Életmód / Táplálkozás

Szeretnél kicsit hízni? 4 egészséges finomság, amikkel könnyű súlyt növelni

Amíg a szénhidrátcsökkentett életmóddal próbálkoztam, mindig csak éhezéssel tudtam úgy-ahogy leadni pár kilót. Azonban mióta a zsírfogyasztásomat követem szorosan figyelemmel, éhségérzet nélkül tudok súlyt tartani már lassan két éve. Ha hízni szeretnél, meglehetősen kézenfekvő dolog elsősorban a zsírfogyasztásodat növelni, szemben a méltatlanul démonizált szénhidrátokkal: míg a szénhidrátban grammonként 4,1 kalória van, addig a zsírban 9,3. Ha egy kicsit több zsírt viszel be, gond nélkül felszedhetsz pár kilót. De hogyan csináld ezt egészségesen?

Válaszd az olajos magokat!

Az olajos magvak nagyon jó szolgálatot tesznek az egészségmegőrzésben éppúgy, mint a kilók felszedésében. Nem ajánlott túl sokat enni belőlük, de napi egy marék olajos mag, vagy pár evőkanál magkrém bőségesen belefér az étrendbe.

Amennyiben krémet veszel, ügyelj rá, hogy adalékanyagoktól és cukortól mentes változatot vásárolj, hiszen minél természetesebb formában hagyatkozol a zsiradékra, annál jobb. Ha édes ízre vágysz, a földimogyoró mellett a legjobb a kesudió krém, de előbbiből vásárolhatsz sós ízesítésűt is.

A magkrémeket fogyaszthatod magukban, de ha biztosra akarsz menni a hízást illetően, érdemes szénhidrátforrással párosítanod őket: jól passzolnak a reggeli zabkásához, de a magvaj isteni akkor is, ha friss, medjool datolyába töltöd bele. Igazi kalóriabomba!

 

Avokádó

Az avokádót nem kell félretenned akkor se, ha egyébként diétázol, de ebben az esetben érdemes kicsit jobban odafigyelned a fogyasztására.

Hízás esetén viszont remek választás ez az izgalmas gyümölcs, amit sokan előszeretettel esznek szendvicsek, saláták társaságában.

Az én kedvencem az avokádókrémes mártogatós, amihez mindössze fokhagyma, csipet só és citromlé kell – kész is a tökéletes kence! Egy avokádó átlagosan 320 kalória: ezt a magas számot elsősorban a benne levő, csaknem 30 gramm zsírnak köszönheti.

Persze ezek a zsírok jótékonyak, és a rosttartalom remekül lassítja a felszívódást, így az avokádó senkinek sem tiltólistás. Ugyanakkor jól látszik, hogy már egy darab is milyen nagyon meg tudja dobni a napi energia-bevitelt, szerencsére jótékony formában.

 

Kókuszpehely

Ha imádod a kókuszt és a hízás vágya sem áll távol tőled, akkor van egy jó hírünk! 100 grammnyi szárított kókuszban csaknem 47 gramm zsír van, úgyhogy a kókusz minden formában jó választás a hízókúra szempontjából.

Olvastad már?  Ételek, amiket 2 naposan már nem szabad megenni

A kókuszos finomságok – főleg, ha házilag készülnek – dúskálnak a kalóriákban, de már azzal is sokat dobhatsz a napi zsírbeviteleden, ha megszórod a müzlidet kókuszpehellyel.

Ahogy a korábban említett ételek, úgy a kókuszdió is elsődlegesen jótékony zsírokban bővelkedik, így nem kell aggódnod a fogyasztása miatt.

Persze semminek a fogyasztásával nem jó ötlet túlzásba esni, de ha szeretnél hízni, akkor egy kis kókuszpehellyel felturbózott, magas kakaótartalmú étcsokoládé még abszolút belefér a nassolásba!

 

Aszalt gyümölcsök

Az aszalt gyümölcsök zsírtartalma csak akkor magas, ha olajjal dúsították őket, és ez sajnos meglehetősen gyakori.

A hagyományos, bolti verziókhoz gyakran még jó adag cukor is kerül, így az aszalt gyümölcsök ebben a formában valódi kalóriabombák, azonban az egészségestől távol állnak.

Ennek ellenére érdemes rájuk támaszkodni, csupán arra kell ügyelned, hogy adalékanyag-mentes aszalt gyümölcsöt vegyél, vagy ilyen készíts magadnak aszalógép segítségével.

Az aszalt gyümölcsök jóval kevesebb helyett foglalnak el a gyomrodban, hiszen a víztartalmuk jelentős része távozott az aszalás során, így azonban a kalóriasűrűségük sokkal nagyobb – ráadásul könnyebb belőlük többet enni.

Magas cukortartalmuk végett érdemes fehérjében gazdag fogásokkal társítanod őket, így lassíthatod a felszívódásukat és gondoskodhatsz arról, hogy ne emeljék meg túl hirtelen a vércukorszintedet.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást