Egészség / Életmód

7 meggyőző érv a reggeli edzés mellett

7 meggyőző érv a reggeli edzés mellett

Munka vagy tanulás után már semmi kedved ahhoz, hogy fizikailag is lefáraszd magad? A kedvenc sorozatod a futócipődnél sokkal jobban hívogat? Akkor ideje úgy alakítanod a napirendedet, hogy hetente legalább két-három reggelen félórát tudj szánni az edzésre. Az áldozat eleinte nagynak tűnhet ugyan, de hidd el: az előnyöket már rövid távon élvezheted. Ezeket ajánljuk most figyelmedbe.

Felpörgeti az anyagcseréd

A reggelre időzített edzés nemcsak arról gondoskodik, hogy gyorsabb anyagcserével kezdd a napot, hanem utána még hosszú órákra nagyobb sebességfokozatba kapcsolja a metabolizmusod.
„Ez azt jelenti, hogy a nap közben elfogyasztott táplálékból is több kalóriát égetsz el” – pontosít Monica Nelson szakképzett fitneszedző. Figyelned kell rá azonban, hogy az ébredés utáni szorgalom nem jogosít dupla adag desszertre ebédnél, mert így másodpercek alatt pótolhatod az elhasznált energiát…

Jobban tudsz koncentrálni

Egyfelől az edzésre, hiszen nem nyomasztanak a nap során korábban ért ingerek: az az idegesítő e-mail, a bármikor esedékes telefonhívás, satöbbi.
Másfelől pedig utána a napi teendőidre, hiszen eleve elégedetten látsz neki a munkának, mivel már az irodába érve elmondhatod magadról, hogy letettél valamit az asztalra. Ja, és lássuk be: az esti edzés rémképe épp, hogy elvonhatja a figyelmed az aktuális teendőkről nap közben.

Nincs tömeg

A kedvenc futópályádon vagy edzőtermedben biztos nincsenek túl sokan, ha munkaidő előtt célzod meg. Ezáltal sokkal jobban tudsz összpontosítani a saját mozgásprogramodra, nem kell felületes csevegésbe bonyolódnod másokkal, illetve lényegesen kisebb eséllyel idegesíted fel magad a gépeket órákig lefoglaló trollokon – mert még alszanak.
Egészen új élményt nyújthat számodra így az edzés, csak egyszer szánd rá magad, hogy kipróbálod!

Egész napos boldogságtöltet

A sport hatására boldogsághormon, azaz endorfin szabadul fel a testedben, ami javítja a hangulatod és megemeli az energiaszinted. Ennek köszönhetően jobban tudod majd kezelni a necces helyzeteket, valamint kevesebb kísértést érzel a vigaszevésre.
Egyszerűen jobban fogod érezni magad a bőrödben, és mivel a jó a jót vonzza, talán még szerencseszériának is örülhetsz.

Megihatsz a vacsorához egy pohár bort

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása szerint a nőknek naponta legfeljebb egy egységnyi alkoholt szabad fogyasztaniuk, ha szeretnék megőrizni az egészségüket. A szív- és érrendszer működését támogató vörösborral jársz a legjobban, amely egy rezveratrol nevű antioxidánst tartalmaz.
Semmiképpen sem javasolt azonban, hogy edzés előtt vagy közvetlenül utána igyál. Amennyiben reggel letudod a mozgást, semmi sem állhat a borkóstolás útjába!

Nem kell ANNYIVAL korábban felkelned

Ha eleve úgy álltál neki ennek a cikknek, hogy ó, biztosan nem leszel hajlandó kikelni a puha, meleg ágyból egy jó adag önsanyargatás kedvéért, csak szólunk: valójában negyedóra is elég.
Nézz csak szét a YouTube-on, hány intenzív miniedzést tartalmazó videó várja, hogy bárhol és bármikor kipróbáld őket! A leghatékonyabb ötpercesekből három kör bőven elég lesz ahhoz, hogy érezd a mozgás testi és lelki hatását. Fokozhatod a dolgot azzal, ha mindennap másik testrészre fókuszálsz: hétfőn például karra, kedden hasra, szerdán popsira és így tovább.

Több időd lesz a szeretteidre

A munkaidő utáni edzést akár úgy is megélheted, hogy a párodtól vagy a családodtól veszed el az időt – méghozzá merő „önzésből”. Ez ebben a formában talán meg sem fogalmazódott benned, mégis gyakori lelki gátja az elmismásolt sporttevékenységnek.
A reggeli mozgással gondoskodhatsz róla, hogy munkaidő után már tényleg a szeretteidé, illetve a legkedvesebb hobbidé legyen a főszerep. Senkit sem kell elhanyagolnod érte, hogy bomba formában legyél!
Te próbáltad már a reggeli edzést? Várjuk a tapasztalataidat hozzászólásban – akkor is, ha neked pont nem jött be a dolog valamilyen okból kifolyólag!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást