Van 7 bevált módszer a másnaposságra. A tudomány is igazolja!

Van 7 bevált módszer a másnaposságra. A tudomány is igazolja!

Címlap / Életmód / Egészség / Van 7 bevált módszer a másnaposságra. A tudomány is igazolja!

Italozás előtt egyél egy jót

Azt mindenki tudja, hogyha tele a has, az alkohol lassabban szívódik fel, de azt már kevesebben, hogy ez a másnaposságot is mennyivel megkönnyíti. Az sem mindegy, mit eszünk, a legjobb választás a fehérje, zsír és szénhidrát megfelelő kombinációja, például a lazac és magok fogyasztása hatékonyan lassítja az alkohol felszívódását. A magas rosttartalmú ételek is jók erre, mint a bab, lencse, kelbimbó, de a pattogatott kukorica is remek választás.

Fájdalomcsillapító és víz, de mikor?

Ne akkor vedd be a gyógyszert, amikor hasogató fejvájással ébredsz, hanem lefekvéskor, méghozzá két nagy pohár vízzel. Mivel a macskajaj nem más, mint kiszáradás, a víz pótlása a legfontosabb, mielőtt ágyba bújsz.

Nem baj, ha emiatt felébredsz pár óra múlva, hogy vizelned kell, menj ki és akkor is igyál meg egy nagy pohár vizet. Ez a legegyszerűbb és leghatásosabb módszer a másnap ellen. 

Gyógyszer másnapsság ellen
bymuratdeniz/istockphoto.com

Kiadós reggeli

Előfordulhat, hogy háborog a gyomrod reggel, de egy gazdag reggeli sokat segít. Az üres has az alacsony vércukorszint oka is lehet, ami miatt még rosszabbul érzed magad. Egy tápláló reggeli után szinte újjászületünk – remek választás például a rántotta – de ha hányingered van, akkor is próbálj meg rágni egy szelet pirítóst. 

Alvás

Ez magától értetődő, hiszen az a legszerencsésebb, mikor ki- és átalusszuk az egész másnapot.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást