6 tuti tipp fáradtság ellen

6 tuti tipp fáradtság ellen

Címlap / Otthon / Háztartás / 6 tuti tipp fáradtság ellen

Egyre fáradtabbnak érzed magad tanulás vagy munka közben? Úgy érzed, hogy túl hamar elfáradsz? A következő módszerek segítségével hamar visszanyerheted a frissességedet.

1. Legyünk kipihentek! Fontos, hogy kipihenten induljon a napunk, ezért mindenképpen fordítsunk megfelelő mennyiségű időt az alvásra és a pihenésre. Ha ez nem történik meg, akkor bármilyen módszert alkalmazva is csak kis eredményeket érhetünk el, éppen ezért fontos odafigyelnünk arra, hogy biztosítsuk magunk számára a megfelelő alvásidőt.   2. Mozogjunk! Egy kis mozgás senkinek sem árt és még fel is frissít a szellemi munkában. Egy rövid séta, vagy egy kis nyújtózkodás csodákra képes. Ha van kedvünk és találunk megfelelő helyet, akkor végezhetünk izomlazító gyakorlatokat is, amelyek által szintén visszanyerhetjük az energiánkat.   2. Tornáztassuk meg a szemünket! Az állandó monitor előtt való munka nagyon fárasztó lehet. Éppen ezért nem árt néha egy kis pihenőt adni a szemeinknek. Általában már egy kis pislogás is jót tesz a szemeinknek, hiszen a képernyő előtt a szemünk hajlamos a kiszáradásra. Jó kis szemtorna lehet továbbá, ha kiszúrunk egy távolabbi és egy közelebbi pontot és ezeket a pontokat nézzük, hol az egyiket, hol a másikat.   3. Lélegezzünk! Pár percre figyeljünk csak a légzésünkre. Szívjuk tele a tüdőnket levegővel, amilyen mélyen csak tudjuk és ameddig kényelmes, tartsuk benn a levegőt, majd amilyen lassan csak tudjuk, engedjük ki a levegőt. Ismételjük el egy párszor ezt a gyakorlatot és máris frissebbek lehetünk. A gyakorlat nem csupán fáradtság esetén, de stresszhelyzetben is jó hatást gyakorol a szervezetünkre.   4. Relaxáljunk! Vonuljunk egy kicsit, amennyiben ezt megtehetjük. Csukjuk be a szemünket, zárjuk ki a stresszt okozó gondolatainkat és gondoljunk valami kellemes dologra, egy régi szép emlékre, vagy esetleg képzeljük egy, hogy egy erdőben egy kis forrás mellett sétálunk, vagy a tengerparton napozunk. Pár ilyen csendes perc után a munka is jobban fog menni.   5.Táplálkozzunk megfelelően! Étkezzünk 3-4 óránként, így állandó szinten tarthatjuk energiaszintünket. Ha erre nem lenne lehetőség és a nap folyamán lemerülnénk, akkor egy kis gyümölcs, vagy müzli elfogyasztása ajánlott, hiszen ezzel ismét biztosítjuk szervezetünk számára a megfelelő energiát. A táplálkozás mellett azonban érdemes odafigyelnünk megfelelő folyadékfogyasztásra is, hiszen ez is elengedhetetlen a jó közérzetünkhöz és a fáradtság elkerüléséhez. Igyunk naponta legalább két liter folyadékot!   6. Tűzzünk ki célokat! Az apró kis célok elérése mindenki számra örömet okoz, az öröm érzése pedig motivál és elűzi a fáradtságot. Mindenképpen legyenek kis céljaink a nap folyamán, azonban ezek valóban kis célok kell, hogy legyenek. Ha pedig elértük a célunkat, nagyon fontos az önjutalmazás. Lepjük meg magunkat egy kis édességgel, egy kis beszélgetéssel, vagy bármivel, ami az adott helyzetben lehetséges és örömet okoz.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást