7 pezsdítő erdei sport

Címlap / Kikapcsolódás / Utazás / 7 pezsdítő erdei sport

Odakint tombol a kánikula, de mi mégis nagyon szeretnél egy kicsit sportolni? Ehhez nem kell feltétlenül egy légkondicionált helyiségbe menekülnünk, elég, ha az erdőt vesszük célba. A csend, a jó levegő, és a természet közelsége mellett a hőmérséklet is több fokkal kevesebb, tehát ennél jobb helyet nem is találhatnánk. Lássuk, hogy melyek a legelterjedtebb sportok, amikből az erdőben válogathatunk.

Túra

Senkinek nem kell bemutatni azt a csodálatos érzést, amikor egy – két órára kiszakadhat a város nyüzsgéséből, a rohanásból és a szmogból, és kimehet a természetbe, nagyokat lélegezhet, és érezheti hogy él.
A túrázás azért is fantasztikus, mert nem kell hozzá, hogy tökéletes kondiban legyünk. Ha úgy érezzük, ellustultunk, kezdjük rövidebb távokkal.
Meg fogunk lepődni, hogy a hűvös, erdei levegő milyen frissítő, és hogy segítségével mennyivel többet bírunk. A túrával fogyhatunk is, ráadásul remekül karbantartja a tüdőnket, a szívünket és az agyunkat is, hála a mozgásnak és a tiszta levegőnek.

Futás

A futás magányos tevékenység, és elég monoton is. Éppen ez az a tulajdonsága, ami miatt sokan nem szeretik, ám ők még nem próbáltak erdőben futni.
Az hagyján, hogy mennyivel kellemesebb a klíma és a levegő, de telis tele van látnivalóval, és a terep nehézsége miatt a lábainkat és a fenekünket is komoly feladat elé állítjuk.
Néhány alkalom után gyorsan rá lehet szokni, és már nem csak egy olyan program lesz, ami muszáj ahhoz, hogy jobban nézzünk ki, hanem az egyik legjobban várt kikapcsolódássá válhat.

Bicikli

A terepen biciklizni is lehet, ami szintén jóval hatékonyabban dolgoztatja meg az izmainak, mint a városban, aszfalton való tekerés.
Itt azonban fokozottan fontos a sisak viselése, és a vékony kerekű, könnyű vázú bicikliket is elfelejthetjük. A terephez vastagabb, strapabíróbb kétkerekűre lesz szükségünk.

Sziklamászás

Ez a tevékenység már egy társat is igényel, valamint némi felkészültséget. Nem éppen a legegyszerűbb sportok egyike, de gyorsan rá lehet kapni.
Nem csak azért, mert a környezet, amiben végezzük lélegzetelállító, hanem azért is, mert az érzés, hogy meghódítottuk azt a sziklát, ami első ránézésre lehetetlennek tűnt, az bizony mámorító.
A sziklamászás azonban veszélyes sport, így sohase vágjunk bele egyedül, főleg akkor ne, ha még gyakorlatunk sincs benne.

Hegymászás

Ez a sport már sokkal időigényesebb, mint a többi, és az sem titok, hogy nem tartozik a minimáláras hobbik sorába. Ennek ellenére sokan űzik, és nem is véletlenül. Fantasztikus adrenalin – bomba, és a testet is karbantartja, sőt, sok esetben a határait is feszegeti.
A hegymászáshoz mindenképpen partnerekre lesz szükségünk, valamint szabadságra, hiszen hazánkban nem nagyon van olyan csúcs, aminek meghódítása különösebb kihívást jelentene.

Quad

A Quad a terep meghódításának egy remek, és nagyon kellemes élményeket nyújtó eszköze. Nem véletlen, hogy az utóbbi években egyre többen hódolnak ennek az élvezetnek. Bár nem éppen egy olcsó tevékenység, de mindenképpen felejthetetlen élményt nyújt számunkra.
A quadozást azonban csak az erdőben kijelölt terepen lehet végezni, a teljes területen nem. Ennek oka, hogy a jármű hangos, és komoly károkat tehet az állatok életterében. A kijelölt terület elhagyása komoly bírságot von maga után.

Terepmotor

Az ügyesebbek próbálkozhatnak négy helyett két kerékkel is, egy jól megépített terepmotorral. Persze nem olyan egyszerű a vezetése, de az autóvezetést is meg kellett tanulni. Az igazán ügyesek már a buckákon átrepülve és farolva élvezik ennek a sportnak a szépségeit.
A használat terén ugyanazok a szabályok vonatkoznak a terepmotorokra, mint a quadokra: csak a kijelölt területen használhatóak, ellenkező esetben a hivatalos szervek büntetésére számíthatunk.
Az erdőben eltöltött idő nagyon értékes, mert nem a testünket eddzük meg, hanem a lelkünk is megnyugszik. A természetből remekül töltekezhetünk energiákkal, és ehhez egyetlen fillért sem kell kifizetnünk.

VIDEO Így viseled az egyedüllétet, csillagjegyed szerint

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!