Életmód / Egészség

Ez történik a testeddel, ha elfelejtesz enni

A rendszeres, egészséges étkezés az egészséges életmód alapja. Ebbe nemcsak az tartozik bele, hogy ne egyél túl sokat, hanem az is, hogy ne egyél túl keveset, és főleg ne nagyon rendszertelenül. Bárkivel előfordul, hogy elfelejt enni, mert annyira mozgalmas a napja. Ilyenkor viszont nem az a legjobb megoldás, ha azonnal próbálod pótolni a kiveszett kalóriákat, mert csak rosszabbul jársz.

De mi a baj azzal, ha kimarad néha egy-egy reggeli vagy ebéd a sorból?

A fő baj az, hogy ha napközben elfelejtesz enni, szinte mindig az a vége, hogy nap végén egészségtelenebb ételeket eszel, és ezekből is többet, mint amennyit kellene. Ennek egyszerű fizikai és kémiai okai vannak. A glükóz szintje a vérben lecsökken, ha sokat vársz két evés között, ez pedig csökkenti az önkontrollt. Arról nem is beszélve, hogy ha már nagyon éhes vagy, nem is igazán akarsz még főzőcskézni. Ilyenkor sokkal egyszerűbb, ha rendelsz kaját, vagy bemész valami egészségtelenebb opcióért az egyik gyorskajáldába.

Maica/istockphoto.com

Hogyan érdemes napközben enni?

Alapvető, hogy minden étkezésnél egyél egészséges fehérje- és zsírforrást, mert ezek azok, amelyek eltelítenek, és segítenek szinten tartani a vércukrot. Így elkerülhető, hogy nagy falásrohamaid legyenek, mert hirtelen nagyon éhesnek érzed magad. A gyorsan leeső vércukorszint ugyanis ilyen hatással van a szervezetre. Ezért nem ajánlják táplálkozási szakemberek például az egyszerű szénhidrátokat, hiszen kalória szinten nagyjából megegyezik a teljes kiőrlésű társaival, mégis más vércukorválaszt vált ki a szervezetből. Míg az összetett szénhidrát hatására a vércukorszint lassan csökken, az egyszerű szénhidráttól magasan marad, majd az étkezés után nem sokkal mélyzuhanásba kezd, ennek pedig az éhség a következménye.

Olvastad már?  Te is ebben a pózban alszol? Ezekkel a kockázatokkal kell számolnod

Megoldás lehet a rohanósabb napokon, hogy mindig legyen nálad egy kis egészséges nassolnivaló. Ez lehet bármi, amivel kihúzod egészen addig, amíg nem tudsz leülni, és rendesen étkezni. Ez meggátolja azt, hogy a kihagyott étkezés miatt nagyon drámaian lecsökkenjen a vércukorszinted, és nagy zabálás legyen a vége akkor, ha végre újra kajához jutsz. A ló másik oldalára sem érdemes átesni: az sem jó, ha egész nap eszegetsz, és nem nagyon hagysz időt az étkezések között. Így ugyanis nem hagysz időt a szervezetednek rendesen az emésztésre.

Az ideális tényleg az, ha három nagy étkezést fogyasztasz el, mellette pedig egy, maximum kettő kisebb nassolnivalót eszel. Így a vércukorszinted is megfelelő szinten tudod tartani, és biztosíthatod, hogy nem leszel nagyon éhes egyik étkezésre sem. Ha rohanós napod van, akkor készíts előre pár perc alatt elfogyasztható nasikat vagy ételeket, hogy elkerüld az étkezés teljes kihagyását. A koplalás ugyanis komoly falásrohamokkal járhat a nap egy későbbi pontján – akkor is, ha egyébként nem gondolod, hogy annyira éhes lennél.

Olvastad már?  Rossz vitamin-kombinációk – még véletlenül se szedd őket együtt

Forrás