Étvágytalan a gyerek? 8 trükk, ami segíthet a helyzeten

Írta: ,

Többféle okra vezethető vissza, ha gyermekünk nem szeret enni. Jobb esetben csak ideig-óráig kell az étvágytalansága ellen küzdeni, rosszabb esetben azonban hónapokig, sőt akár évekig megkeserítheti a család mindennapjait ez a probléma. Ha nálatok is mindennapos a gyermek étvágytalansága, az alábbi 8 trükk talán segíthet.

8 trükk, amit érdemes bevetni:

  1. Amikor csak tudjuk, vonjuk be a kicsit a bevásárlásba. Szánjuk rá az időt, hogy a szupermarketben és a piacon alaposan körülnézhessen, és adjuk meg neki a lehetőséget, hogy ő választhasson 1-2 alapanyagot, amit szívesen megenne. Ha megpróbáljuk a bevásárlást így kissé izgalmasabbá tenni, akkor talán jobb eséllyel indulunk majd az étkezéseknél is.
     
  2. Mindenki tudja, hogy a friss levegőn, valamilyen fizikai aktivitást végezve hamar megéhezik az ember, ezért az ebéd- és vacsoraidő előtti pár órát próbáljuk meg a szabadban töltetni, ahol kifutkorászhatja magát a gyermek. Ha kicsit elfárad, akkor reményeink szerint jól megéhezik.
     
  3. Étkezés előtt esetenként adhatunk a gyereknek egy teáskanálnyi vörös áfonya- vagy narancslekvárt, ezek ugyanis növelik az étvágyat.
     
  4. Próbáljunk meg egy rendszert kialakítani és az étkezéseket nagyjából azonos időpontra időzíteni, így a kicsi hozzászokik, hogy eljött az evés ideje.
     
  5. Vegyünk mesefigurás tányért és evőeszközöket, és ha van időnk, az ételek díszítésével is próbálkozhatunk – ezek mind-mind izgalmasabbá és mókásabbá teszik az étkezéseket.
     
  6. Egyszerre kis adagot tegyünk elé, ne riasszuk meg a nagy adaggal.
     
  7. Ha valamit nagyon nem szeret, akkor azt ne erőltessük, hanem próbáljuk meg tápértékben hasonló, más élelmiszerrel helyettesíteni az utálatos ételt. Persze ez nem azt jelenti, hogy a zöldséget Túró Rudival helyettesítsük... :)
     
  8. Végül, de nem utolsó sorban: azzal tudjuk a leginkább pozitív élménnyé varázsolni az étkezéseket a kicsi számára, ha lehetőség szerint az egész család leül az asztalhoz és nyugodt környezetben, jóízűen mindenki elfogyasztja a tányérján lévő finom falatokat – ezzel bemutatva a gyereknek, hogy az evés nem szükséges rossz, hanem egy klassz, jókedvű közös program.