.
A vállalkozások a céloldalakat az eladás mellett információk gyűjtésére is alkalmazzák. Itt valamiért cserébe tölt ki az ügyfél egy űrlapot / iratkozik fel a hírlevélre:
- letölthető könyv vagy esettanulmány.
- webinárium
- ingyenes próbaverzió
Melyek a jó céloldal elemei, amelyek ügyfelekké varázsolják a látogatókat?
1. Egy főcím, amely meggyőző, mégis tömör módon összefoglalja a legfontosabb előnyeit a terméknek vagy egy különleges ajánlatot.
2. Olyan kép, amely magával ragadja a nézőt, és vizuális érdeklődést kölcsönöz az oldalnak.
3. Világos, tömör tartalom, amely meggyőzi az embereket a vásárlásról. A vázlatszerű felsorolás nagyszerű módja annak, hogy ismertesd a terméked, webináriumod, tanulmányod vagy e-könyved előnyeit.
4. Egyszerűség. A konverziók számának maximalizálása érdekében korlátozd az űrlapodat azokra az alapvető elemekre, mint a név, az e-mail cím vagy telefonszám. Minél több űrlapmező van, annál alacsonyabb a konverziós arány.
5. Egyetlen CTA gomb. Kerüld el a zavar és a tétovázás lehetőségét. Csak egy Call To Action gombot adj nekik, hogy tisztán lássák, mit is kell tenniük.
6. Ne legyenek navigációs lehetőségek. Úgy van, jól látod. A céloldalt el kell távolítani a felső vagy oldalsó menükből, hogy kizárólag az ajánlatra és a CTA gombra összpontosítson a látogató. A navigáció eltávolításával csökkentheted annak az esélyét, hogy a látogató máshová vándoroljon a webhelyeden, ezáltal növelve a konverziós arányt.
Nyilvánvaló, hogy a landing oldalak sok mindent kínálnak. A B2B vállalatok több mint 40%-a azonban továbbra is a honlapjára irányítja a forgalmat.
Miért?
Nincs stratégiájuk vagy csapatuk a céloldalak méretarányos fejlesztéséhez, építéséhez és teszteléséhez. Így azonban a konverzió aránya sem annyi, amennyit szeretnének.
Ismerd meg te is a weboldal igazi erejét, és ne hagyd, hogy a hiánya potenciális ügyfelekbe kerüljön.
A Moonshot Kft. egy olyan IT vállalkozás, amely üzleti eredmények elérésére létrehozott weboldalakat készít, valamint a vállalatok inboxát internetes érdeklődők leveleivel tölti meg. Leveszik az informatikai, a design, ezen kívül az online marketing terhét is a válladról, miközben új ügyfeleket biztosítanak a vállalkozásodnak.
Nem csupán a túlélésed válik biztossá, de a jövőbeli terveid sikeressége is gyorsító pályára kerül.
Terveznek, fejlesztenek, kiviteleznek, majd eredményeket hoznak.
Az Online marketing workshoppal, erős projektmenedzsmenttel, valamint a cégedhez tökéletesen passzoló weboldallal biztosítják, hogy a világháló turbinái (elsősorban a Google) feléd csatornázzák az érdeklődőket.