Stílus

A módszer, amivel lenyugtathatod az elméd és úgy alszol majd, mint egy kisbaba

1. Magaddal viszed a mobiltelefont az ágyba?

A mobiltelefonok fénye stimulálja az agyat, és akadályozhatja a melatonin felszabadulását (a melatonin segít az elalvásban). A legjobb megoldás, ha 21 óra után (de lefekvés előtt legalább 1-2 órával) már nem nézegeted a telefonodat. Sokak számára nehéz erről lemondani, nekik azt tanácsoljuk, hogy használjanak kékfényblokkoló üzemmódot, és vegyék le a képernyő fényerejét, amennyire csak lehet.

2. Mit olvasol vagy mit csinálsz elalvás előtt?

Egy alvásszakértő szerint sms-ezni vagy a telefont nyomogatni rossz ötlet, mivel az összetett gondolkodás ilyenkor túlságosan serkenti az agyat. Ugyanígy nem szerencsés a munkahelyi e-maileket átnézni még lefekvés előtt, különösen, ha valami stresszesebb témáról van szó.

Ha olyan könyvet szeretnél olvasni, ami megnyugtat, ne legyen túlságosan gondolkodásra vagy cselekvésre ösztönző, és ne legyen annyira magával ragadó sem, hogy ne tudd letenni az izgalomtól.

3. Mihez kezdesz az estéiddel?

Ha problémád van az elalvással, vigyázz arra, hogy esténként ne húzd fel magad. Kerüld a komoly, súlyos beszélgetéseket, és ha e-maileket kell olvasnod, azokra kell reagálnod, mindenképp legalább 2 órával lefekvés előtt tedd, hogy legyen időd lehiggadni, mire ágyba kerülsz. Ha szórakozni mész, tervezd úgy, hogy időben hazaérj, hogy legyen időd még kissé lecsillapodni, mielőtt ágyba bújsz. Figyeld meg, hogy mi pörget fel esténként, és próbáld meg kiiktatni vagy más időpontra áttenni.

4. Milyen világítást használsz esténként?

Az elektromosság elterjedése előtt az emberek átlagban 9 órát aludtak éjszakánként. A ma használt lámpák túlságosan erős fényt bocsátanak ki, és stimulálják az agyat, miközben gátolják a melatonin termelődést.

A cikk még nem ért véget! Lapozz egyet ide kattintva >>

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást