Egészség / Életmód / Lélek

Szépülés alvás közben: tények és tévhitek

Szépülés alvás közben: tények és tévhitek

Gyakran hallottunk már arról, hogy az alvásnak szépítő hatása van. A legtöbb ember azonban félreérti, mert úgy gondolja, hogy minden éjjeli alvás szépít.

Csak a nyugodt, relaxált alvás képes testi-lelki nyugalmat előidézni, és csak így tud igazán kisimulni reggelre az arc. A szervezetnek szüksége van egy alvórutinra, körülbelül ugyanakkor kell lefeküdnünk, mint felkelnünk.

De ne higgy annak a tévhitnek, mi szerint ha alszol egy jót visszaáll természetes szépséged. Azok az emberek, akik nem rutinszerűen kelnek és fekszenek ugyanabban az időben, azoknak gyűrödt, fárad kinézetük van. A rossz alvás ráadásul a testsúlyra is rossz hatással lehet. Miközben alszol a szervezetben csökkennek a stresszhormonok, amelyek fontosak a zsírégestést illetően. Ez azt jelenti, minél többet alszol, annál több stressztől és grammtól szabadulsz meg.

A bőr is nagyon érzékeny az alvás-változásokra. Miközben alszol, a szervezet visszaállítja a bőr természetes egyensúlyát, a bőr megújul és elhalnak az öreg hámsejtek. Ha nincs részed elég alvásban, a bőr sápadtá, akár szürkévé válhat, és megjelennek azok a bizonyos sötét karikák a szemek alatt. Mindössze annyit kell tenned, hogy minden nap ugyanakkor feküdj és ébredj.

Tévhit, hogy lefekvés előtt jól el kell fizikailag fáradnod, mert akkor mély álomba merülsz és felfrissülve ébredsz majd. A késő esti testmozgás serkenti a vérkeringést, ami inkább aktivitásra, mint pihenésre ösztönöz.

Vigyázni kell az alvás minőségére is. Ha rémálmaid vannak és egy egész éjszakás alvás után is fáradtnak érzed magad, próbálj ki valamilyen alternatív megoldást: hallgass meditációs zenét elalvás előtt, végy egy forró kád fürdőt, igyál egy bögre meleg mézes tejet. Ha ezek nem segítenek, akkor egy komolyabb egészségügyi problámáról lehet szó, esetleg lelki eredetű is lehet.

Ahhoz, hogy maximálisan ki tudd használni az alvás szépítő tulajdonságát, éjszakai krémeket, testápolókat kell használnod, hogy amikor felkelsz, ragyogó testbőrrel ébredj. Ezen kívül be kell iktatni a mindennapokba a testmozgást és az egészséges ételeket. Próbáld meg irányítani a stresszhelyzeteket és ne vegyél lelkedre mindent. Az egészségednek és szépségednek is sokat használsz vele.

Bár rengeteg jó hatása van a jó és rutinszerű alvásnak, ne várj túl sokat tőle. A megjelenésed nem változik, de a bőröd frissebb és szebb lesz. Attól, hogy nem érzed fáradtnak magad egész nap, teljesebb és kiegyensúlyozottabb életet tudsz élni.

Az alvás nagyon fontos része életünknek, bár sokan nem fordítnak arra figyelmet, milyen mennyiségű és minőségű alvásuk. Akármilyen fontos eseményre készülsz is, ne feledd: használj éjjeli krémeket, időben feküdj le, aludd ki magad és reggel mozogj és reggelizz egészségesen.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást